Formel 1

@Apekatt87 I følge diverse media så er det Mclaren sin evne til å holde dekkene så lenge innenfor idial temperatur som fleire lag sliter med å matche , dvs race pace. Bilene er sjølvsagt hurtige også , men vi ser på i kvallik at fleire lag er oppe å lukter på tidene til mclaren her .

Eg er veldig spent på ka Mclaren gjer no framover . Piastri har jo stilt seg laglig til å vinne heile greiene foran førsteføreren deira . For det blir veldig interessant om der kjem teamordre i gitte situasjoner, og ka veg den ordren går .

Med farten på Mercedesen så spørs det jo om Verstappen klarer å klamre seg fast der han er . Russel kjører ganske bra for tiden også.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Piastri blir verdensmester i år tror jeg at jeg ville satt 100kr på allerede nå. Han viser seg å være gjennomgående en bedre sjåfør enn Norris. Mannen er kald som is og klinisk.
Blir veldig overrasket om han ikke drar det i land.

Antonelli har vist klasse siden dag en. En kjempe signering av Mercedes.
Han fremstår som det største F1 talentet siden Verstappen.
Hvis han klarer å holde seg i et lag med en konkurransedyktig bil så blir han verdensmester innen få år

Det som er spennede er når Mclaren begynner å gi teamordre for at det skal skje. Og ka vil Lando synes når han ser et potensielt VM gli mellom fingrene.

Det som er spennede er når Mclaren begynner å gi teamordre for at det skal skje. Og ka vil Lando synes når han ser et potensielt VM gli mellom fingrene.
Lando burde innse hvem som er den beste føreren er i Mclaren nå. Piastri er bedre på alle måter, og spesielt mentalt.
Norris må nok bare pent vike.

Lando burde innse hvem som er den beste føreren er i Mclaren nå. Piastri er bedre på alle måter, og spesielt mentalt.
Norris må nok bare pent vike.
Håper det spisser seg til og vi får mer intense dueller mellom de to maclaren førerene som også gjør at de kan nærme seg bakfra. Håper aller mest på et spennende mesterskap som lever helt til de siste rundene!

Det som da kan bli morsomt er at Zak sa etter 2024 at det viste seg å være en kjempetabbe å ikke ha valgt en førstefører, så det skulle de ikke gjøre igjen.
Jeg antar da at Norris ble valgt som førstefører for 2025 (mulig dette er uttalt offentlig, men det har jeg ikke fått med meg).
Når får da Norris beskjeden om at Piastri har overtatt som førstefører? Kanskje han allerede har fått beskjeden?

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Det som da kan bli morsomt er at Zak sa etter 2024 at det viste seg å være en kjempetabbe å ikke ha valgt en førstefører, så det skulle de ikke gjøre igjen.
Jeg antar da at Norris ble valgt som førstefører for 2025 (mulig dette er uttalt offentlig, men det har jeg ikke fått med meg).
Når får da Norris beskjeden om at Piastri har overtatt som førstefører? Kanskje han allerede har fått beskjeden?
Ja det vart uttalt delvis offentlig at Lando var førstefører , så dette kan bli interessant å sjå kordan det utvikler seg framover .

@Apekatt87 I følge diverse media så er det Mclaren sin evne til å holde dekkene så lenge innenfor idial temperatur som fleire lag sliter med å matche , dvs race pace. Bilene er sjølvsagt hurtige også , men vi ser på i kvallik at fleire lag er oppe å lukter på tidene til mclaren her .

Eg er veldig spent på ka Mclaren gjer no framover . Piastri har jo stilt seg laglig til å vinne heile greiene foran førsteføreren deira . For det blir veldig interessant om der kjem teamordre i gitte situasjoner, og ka veg den ordren går .

Med farten på Mercedesen så spørs det jo om Verstappen klarer å klamre seg fast der han er . Russel kjører ganske bra for tiden også.
Ja, det var jo noen rykter i fjor om at Red Bull mente at McLaren hadde brukt vann til å ulovlig kjøle dekkene sine, uten at dette ble noe mer enn rykter. Det hindret dog ikke Zak Brown å drikke fra en vannflaske merket med "Tyre water" under løpet :LOL:

Og det er som du sier race pace McLaren slår alle på. Verstappen har bevist at han kan slå de i kvalifisering, så på en enkeltrunde kan både Mercedes og Red Bull være med på leken, men i løpet er det McLaren som har overtaket.
Piastri blir verdensmester i år tror jeg at jeg ville satt 100kr på allerede nå. Han viser seg å være gjennomgående en bedre sjåfør enn Norris. Mannen er kald som is og klinisk.
Blir veldig overrasket om han ikke drar det i land.

Antonelli har vist klasse siden dag en. En kjempe signering av Mercedes.
Han fremstår som det største F1 talentet siden Verstappen.
Hvis han klarer å holde seg i et lag med en konkurransedyktig bil så blir han verdensmester innen få år
Piastri er Raikonnen 2.0: Iceman! Han har virkelig tatt et steg fram denne sesongen og er i skrivende stund den sterkeste av de to McLaren-førerne, spørr du meg. Hvorvidt det kommer teamordre? Mja, det kan isåfall bli veeeeldig interessant.

Antonelli imponerer stort om dagen! Toto Wolf sa noe sånt som at de tre neste banene er baner han kjenner veldig godt og at vi skulle virkelig få se hva han er god for da. Jeg tviler faktisk ikke på det sånn som han har kjørt hittil.

Også er det jo da dette med nye regler etter løp 9. Hvem vinner, hvem taper osv. Noen spekulerer i at det kommer til å snu opp ned på topp 4 lagene, mens andre spekulerer i at McLaren allerede er så langt foran at det ikke har noe å si. FIA og flexiwings saken kommer nok til å gå en stund uansett.

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Vil også legge til at Sainz Sr ser ut til å stille som president-kandidat i FIA. Takk og lov! MBS kan ta seg tidenes største bolle!

Spørsmålet som blir naturlig å stille seg vil jo såklart være om det lar seg gjøre med pappa som president i FIA og sønn som F1-fører? Men i all den tid Sainz Jr ikke er oppe å kjemper om mesterskap, så tviler jeg på at det vil bli et problem.

To stopp er eneste som gir håp om spenning, men det gir virkelig håp også!

Legg inn en en SC også så kan dette endelig bli skikkelig underholdning.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Kan ikke si jeg er en fan av disse «hold igjen for å skape rom for pitstop-togene»……. Slo ikke helt ut slik jeg tenkte i alle fall. Back to the drawingboard 😂

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og Callahan