Usikker på om du bare troller eller ikke leser hva jeg skiver i innleggene
@GrimReaper. Rett spekk til rett bruk. De jeg viste til er også i bransjen og har fått det til godt.
Jeg troller ikke. Men jeg forstår at min måte å legge ting frem på kan virke provoserende.
Jeg er 100% sikker på at elektrifisering av tungtransport på vei i Norge aldri blir godt nok. Som du påpeker så kan enkelte aktører selvfølgelig få det til med optimal tilrettelegging.
Men det er jo "solskinnshistoriene" man leser om her. Det tror jeg vi er enige om.
Hvis elektrifisering skal være effektivt på gods så er det jernbane som gjelder. Men der ligger vi jo 50år bak resten av Europa på dessverre.
At det er provoserende for mange å svelge sannheten synes jeg er påfallende. Og da sikter jeg ikke til deg
@TomB.
Det er ikke et eneste land i verden som er så opphengt i elektrifisering av biler som Norge. Resten av den siviliserte delen av verden bortsett fra én delstat i USA har et ambivalent forhold til dette. Og den usiviliserte delen av verden har verken infrastruktur, evne eller vilje til å i det hele tatt diskutere dette.
Jeg kommer aldri i livet til å akseptere miljøaspektet ved dette for det regnestykket står for fall før bilen har fått på skilt. Så hvorfor er dere så jævla gærne etter disse elbilene? Jeg bare lurer? Det er ingenting som får folk til å gå så apeshit som hvis man kritiserer elbiler. Det er meget spesielt.
Alt jeg vil er muligheten til å velge. Jeg misliker sterkt å bli påtvunget ting. Det ville ikke hatt noen som helst betydning, el og moderne fossile biler kunne utmerket levd hånd i hånd, også kunne hver enkelt valgt sin bil til sitt behov eller overbevisning.
Er ikke verre.