Formel 1

Hulkenberg er en liten favoritt hos meg, så dette var stas.
Hva syns vi om Piastri sin heller sutrete fremtoning etter løp? Ja, det var ingen som skjønte hva han fikk straff for, men for svarte heller da. Ta det som en mann, og gå videre. Så jo ut som om han hadde fått kjeft av læreren.
Er en grunn til at jeg holder en knapp på Lando av de to ja.

Hulkenberg er en liten favoritt hos meg, så dette var stas.
Hva syns vi om Piastri sin heller sutrete fremtoning etter løp? Ja, det var ingen som skjønte hva han fikk straff for, men for svarte heller da. Ta det som en mann, og gå videre. Så jo ut som om han hadde fått kjeft av læreren.
Er en grunn til at jeg holder en knapp på Lando av de to ja.
Straffen er bare rør, uansett så må han bare forholde seg til det.
Men så lenge straffen er bare tull så synes jeg det er mer merkelig at Mclaren ikke gir teamordre om å bytte plass.
Så lenge Piastri leder sammenlagt og er en bedre fører enn Norris så tror jeg de ville vært tjent med å gi alle poengene til Piastri og lage mer avstand til nummer tre i stedet for å jevne det ut unødvendig.

Veldig stas med Hulk på podiumet, det var moro!

Straffen er bare rør, uansett så må han bare forholde seg til det.
Men så lenge straffen er bare tull så synes jeg det er mer merkelig at Mclaren ikke gir teamordre om å bytte plass.
Så lenge Piastri leder sammenlagt og er en bedre fører enn Norris så tror jeg de ville vært tjent med å gi alle poengene til Piastri og lage mer avstand til nummer tre i stedet for å jevne det ut unødvendig.

Veldig stas med Hulk på podiumet, det var moro!
I Lando sine sko, hadde jeg ALDRI adlydt den teamordren om den kom. Aldri.
Piastri rota det til for seg selv, han fikk ta straffen, gå videre og jobbe ennå litt hardere i neste løp.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Urimelig straff. Urimelig å forvente at lando skal betale for noe han ikke var involvert i. WDC står ikke i fare, spørsmålet er bare hvilken av førerne det er.
Der er noken løp igjen. Og det beste Red Bull kan håpe på er at Maclaren roter det til for seg sjølv med å ikkje ha en klar strategi på dette. For dette vil aldri gå i lengden med 2 stk som skal sloss om tittelen.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Der er noken løp igjen. Og det beste Red Bull kan håpe på er at Maclaren roter det til for seg sjølv med å ikkje ha en klar strategi på dette. For dette vil aldri gå i lengden med 2 stk som skal sloss om tittelen.

Ikke uenig i det, men enn så lenge virker McLaren å bli bedre mens red bull går andre veien. Tror ikke wdc står i fare. Uansett så er det vi som publikum som blir vinnerne så lenge de får race

Jeg føler meg 99% sikker på at McLaren både vinner constructors og får 1 og 2 plass for sjåfører.

Jeg er redd mangel av valg av 1 og 2 sjåfør kan skape litt problemer for de, men som @Labbos skriver så virker det som McLaren bare får større og større forsprang til de andre. Avstanden til 3 plass blir bare større og større, og selv om de kanskje fucker det til 1, 2 eller 3 ganger i de gjenværende løpene så har de et stadig økende forsprang å ta av så jeg tror ikke det er noen fare for de.

Ellers var Silverstone en opptur i forhold til de forrige kjedelige løpene. Og uansett hvem som vinner resterende løp og titler så var Hulkenberg sesongens høydepunkt. En sympatisk kar som har spilt andrefiolin det meste av sin karriere, og som fortjente en pallplassering mer enn noen andre i feltet. Og P19 til P3 da? Imponerende.

Kan ikke se at dette vil gi noe som helst for RB. Det er verken taktiske eller strategiske beslutninger i løpene som har plassert RB der de er. Det er en bil som ikke går godt nok, og det er ikke Horner som designer bilen. Max har levert så bra som bilen går omtrent hvert løp så lite å hente der. Og TSU er enkelt og greit ikke god nok.
Så med mindre det er ting som har skjedd bak kulissene så virker beslutningen meningsløs for meg. Da kunne han like godt sittet ut sesongen.

• Liker
Reaksjoner: Labbos
Kan ikke se at dette vil gi noe som helst for RB. Det er verken taktiske eller strategiske beslutninger i løpene som har plassert RB der de er. Det er en bil som ikke går godt nok, og det er ikke Horner som designer bilen. Max har levert så bra som bilen går omtrent hvert løp så lite å hente der. Og TSU er enkelt og greit ikke god nok.
Så med mindre det er ting som har skjedd bak kulissene så virker beslutningen meningsløs for meg. Da kunne han like godt sittet ut sesongen.
Det er vel i F1 som i fotball, når laget ikke presterer må sjefen gå. Også kan det selvfølgelig hende at den "skandalen" i fjor ligger å lurer litt i kulissene.

RB uten Max, Newey og Horner lukter fullstendig oppløsning og krise for min del. Men tiden vil vise.

Nå er vel ikkje heile historia kjent heller. Er Max på veg ut ?Samtalene med Ferrari for horner hold i ?
Samtidig så har Horner feilet med samtlige 2 førere så langt ? Og en bil som tydeligvis ikkje fungerer lenger .
Riccardo var vel også en tabbe .

Men er vel som dei seier sjølv . Redd Bull gir en vinger ;)

Samtidig så har Horner feilet med samtlige 2 førere så langt ? Og en bil som tydeligvis ikkje fungerer lenger .
Men å bytte ut Horner vil neppe løse noen av disse to problemene?
Bilen vil fortsatt ikke være best, og sjåførene vil neppe kjøre raskere.
Som sagt, for RBs del så løser vel ikke sparkingen noen av problemene de sliter med i dag.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Jeg tror at RB har fått litt panikk av at Max angivelig har hatt samtaler med Merc, og spurt hva han må ha for å bli.
Den støyen som har vært rundt Horner falt i særs dårlig jord hos far Verstappen, og trenger ikke ha vært videre populært hos junior heller, så da kan han kanskje ha krevd Horners exit for å få rolige(re) arbeidsforhold igjen.
Men silly season begynte tidlig i år, så dette kan bli gøy!

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo