- Medlem
- 26. april 2011
Ingen lys der lyset justeres, E220 (2019):La bare merke til det sånn tilfeldig. Men ser ut som den er laget sånn.
Mulig noen andre med MB her inne kan bekrefte?
Ingen lys der lyset justeres, E220 (2019):La bare merke til det sånn tilfeldig. Men ser ut som den er laget sånn.
Mulig noen andre med MB her inne kan bekrefte?
Den skal være sånn. Ingen grunn til bekymring. Park - Auto - Manuell/hovedlys på.Jeg forstår ikke spørsmålet, men @GrimReaper er forumets sakkyndig når det kommer til MB.
Mange knapper i denne bilen. Har så langt bare brukt 1/4 av di.Den skal være sånn. Ingen grunn til bekymring. Park - Auto - Manuell/hovedlys på.
Indikatoren helt til venstre ved siden av parklys er en funksjon som lar deg slå på parklyset på den ene siden av bilen når bilen er slått av og du har blinklys handelen til høyre eller venstre.
En tysk kuriosa for å vise at du står parkert langs veikant med bil avslått.
Edit: for ordens skyld. Bryter til venstre er tåkelys bak og hjulet til høyre er styrke på belysning i dashbordet. ( ikke infotainmentsystemet, kun speedo etc.)
Auto pleier å holde i massevis.Mange knapper i denne bilen. Har så langt bare brukt 1/4 av di.
Ikke for min del, da kan jeg ikke styre fjernlys, og jeg er ikke alltid enig med bilen når fjernlysa tennes (litt sent).Auto pleier å holde i massevis.
Du har rett, i S-klassen utfører den samme funksjon. Bare at "hjulet" sitter oppe ved skjermene.Ikke for min del, da kan jeg ikke styre fjernlys, og jeg er ikke alltid enig med bilen når fjernlysa tennes (litt sent).
Også er det mer kronglete å bruke lyshornet når automatisk fjernlys er aktivert.
Ved langkjøring på mørk landevei er auto supert.
Ps: hos meg stiller hjulet til høyre lysstyrken på infotainment-skjermene, samt bakgrunnsbelysning på knapper, men ikke stemningslyset.
Kjører i auto. Baklysa går på når det er mørktJeg har ofte sett biler som kjører uten baklys. I de tilfeller jeg har kommentert dette overfor sjåføren så har de ikke visst at det er en Auto-innstilling. De har bare merket at det 'er lys forran på bilen'. En årsak har også vært at bilen har vært på verksted, og der har de slått av lyset (Off). Dette medfører at det kun er EU sitt påbudte kjørelys (forran) som er tent. (Det er jammen flott at EU har pålegg om refleks bak!). I dag tenker vel de ferreste på at lyset står på annen innstilling enn Auto?
8- )
Det var noen år på begynnelsen av 2010-tallet og utover det ikke var påbudt med baklys på dagtid, kun kjørelys foran. Med denne regelen i spill gikk ikke baklysene på når lysbryteren sto i "auto", kun kjørelys/nærlys foran.Kjører i auto. Baklysa går på når det er mørkt
Det var noen år på begynnelsen av 2010-tallet og utover det ikke var påbudt med baklys på dagtid, kun kjørelys foran. Med denne regelen i spill gikk ikke baklysene på når lysbryteren sto i "auto", kun kjørelys/nærlys foran.
Etter en regelendring noe år senere er dette endret til at også baklysene skal slå seg på når lysbryteren står i "auto".
Det er forskjellige regler fra land til land. I Spania f.eks var/er det forbudt å kjøre med lys på dagtid.
Ja, på biler av nyere dato så går baklysene også på. Men det var noen år de ikke gjorde det.Vis vedlegg 420957
2023 mod.bryter står på Auto
Husker det var mye oppstandelse den perioden. Jeg solgte bil 5-6 år etter innføring, og selv da kom det (eldre menn ofte..) kunder som klaget på at baklysa ikke virker. Tror forresten du fortsatt kan kjøre uten baklys i dagslys, men om nye biler har denne funksjonen fortsatt er jeg usikker på. Se om jeg husker å sjekke min i morgen.Ja, på biler av nyere dato så går baklysene også på. Men det var noen år de ikke gjorde det.
Ikke noe problem å si at det må betales før henting. Gjem den bort til pengene er mottatt.Noen som har erfaring med å ta pant i andre sine eiendeler?
Har reparert en henger for kunde. Henger ikke betalt og ikke hentet. Kunden har 54 pågående inkassosaker iflg experian