Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Føler jeg har prøvd det meste av både OEM og annet til speedmastereren på søken etter godfølelsen. Siste er Omega sin nylon-rem, førsteinntrykket er godt så håper denne nå får litt mer armtid fremover…

IMG_2775.jpeg
 
Har du prøvd lenka som kom med 3861? Den er jeg veldig glad i. Hvis du vil ha lenke da.

Prøvde den såvidt en gang, mener å huske at det var noe med end-links på den nye lenka som ikke helt harmonerte med lugs på 1861 kassa..? Hva syntes du der? Skulle gjerne hatt lenke og syntes 3861 lenka ser uendelig mye bedre ut enn 1861 lenka…
 
Hei
Har til min bekymring sett at min Omega Speedmaster kjøpt 2020 i dag har stoppet to ganger når jeg har brukt kronograf funksjonen. Stoppet etter ca 20 min ved to anledninger, men går fint uten kronograf aktivert. Klokken har vert fullt opptrukket begge ganger. Noen som har vert borti dette?
 
Hei
Har til min bekymring sett at min Omega Speedmaster kjøpt 2020 i dag har stoppet to ganger når jeg har brukt kronograf funksjonen. Stoppet etter ca 20 min ved to anledninger, men går fint uten kronograf aktivert. Klokken har vert fullt opptrukket begge ganger. Noen som har vert borti dette?
Se når den stopper, hvis viserene kommer i kontakt med hverandre på noe punkt.
Det er mulig at det kan ta tid: når fjæren er sterk(ved full opptrekk), gnir hendene over hverandre, men etter et stund, fjæren blir svakere og friksjonen kan stoppe viseren.
I din tilfelle, skulle sekundviseren fra kronografen kroke seg på minutviseren....?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nomis
Se når den stopper, hvis viserene kommer i kontakt med hverandre på noe punkt.
Det er mulig at det kan ta tid: når fjæren er sterk(ved full opptrekk), gnir hendene over hverandre, men etter et stund, fjæren blir svakere og friksjonen kan stoppe viseren.
I din tilfelle, skulle sekundviseren fra kronografen kroke seg på minutviseren....?
Tusen takk for svar! Så ikke etter på dette, men skal se når det skjer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord