Weekendbag i skinn - tips?

Clegg har et relativt kraftig skinn - i weekendbag er det stort sett tumbler-varianten.
Du får alle mulige slags skinn til forskjellige bruk. Den typen Clegg har holder bra, tåler litt merker, og eldes pent. Clegg kan anbefales på varmeste. Så tror jeg Hermes garantert har skinn i høyere kvalitet og forskjellige formål, men mitt inntrykk er at det stort sett er "penere" skinn.

Så tror jeg Hermes garantert har skinn i høyere kvalitet og forskjellige formål, men mitt inntrykk er at det stort sett er "penere" skinn.

Når det gjelder lær så er det ikke mange garverier å kjøpe fra. De aller beste produsentene kjøper fra de beste garveriene, men de samme garveriene selger også til andre og rimeligere produsenter. Epsom, som er Hermes' nye "billiglær", kan du kjøpe i store store stykker på eBay eller få en håndsydd klokkerem i til en tusenlapp. Hermes eier Tanneries du Puy og Tannerie D'Annonay om jeg husker riktig, og får riktignok førstevalget, men jeg tror ikke Clegg bruker noe spesielt dårligere lær - for det er ikke så mye å spare i innkjøp.

Er uansett ikke spesielt imponert av Epsom. Er derimot imponert over det Hermes brukte før, lurer på om dette er Swift på den brune siden og Barenia på den sorte. Dette er 26 år gammelt og har vært brukt hardt.
1000021923.jpg

Triggerfinger er blitt brukt. Det ble jo litt dyrere enn først antatt men er fornøyd med valget og føler meg sikker på at denne blir med meg livet ut.
Vis vedlegg 309069
det ble en Frank Clegg signature travel duffle i Chestnut farge.
Takk for solid tips @ahpadt
er du fremdeles like fornøyd? hva slag type skinn er det? hva ca var prisen i US$ da du kjøpte?

• Liker
Reaksjoner: Koonig
er du fremdeles like fornøyd? hva slag type skinn er det? hva ca var prisen i US$ da du kjøpte?
Jepp! fremdeles like fornøyd, er blitt en god reisekompanjong dette. Det er tumbler-varianten, kraftig skinn som virker å tåle en god del. Kjøpte den fra Skomaker Dagestad så US$ prisen er jeg ikke oppdatert på, men den kostet meg vel 3-4K NOK mindre enn hva Dagestad selger den for nå.

Redigert:
Når det gjelder lær så er det ikke mange garverier å kjøpe fra. De aller beste produsentene kjøper fra de beste garveriene, men de samme garveriene selger også til andre og rimeligere produsenter. Epsom, som er Hermes' nye "billiglær", kan du kjøpe i store store stykker på eBay eller få en håndsydd klokkerem i til en tusenlapp. Hermes eier Tanneries du Puy og Tannerie D'Annonay om jeg husker riktig, og får riktignok førstevalget, men jeg tror ikke Clegg bruker noe spesielt dårligere lær - for det er ikke så mye å spare i innkjøp.

Er uansett ikke spesielt imponert av Epsom. Er derimot imponert over det Hermes brukte før, lurer på om dette er Swift på den brune siden og Barenia på den sorte. Dette er 26 år gammelt og har vært brukt hardt.Vis vedlegg 423096
Igjen, Clegg har bra og litt grovere skinn. Forskjellig skinn til forskjellige formål. En Birkin i Signature Tumbled Leather hadde nå vært ganske trist.
Du Puy er kjempebra men jeg har også erfaring med Du Puy gjennom en italiensk produsent som var vesentlig dårligere enn jeg hadde hos JM Weston, som eide garveriet før Hermes. Flere graderinger der ute.

Dette er forøvrig min veske for dagen, laget i relativt grovt skinn, en kombinasjon av Bridle leather og noe som minner litt om Tumbled Leather.
IMG_8086.jpeg