Hvis sjefen i forholdet er kjæresten så er all good. Hvis ikke...oh boy. Artig dag på "jobben" i morgen. Lykke til. Husk at for arbeidsdagen i morgen: "Life begins after a cup of strong coffee".Tok bilde av at jeg kladdet en jobbsøknad for å sende til kjæresten, for å si "se her, nå gjør jeg det!". Klarte sende det til sjefen pga. navneblings i kontaktlista.![]()
Sjefen er forøvrig i foreldreperm. Du og du, for en pinlig aften dette har vært. Det finnes feiladresserte meldinger man kan bortforklare med en viss grad av troverdighet, men et bilde av min e-posttjeneste, med mitt navn, med tittel "Jobbmuligheter hos X-selskap", med synlig meldingsinnhold... Lite å ta fra av unnskyldninger der.Hvis sjefen i forholdet er kjæresten så er all good. Hvis ikke...oh boy. Artig dag på "jobben" i morgen. Lykke til. Husk at for arbeidsdagen i morgen: "Life begins after a cup of strong coffee".![]()
Har du en iPhone og dette er en SMS - så trykker du og holder på SMS-en og velger "Rediger"...og vips så endrer du teksten til noe mer passende. Prøv.Sjefen er forøvrig i foreldreperm. Du og du, for en pinlig aften dette har vært. Det finnes feiladresserte meldinger man kan bortforklare med en viss grad av troverdighet, men et bilde av min e-posttjeneste, med mitt navn, med tittel "Jobbmuligheter hos X-selskap", med synlig meldingsinnhold... Lite å ta fra av unnskyldninger der.
Kan du bruke dette inn i lønnssamtale?Sjefen er forøvrig i foreldreperm. Du og du, for en pinlig aften dette har vært. Det finnes feiladresserte meldinger man kan bortforklare med en viss grad av troverdighet, men et bilde av min e-posttjeneste, med mitt navn, med tittel "Jobbmuligheter hos X-selskap", med synlig meldingsinnhold... Lite å ta fra av unnskyldninger der.
Om det er Samsung du har så kan du endre tilbake til den gamle måten å få frem kontrollpanelet på. Svipe ned kontrollpanelet > Trykk på blyanten i høyre hjørne > Trykk på panelinnstillinger i venstre hjørne > Velg "Sammen".Oppdatering på Android. Nå må en sveipe i hytt å gevær for å finne det som har vært standard i årevis. Steik kor irriterende. Og alt for absolutt ingen ting.
I alle tilfeller blir det nok deg (enten via tidligere innbetalt forsikring (enten via borettslaget, eller egen innboforsikring), eller direkte). Sorry to dissapointAlt det styret som følger med og skulle selge en leilighet og sist men ikke minst, håndverkere med allergi mot korrekt dokumentasjon. Definitvt sist men ikke minst: At nevnte håndverkere jobbet for en bedrift som gikk konk ikke mindre enn 3 mnd etter jeg var ferdig med oppussingen.
Kjøleskap som lekker og fucker opp deler av kjøkkeninnredningen. Styreledere i borettslag som mener at "det ikke dekkes av borettslagets husforsikring da husforsikringen kun gjelder utenfor (?!?)". Ringte til både privat forsikringsselskap for å høre om innbo kunne hjelpe og jeg ringte også til borettslaget sitt forsikringsselskap. Begge kundebehandlerene sa nesten akkurat det samme, nemling at det er veldig mange styreledere i veldig mange borettslag som tror de har absolutt peiling på ting. Begge sa også at hva som dekkes av forsikring eller ikke avgjøres vitterlig av selskapet og på ingen måte av tilfeldige styreledere.
Folk altså. Ny innredning på høyskap, ny sidevegg til høyskap og nytt kjøleskap. Jeg vet ikke hvem som skal betale for det, men jeg håper virkelig ikke det blir meg.
Forstår ikke folk som mener at forsikring skal dekke alt av slike uhell. Noen ganger må man bare betale sjøl hva slikt koster, dersom forsikring skal dekke absolutt alt vil premien bli så høy at mange ikke vil ha råd til forsikring i det hele tatt. Husk at når man har en skade, nesten uansett hva slags skade så vil totalsummen bli mye høyere dersom et forsikringsselskap skal organisere hele sulamitten, pga at de har en stor overhead på sine kostnader som en privatperson ikke har.Alt det styret som følger med og skulle selge en leilighet og sist men ikke minst, håndverkere med allergi mot korrekt dokumentasjon. Definitvt sist men ikke minst: At nevnte håndverkere jobbet for en bedrift som gikk konk ikke mindre enn 3 mnd etter jeg var ferdig med oppussingen.
Kjøleskap som lekker og fucker opp deler av kjøkkeninnredningen. Styreledere i borettslag som mener at "det ikke dekkes av borettslagets husforsikring da husforsikringen kun gjelder utenfor (?!?)". Ringte til både privat forsikringsselskap for å høre om innbo kunne hjelpe og jeg ringte også til borettslaget sitt forsikringsselskap. Begge kundebehandlerene sa nesten akkurat det samme, nemling at det er veldig mange styreledere i veldig mange borettslag som tror de har absolutt peiling på ting. Begge sa også at hva som dekkes av forsikring eller ikke avgjøres vitterlig av selskapet og på ingen måte av tilfeldige styreledere.
Folk altså. Ny innredning på høyskap, ny sidevegg til høyskap og nytt kjøleskap. Jeg vet ikke hvem som skal betale for det, men jeg håper virkelig ikke det blir meg.
Hvis jeg har en innboforsikring eller husforsikring med "superdekning" som skal dekke slike ting, så mener jeg det er rett og rimelig at jeg tar det på forsikringen. Det er en forskjell på 2000,- i egenandel og 25 000,- ut av egen lomme for å ordne opp i en skade på et kjøkken som er 5 år gammelt. Om det viser seg at verken borettslaget sin husforsikring eller min private innboforsikring dekker dekker skaden, så betaler jeg såklart.Forstår ikke folk som mener at forsikring skal dekke alt av slike uhell. Noen ganger må man bare betale sjøl hva slikt koster, dersom forsikring skal dekke absolutt alt vil premien bli så høy at mange ikke vil ha råd til forsikring i det hele tatt. Husk at når man har en skade, nesten uansett hva slags skade så vil totalsummen bli mye høyere dersom et forsikringsselskap skal organisere hele sulamitten, pga at de har en stor overhead på sine kostnader som en privatperson ikke har.
Ifølge han jeg snakket med hos Tryg (Privat innboforsikring) så kunne muligens kjøleskapet dekkes da innboforsikringen gjaldt for hvitevarer, men ikke kjøkkeninnredning. Så det gjenstår å se.Dette er en klassisk sak for innboforsikringrn din @Apekatt87 - og har i utgangspunktet ingenting med borettslag- eller sameieforsikring å gjøre. Sistnevnte forsikringer dekker i utgangspunktet skader på det borettslaget eller sameiet "eier", mao. bygningsmasse osv.
Om det dekkes av din innboforsikring avhenger igjen av vilkårene i din avtale. Mine foreldre hadde nylig en liten men langvarig lekkasje fra et kjøleskap som var koblet til vann. Skader på kjøkkeninnredning ble dekket av innboforsikringen.
Det er i stor grad styret som bestemmer hva som er ok å bruke forsikringen på. Styrene som tillater alle beboere å melde alle slags store/små skader ender som regel opp med en voldsom årspris. Som da alle må være med å betale, ofte pga noen få.Alt det styret som følger med og skulle selge en leilighet og sist men ikke minst, håndverkere med allergi mot korrekt dokumentasjon. Definitvt sist men ikke minst: At nevnte håndverkere jobbet for en bedrift som gikk konk ikke mindre enn 3 mnd etter jeg var ferdig med oppussingen.
Dette er første gang på mine 10 år i dette borettslaget at jeg melder inn en skade til den forsikringen, så det mener jeg er helt ok. Egenandelen er på 12 000, noe som er langt høyere enn "vanlige" egenandeler hos privat forsikring, men 12k er bedre enn 25k.Det er i stor grad styret som bestemmer hva som er ok å bruke forsikringen på. Styrene som tillater alle beboere å melde alle slags store/små skader ender som regel opp med en voldsom årspris. Som da alle må være med å betale, ofte pga noen få.
Styret vil nok fungere mer som et filter - det er vilkårene i forsikringsavtalen for borettslaget eller sameiet som faktisk regulerer hva som dekkes. Skader som ikke dekkes av forsikringen men blir meldt inn vil jo ikke være med på å øke pris.Det er i stor grad styret som bestemmer hva som er ok å bruke forsikringen på. Styrene som tillater alle beboere å melde alle slags store/små skader ender som regel opp med en voldsom årspris. Som da alle må være med å betale, ofte pga noen få.