Seiko Alpinist - en tråd til ære for en horologisk legende

For en fortreffelig tråd, og et pent stykke arbeid.
Takk for interessant og fornøyelig lesing.
Eier flere Seiko, men ingen Alpinist. Det må kanskje endre seg ila. ikke alt for lang tid.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
23-alpinist-4-1.jpg

Oi oi! Er det Hodinkee-samarbeidet? Virkelig flott.
Tusen takk, jeg er så enig! Ja, dette er SBP089.
Og ja, det var på en eller annen måte et samarbeid med Hodinkee, og det er sikkert derfor den har fått kallenavnet. På enkelte sider kan det virke som om Hodinkee var direkte involvert, men utover at de var utsalgssted sammen med Seiko USA, så tror jeg ikke det. De lanserte den med denne artikkelen, og slik jeg kjenner klokkenettsteder, så vil jeg tro at de ville proklamert det med store bokstaver dersom de var direkte involvert i utviklingen av denne modellen :)

• Liker
Reaksjoner: Ikaros
Ja, det virker som de kun var en eksklusiv tredjepart her. Morsomt at den har fått det ettermælet bare på bakgrunn av at det var der den ble solgt. Bra markedsføring av Hodinkee! Denne modellen er mye mer harmonisk i sammensetninga av elementene så vidt jeg kan bedømme. Og mer i tråd med kongstanken fra Laurel Alpinist om å være ei klokke som bevegde seg mellom fjellklatring på fritida og samtidig fungerte som penklokke på arbeidsplassen. Det minner meg om Tomas Espedal og Gå-boka (Gå, eller kunsten å leve et vilt og poetisk liv) - som anbefales på det sterkeste. Han gikk fjellturer i dress og Dr. Martens for å kunne gå mellom by og bygd, over fjellet, og gli perfekt inn i sivilisasjonen igjen på andre sida. Det er helt etter mitt hjerte.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid