Gullkorn fra Finn.no

En del av meg håper at dette er et stunt for å få oppmerksomhet omkring de andre annonsene til selgeren.

Hvordan man definerer en god annonsebeskrivelse er i alle fall subjektivt.

Screenshot_20250708_071353_Samsung Internet.jpg

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: mr_frodo og chrbir
Isbjørn ungen har vært en del år på Finn.
Selgeren burde komme seg ut på det internasjonale markedet istedet for å fyre opp såpass i landet. Amatør...
Sånn er for utenlandske samlere som har mye cash å brenne.

• Haha
Reaksjoner: Troglodytae
Ser ikke helt problemet med den isbjørnen. Bortsett fra at selger muligens bør få noen andre til å skrive korrektur for seg.
Hvis det han prøver å formidle er riktig så er den 150 år gammel, og siden den får ligge på finn uten å fjernes regner jeg med at den er fullt lovlig å selge på det private markedet. Det er vel ikke noe spesielt med utstoppede dyr som er rødt flagg med tanke på alderen på denne.
Skjønner ikke helt fuzzet, bortsett fra den klønete annonseteksten da selvfølgelig, den er jo håpløs.

Redigert:
Urstoppede babyisbjørner ligger på ca. 2.35MNOK på PolarBearChrono25.com, så vil anta ca. 2MNOK her på berget er fair value. Isbjørnmarkedet er ikke så stort her hjemme, så litt rabatt må man derfor påregne. Hvorvidt momskvittering kan fremvises, er vel det store spørsmålet.

Prisen har jeg null peiling på, jeg hadde ihvertfall aldri betalt 2 mill for en isbjørn. Men for alt jeg vet kan det være et kupp.
ville heller satset på isbjørnungen ‘LASSE’ til 1000 kroner fra steiff 😆
IMG_4556.jpeg

• Elsker
Reaksjoner: mr_frodo
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Høres spinnvilt ut! En telefon til Museum für Naturkunde i Berlin gir kanskje svaret. Der har de utstilt Knut, riktignok bare 14 år gammel…
Noen folk er klare til å gi $M for et sjeldent dyr, levende eller død.
Men isbjørn er ikke noe som rister "markedet".
Neste gang du reiser rundt Australia, må du kanskje ta en snarvei til Tasmania ;)

Synes man isbjørnen blir i dyreste laget, har han en leopard til bare en brøkdel av prisen også😮

En tigerhai satt i en tank med formaldehyd ble en gang solgt for $12M.
Det er kanskje mulig å finne noen som ønsker seg en fin utstoppet baby isbjørn for $200k.
image-7-for-damien-hirst-retrospective-gallery-372831894.jpg

• Haha
Reaksjoner: Preacher