Jeg tillater meg å vekke til live denne tråden igjen, som jeg leste med interesse da den kom. Jeg har vært i samme båt, har en del klokker jeg er veldig fornøyd med, men fant ut at jeg "trenger" en quartz toolwatch med analog visning. Jeg begynner å bli såpass gammel at sekundene på mine G-Shock begynner å bli litt små å lese av i full fart på trening under timing av intervaller osv., og jeg hadde rett og slett lyst på et analogt alternativ når det er tøffe tak under f.eks. oppussingsarbeid. Jeg har vurdert noen av alternativene nevnt i denne tråden, men landet faktisk på en Timex. Dette gode, gamle billigmerket har faktisk kommet med mye spennende de siste par årene, og får mye oppmerksomhet på internasjonale klokkeforumer/kanaler.
Deepwater Reef er 41mm, har skrukrone og skal tåle 200 meter dybde. Lumen er bra, skiven er lett å lese, bezel er tight og alt er linet bra opp (her har Seiko noe å lære

). Man får den for rundt kr 2.800 i norsk nettbutikk, jeg kjøpte imidlertid min brukt (nærmest ubrukt) til ca. halve prisen. Den fungerer bra så langt, dagens treningsøkt var akkurat like tung som før, men nå var det enklere å se sekundene
PS. Timex har lansert en tilsvarende modell i titan og med automatisk urverk, og mer lume på bezel. Den er ikke lansert i Norge ennå, og er vanskelig å få tak i også utenfor landegrensen.