Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Noen her som har erfaring med daglig bruk av hvitt-gull Rolex på lenke? Klarer ikke å legge fra meg tanken om en 116509, men er litt redd for at lenka vil bli slarkete og stygg ved daglig bruk? Er det en reell frykt, eller noe jeg kan ignorere? Setter pris på alle innspill
 
Noen her som har erfaring med daglig bruk av hvitt-gull Rolex på lenke? Klarer ikke å legge fra meg tanken om en 116509, men er litt redd for at lenka vil bli slarkete og stygg ved daglig bruk? Er det en reell frykt, eller noe jeg kan ignorere? Setter pris på alle innspill

Har flere års erfaring med bedagelig bruk av gult gull Rolex på lenke. ;)
Ingen slark.
Etter en service ble lenken lettere polert og var helt som ny.
Kjøp og nyt.:D
 
Noen her som har erfaring med daglig bruk av hvitt-gull Rolex på lenke? Klarer ikke å legge fra meg tanken om en 116509, men er litt redd for at lenka vil bli slarkete og stygg ved daglig bruk? Er det en reell frykt, eller noe jeg kan ignorere? Setter pris på alle innspill
Har hatt 116509 flere ganger, hvorav to stk nye fra Bjerke (blå og sølv skive).
Lenka er ikke noe stress. Tåler bruk.
Selv sliter jeg med metallbezelen som riper ille mye. Blir rett og slett stygg i masse lysvinkler. I kombinasjon med for høy pris gjør det at jeg har gitt opp helgull.

Det sagt, 116509 er den overlegent flotteste Daytona! Spesielt med sølv panda skive!

 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Heftos
Har hatt 116509 flere ganger, hvorav to stk nye fra Bjerke (blå og sølv skive).
Lenka er ikke noe stress. Tåler bruk.
Selv sliter jeg med metallbezelen som riper ille mye. Blir rett og slett stygg i masse lysvinkler. I kombinasjon med for høy pris gjør det at jeg har gitt opp helgull.

Det sagt, 116509 er den overlegent flotteste Daytona! Spesielt med sølv panda skive!


Nettopp pandaskiven i sølv jeg sikler på… Fantastisk vakker, også innbiller jeg meg at en ripete bezel ikke hadde gjort meg så mye. Spørs om jeg ikke må begynne å følge med litt på KS
 
Nettopp pandaskiven i sølv jeg sikler på… Fantastisk vakker, også innbiller jeg meg at en ripete bezel ikke hadde gjort meg så mye. Spørs om jeg ikke må begynne å følge med litt på KS
Jeg har overbevist meg selv 4 ganger at den ripete bezelen ikke gjør meg noe… ;)
Ikke like ille på 116520 da jeg syns den kler det rufsete uttrykket litt bedre.
116509 er så sabla fin, men med en lyte jeg ikke klarer å neglisjere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Jeg har overbevist meg selv 4 ganger at den ripete bezelen ikke gjør meg noe… ;)
Ikke like ille på 116520 da jeg syns den kler det rufsete uttrykket litt bedre.
116509 er så sabla fin, men med en lyte jeg ikke klarer å neglisjere.

Så du holder en knapp på 116520? Den er jo betydelig bedre priset, tanken har streifet meg. Hvit eller svart?
 
Eller gå for hvitt gull med keramisk bezel og OF, da slipper du alle dine bekymringer ;) og den har samme skive
 
Eller gå for hvitt gull med keramisk bezel og OF, da slipper du alle dine bekymringer ;) og den har samme skive

Den er flott, men lenke og metall-bezel vil komplimentere min 116515 bedre ;)

IMG_2890.jpeg
 
Min Yachtmaster II White Gold begynner å fuske Litt. Sist service var for ca 5 år siden og synes det er litt tidlig at den stopper opp.

Hva ligger en service på om dagen, og hvor anbefales det å ta den? Har tidligere brukt Lervik en del, men å sende så dyr klokke i posten frister ikke og de er vel ikke lengre AD
 

Vedlegg

  • IMG_0064.jpeg
    IMG_0064.jpeg
    89 KB · Visninger: 0
  • IMG_1311.jpeg
    IMG_1311.jpeg
    87 KB · Visninger: 0
Min Yachtmaster II White Gold begynner å fuske Litt. Sist service var for ca 5 år siden og synes det er litt tidlig at den stopper opp.

Hva ligger en service på om dagen, og hvor anbefales det å ta den? Har tidligere brukt Lervik en del, men å sende så dyr klokke i posten frister ikke og de er vel ikke lengre AD
Anbefaler Bjerke. Mest erfaring, flest service i Norge per år. Tilgang til spesialverktøy, deler og opplæring.
10´og 8 uker for en sub, sikkert bittelitt mer for en YM med avansert urverk.
Kul klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og yachtmaster
Min Yachtmaster II White Gold begynner å fuske Litt. Sist service var for ca 5 år siden og synes det er litt tidlig at den stopper opp.

Hva ligger en service på om dagen, og hvor anbefales det å ta den? Har tidligere brukt Lervik en del, men å sende så dyr klokke i posten frister ikke og de er vel ikke lengre AD
Leverte en sub til Bjerke for service i går. Ble forespeilet sånn ca 9300,-
 
Fordelen med AD er uansett at man får service sertifikat som er veldig grei dokumentasjon å ha. Tok en service i oktober på Bjerke på en klokke og det nye kortet fra Rolex kommer nå med NFC chip og du kan skanne det feks med mobilen og får opp en side hos Rolex hvor det kommer frem at det er tatt full service og garanti perioden.