Og flybilletten er i dine øyne en parallell med mva, er det slik å forstå? Den eneste måten å unngå mva når man kjøper en klokke på C24 er å hente den selv, og så smugle den inn i Norge.Ok, la meg forsøke meg med følgende:
En person bor på Jessheim (selverklært klokkeentusiast). En annen person bor i Tromsø.
På Cirkle K begge steder koster en wienerpølse 20,-
Personen på Jessheim kjøper en flybillett til 500,- for å fly til Tromsø og kjøper en wienerpølse på Cirkle K der. Personen i Tromsø rusler over til sin lokale Cirkle K og kjøper også en wienerpølse. Begge betaler 20,-
Er det riktig å si at wienerpølse i Tromsø koster mer enn den på Jessheim?
Og det vil jo være ulovlig. Og ulovligheter diskuterer vi ikke her på forumet ihht til reglene.Og flybilletten er i dine øyne en parallell med mva, er det slik å forstå? Den eneste måten å unngå mva når man kjøper en klokke på C24 er å hente den selv, og så smugle den inn i Norge.
Skulle gjerne vært med og le, men jeg skjønner heller ikke likningen til @KlokkeguttOg flybilletten er i dine øyne en parallell med mva, er det slik å forstå? Den eneste måten å unngå mva når man kjøper en klokke på C24 er å hente den selv, og så smugle den inn i Norge.
Det er korrekt oppfattet. Det er klokkepriser på chrono24 vs Finn.no du åpnet denne tråden med, der du blant annet skriver at «chrono24 har unaturlig høye priser»: Dette svarer jeg på i mitt første innlegg der jeg skriver at det er lavere priser på chrono24 enn på Finn.no.Og flybilletten er i dine øyne en parallell med mva, er det slik å forstå? Den eneste måten å unngå mva når man kjøper en klokke på C24 er å hente den selv, og så smugle den inn i Norge.
Det er helt i orden. Da er du nok bare en av de som blander prisnivå med pris + skattekostnad.Skulle gjerne vært med og le, men jeg skjønner heller ikke likningen til @Klokkegutt![]()
Rett skal være rett, mva er en avgift, ikke en skatt.Det er helt i orden. Da er du nok bare en av de som blander prisnivå med pris + skattekostnad.
Det ligger jo i navnet at det er en avgift. Men likefullt er det en skatt, noe for øvrig også Skatteetaten presiserer på deres hjemmeside.Rett skal være rett, mva er en avgift, ikke en skatt.![]()
Et veldig godt poeng, jeg har selv kjøpt 2 klokker fra tyske forhandlere fordi de var umulige å finne i Norge.jeg opplever at den største fordelen med Chrono24 er utvalget.
Det prisnivået som er interessant for meg er hvor mye jeg må betale. Det spiller mindre rolle for meg som kjøper hvor stor andel selger får og hvor mye skatteetaten får.Det er helt i orden. Da er du nok bare en av de som blander prisnivå med pris + skattekostnad.