Formel 1

Vil også legge til at Sainz Sr ser ut til å stille som president-kandidat i FIA. Takk og lov! MBS kan ta seg tidenes største bolle!

Spørsmålet som blir naturlig å stille seg vil jo såklart være om det lar seg gjøre med pappa som president i FIA og sønn som F1-fører? Men i all den tid Sainz Jr ikke er oppe å kjemper om mesterskap, så tviler jeg på at det vil bli et problem.

To stopp er eneste som gir håp om spenning, men det gir virkelig håp også!

Legg inn en en SC også så kan dette endelig bli skikkelig underholdning.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Kan ikke si jeg er en fan av disse «hold igjen for å skape rom for pitstop-togene»……. Slo ikke helt ut slik jeg tenkte i alle fall. Back to the drawingboard 😂

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og Callahan
Ble ikke like spennende som forventet og «alt kan skje, skjedde ikke», selv om spenning om strategien ikke traff i 2025.
Men uansett så er Monaco en høydare for min del og har alltid vært det.
Det må ikke forbikjøringer til for et spennende løp.
Uansett 2025 - jeg elsker Monaco Grand Prix!

Jeg syns Monaco er et løp verdig kalenderen, for selv om det kan bli kjedelig, så krever det enormt mye av sjåføren teknisk og er en fryktelig utilgivelig bane. Og det kan skje mye, ref. starten på F2-løpet.
Ønsket å se Lec på P1, men Lando beholdt roen til en forandring.

• Liker
Reaksjoner: Rød
Dønn kjedelig. Ser ingen grunn til å beholde Monaco på kalenderen unntatt historie og kjendiser behov for å vise seg frem.
I dag er banen for smal og bilene for brede.
Selv med to stopp ble det akkurat så kjedelig som jeg hadde forutsett.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Vi kommer nok alle til å se det igjen, men det er fordi vi ser alle løpene - ikke fordi det er severdig. For det er det virkelig ikke.

Dette er bare en kjempeevent for kjendiser og superrike til å vise seg frem. Og selvfølgelig en PR-messig melkeku av dimensjoner. Racing er helt underordnet for Liberty Media denne helgen.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Du kommer til å se igjen neste år også, @Barney Ross :)
Du har nok rett i det. Jeg sjekket kalenderen for 2026 og den er bekreftet. Det er pengene som rår i denne sporten, og da er Monaco dessverre bankers.
Ser forøvrig at det er Imola og Las Vegas som tas ut neste når.

Heldigvis hjelper det på humøret å tenke på at Barcelona er neste. 2 gode DRS soner og masse muligheter for moro.

Nå skal vel bilene krympe litt neste år? Hvis de kommer seg til år 2000 størrelse øyner jeg håp. Eller setter opp sprinkelsystem med random igangsetting..

Det var enklere med forbikjøringer før, ja.
IMG_9738.jpeg

På Mario kart så har dei vel slike ruter en må innom for å få ekstra fart ( drs) . Kunne jo lagt inn noken som gir lavere fart også . Sånn om en kjører ekstra defensivt så risikerer en å miste fart e.l :)

Omtrent plankekjøring for McLaren.
Mener RB gjør en taktisk bom ved å sette Verstappen på Hard dekk ved Safety Car på slutten. Tror Verstappen var enig med meg ut fra hva jeg hørte på radioen hans. Klar over at de ikke hadde andre dekk å bytte til, men spørs om han ikke hadde stilt bedre ved å bare fortsette på dekkene han hadde på. De var ikke gamle, og det var ikke mange runder igjen.

Tror heller ikke siste ord er sagt i hendelsen Verstappen - Leclerc. Greit han fikk en 10 sekunder for hendelsen med Russell (er han idiot? Verstappen altså).
Ikke utenkelig at han får en ekstra straff nå som han må ta med seg til neste løp.

Verstappen viser frem sitt sanne jeg igjen. For en episk klyse. Ingen respekt for andre enn sitt eget ego. Håper han får en skikkelig straff. 10 sekunder er langt fra nok og en bot biter ihvertfall ikke med de pengene de tjener.
En diskvalifikasjon i neste løp hadde vært passende.

• Liker
Reaksjoner: Heftos og Utinaturen
problemet her er at den runden de må rundt bollarden i sving 1/2 ikke er omveg nok, det så vi 6-7 ganger i løp av løpet. Laget burde ikke sagt til Max at han skulle gi tilbake plassen, men heller ventet på dommere (som ikke hadde reagert veldig), da hadde nok ting vært annerledes. Hodeløs kjøring av Max ja, og en meget freidig og god forbikjøring av Russel, som vel er akkurat innafor regelverket. At Max skal få disk for dette i neste løp er utopi.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
problemet her er at den runden de må rundt bollarden i sving 1/2 ikke er omveg nok, det så vi 6-7 ganger i løp av løpet. Laget burde ikke sagt til Max at han skulle gi tilbake plassen, men heller ventet på dommere (som ikke hadde reagert veldig), da hadde nok ting vært annerledes. Hodeløs kjøring av Max ja, og en meget freidig og god forbikjøring av Russel, som vel er akkurat innafor regelverket. At Max skal få disk for dette i neste løp er utopi.
Det er kanskje utopi isolert sett, men det føyer seg jo inn i en lang rekke av uspiselige opptredener. Kanskje han bare må få noe som svir skikkelig så han lærer å oppføre seg.

Det er kanskje utopi isolert sett, men det føyer seg jo inn i en lang rekke av uspiselige opptredener. Kanskje han bare må få noe som svir skikkelig så han lærer å oppføre seg.
Han fikk 3 straffepoeng også og har nå 11 av 12. På 12 så får han et race ban.