Den har riktignok ikke svingseter, men likte denne anmeldelsen fra Sør-Afrika:Trenger ikke å være opel.en av de andre stellantis kassene fungerer også.skal på biltur sørover neste år.vil ha svingseter
Jeg har en 3 år gammel Audi Gt pro, betalte 1.150 for den august ´23. Ble tilbudt mellom 600-650 i innbytte i våresEn far i klassen til eldstemann flesket til for to år siden og kjøpte en Audi GT RS for 1.2-1.3. Fikk tilbud på 800k i innbytte. Det er smellen sin det.
Verditap er nesten 50% av nypris etter 3 år. Dette er uansett kjøpspris, en Tooooy Rav4 til 700.000 koster 350.000 kr å lease i 3 år. Dvs etter 3 år så leaser du en ny. Da er totalkostnaden etter 6 år 700.000 kr som det er det samme som å kjøpe den ny. Dvs samme kostnad som å kjøpe en ny bil og bruke denne i 6 år og deretter kjøre den til huggern. Å lease bil er billig detEn far i klassen til eldstemann flesket til for to år siden og kjøpte en Audi GT RS for 1.2-1.3. Fikk tilbud på 800k i innbytte. Det er smellen sin det.
Hele poenget med en Toyota er jo å kjøpe og beholde! Leasing er som skapt for tyske premium merker!Verditap er nesten 50% av nypris etter 3 år. Dette er uansett kjøpspris, en Tooooy Rav4 til 700.000 koster 350.000 kr å lease i 3 år. Dvs etter 3 år så leaser du en ny. Da er totalkostnaden etter 6 år 700.000 kr som det er det samme som å kjøpe den ny. Dvs samme kostnad som å kjøpe en ny bil og bruke denne i 6 år og deretter kjøre den til huggern. Å lease bil er billig det![]()
Poenget er at leasing umulig kan være billig. Enkelt bilhold ja, men svindyrt. Grunnen til at jeg tok fram Toooyota var at alle som kjører det merket sier at det er så billig å eie nettopp en Tooooy. Hvis en ser på leasingkostnader så er det ganske likt for alle merker at det koster ca 50% av bilens verdi etter 3 år og 30-40.000 km. Tror ikke alle som leaser har tatt fram kalkulatoren før de signerer kontrakt.Hele poenget med en Toyota er jo å kjøpe og beholde! Leasing er som skapt for tyske premium merker!
Det billigste bilholdet får en sikkert på den måten du gjør det. Kjøp en bil som koster 1/2 pris etter 3 år og behold den i mange år. Hvis du har en bil som MÅ selges før den er 5 år / garanti utgår så er det en dritbil og en bør muligens kjøpe et annen merke. Alle biler bør holde i min 10 år før kostnadene begynner å komme selv om enkelte har fått en mandagsbil. Et verdigtap de tre første årene er så stort at en får vedlikeholdt mye bil for samme kostnad. Men gøy med ny bil og en kan bli lei av å kjøre samme bilen i mange år, men det koster å bytte. Kjøpte mange nye MB i perioden 2003 til ca 2016 og hadde et verdigtap å ca 45-70.000 kr pr år, disse tidene er for lengst passert da en kan gange verditapet med to til tre gangen.Kjøpte min toyota for 210k når den var 3år. Hadde den i nesten 8år.solgte da for 55k
Enig, tror egentlig fasiten er å kjøpe 10 år gammel Panamera med V8’er. Må ikke være Turbo (S), kan være 4S.Det billigste bilholdet får en sikkert på den måten du gjør det. Kjøp en bil som koster 1/2 pris etter 3 år og behold den i mange år. Hvis du har en bil som MÅ selges før den er 5 år / garanti utgår så er det en dritbil og en bør muligens kjøpe et annen merke. Alle biler bør holde i min 10 år før kostnadene begynner å komme selv om enkelte har fått en mandagsbil. Et verdigtap de tre første årene er så stort at en får vedlikeholdt mye bil for samme kostnad. Men gøy med ny bil og en kan bli lei av å kjøre samme bilen i mange år, men det koster å bytte. Kjøpte mange nye MB i perioden 2003 til ca 2016 og hadde et verdigtap å ca 45-70.000 kr pr år, disse tidene er for lengst passert da en kan gange verditapet med to til tre gangen.
Raskt regnestykke med en del antagelser:Det billigste bilholdet får en sikkert på den måten du gjør det. Kjøp en bil som koster 1/2 pris etter 3 år og behold den i mange år. Hvis du har en bil som MÅ selges før den er 5 år / garanti utgår så er det en dritbil og en bør muligens kjøpe et annen merke. Alle biler bør holde i min 10 år før kostnadene begynner å komme selv om enkelte har fått en mandagsbil. Et verdigtap de tre første årene er så stort at en får vedlikeholdt mye bil for samme kostnad. Men gøy med ny bil og en kan bli lei av å kjøre samme bilen i mange år, men det koster å bytte. Kjøpte mange nye MB i perioden 2003 til ca 2016 og hadde et verdigtap å ca 45-70.000 kr pr år, disse tidene er for lengst passert da en kan gange verditapet med to til tre gangen.