Hjelpe meg å finne en quartz beater/toolwatch/diver?

Denne?

Ser ut som de har planer om en ordinær titanmodell også.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Fin den. Det finnes vel en tilsvarende i stål som alle kan kjøpe?

Regner nesten med at CWC var ute en god stund før Tudor med faste remfester?
Jeg vil vel tro at de faste remfestene et knyttet til kravspesifikasjonene fra UK MOD. Rolex Milsub ref 5513 har også faste remfester og sverdvisere.

Fin den. Det finnes vel en tilsvarende i stål som alle kan kjøpe?

Regner nesten med at CWC var ute en god stund før Tudor med faste remfester?
IMG_4411.jpeg

Alle CWC RN-dykkerer og kronografer har faste barrierer.
Legg merke til forskjellen i profil mellom de to utgavene.

Da ble det kjøp;

Marathon 41mm Steel Navigator m/ Dato (SSNAV-D)​

Vis vedlegg 392280Vis vedlegg 392277Vis vedlegg 392278
Vis vedlegg 392291
Vis vedlegg 392292

Denne fikk jeg for under 5k med frakt av en hyggelig kar på finn.no. Det viser seg at han har vært mye i Femundsmarka, så jeg har også fått en del tur og fisketips med på kjøpet. Jeg planlegger en lengre tur dit i sommer.

Og tusen takk til @Hammerfjord for tips og råd på DM. Tidssonen leverer nok en gang <3

Men det er bare kjekt om tråden holdes i live. Dette er jo en spennende kategori for flere vil jeg tro.

Neste steg blir å kjøpe et bra clip on kompass. Om noen har tips til et bra et så blir jeg glad. Marathon selger et veldig stilig som hadde vært perfekt, men det koster mere i frakt en for selve kompasset. Det blir bare for dumt.

Vis vedlegg 392281

Noe å ta inn i nettbutikken @Jon Henrik ?

Bortsett fra at asymmetrien hadde plaget vettet av meg, så var denne ekstremt kul! Gratulerer!

Denne?

Ser ut som de har planer om en ordinær titanmodell også.
Hvor ser du at de har planer om ordinær titanmodell?

Sikkert super, nøyaktig og funksjonell, men sannsynligvis likevel temmelig uspennende for "klokkeinteresserte" flest.

Kul gadget, selvsagt, men man får jo en BB58 for mindre enn det nå om dagen! ;)
Man investerer jo ikke i fremtiden med en Garmin. Så du har nok rett at BB58 er en bedre investering.
Men for en som vil ha noe litt fancy som holder i 5år,så er vel garmin et kult valg..

Lurer på når Tissot connecten min går ut på dato,jeg er litt Toolwatch fan :)

Personlig foretrekker jeg mekaniske klokker. Null plass for Garmin eller en smartklokke på mitt håndledd. En kvarts kan til nød passere🥹
IMG_6373.gif

Redigert:
Tror ingen av dem er noen god investering, men BB (som jeg tok rett ut av lufta) holder nok verdien bedre om fem år ja, dersom det er et tema. :)

Jeg synes den ser ganske rå ut. Hvordan fungerer kompasset på den adventurer utgaven, og er det mulig å bruke bezelen? I såfall er det en ganske bra gadget å ha med på turer. Regner med den har mange andre funksjoner også

IMG_4537.jpeg

IMG_4525.jpeg

Til tross for at jeg har noe sånt som 147 nato straps så har jeg ikke funnet en som passer perfekt til denne. Så nå er jeg tilbake på den originale gummistrapen.

Selve kompasset har en litt kjip utforming under, som gjør at det gnager og blir ubehagelig. Jeg la derfor litt tape under som jeg pleier å bruke på økser og kniver for godt grep. La på litt ekstra så kompasset ligger perfekt på samme sted, og så la jeg litt på motsatt side så det ble en slags helhet.

Det ble veldig behagelig og ikke helt avskrekkende å se på heller, siden dette er eventyrklokken. Men vi får se hvor lenge jeg liker det.

Redigert: