Tusen takk for positive tilbakemeldinger! Det setter jeg stor pris på

Jeg startet med denne teksten for godt over ett år siden, men jeg har ikke stresset med å få den ferdig. Det har både tatt tid å få på plass informasjon og så har det tatt tid å få på plass bilder, men først og fremst så har jeg satt meg ned med det når jeg har hatt tid og overskudd.
Hva angår listen over, så har jeg ikke sett en komplett liste for alle Alpinister noe sted, så jeg er rimelig sikker på at dette er den første av sitt slag. Dermed valgte jeg å ha den på engelsk, så kan den lettere bli plukket opp av andre som har interesse av den.
@andres: Tusen takk! SARB017 er en uten tvil en klassiker. Har du hatt andre varianter av Alpinist? Jeg merker at min SARB017 taper håndleddstid opp mot SPB089.
@hanse: Tusen takk! I mine øyne, så er alle de ulike skivevariantene en god grunn til å samle på Alpinist. Du har to skikkelig fine her. SPB089 kjenner jeg godt, men jeg har tilgode å se SPB209 i virkeligheten. Den ser utrolig fin ut på bildet ditt! Hvilken lenke har du på din SPB089? Den var fin!
@westmouth: Tusen takk for det! Ja, jeg hadde ingen anelse om at det var litt dybde på dette hullet da jeg tittet ned.
@Readerfly: Tusen takk! Så artig at det var den som vekket interessen. Har du den fortsatt, eller er det et arkivbilde? Jeg har ikke abonnement, så jeg får ikke lest den klokketro-spalten, men ingressen var treffende nok - som
@Ikaros er inne på.
@Ckirkemo: Tusen takk! SPB409 er ikke dumme. Hva synes du om årets versjon, SPB493?
@Ikaros: Tusen takk for en trivelig tilbakemelding! Jeg forstår godt innvendingene dine mot SPB121. Jeg kommer til å legge ut en litt mer dyptgående tekst om Alpinistene jeg har i mitt eie, og da kommer jeg innom et par av punktene her.
Interessant at du tar opp utseende til SCVF-variantene fra 90-tallet. Kan det være at designteamet ønsket et tydelig nikk i retning av Rolex Explorer sin Mercedes-viser, men samtidig noe litt ulikt? Selv skulle jeg gjerne hatt et gjensyn med Champion Alpinist J13043/J13049 i moderne drakt. Det tror jeg kunne vært skikkelig kult!
@powderdog: Tusen takk for det! En nydelig SPB119 du har der! Ja, Alpinist kler mye forskjellig av reimer.
Jeg slenger med et bilde til av min SARB017
Vis vedlegg 408736