Det der gjorde vondt å lese. Min største sympati for familien som opplevde et så ekstremt traume, håper de videre slipper lignende hendelser og så håper jeg selvfølgelig at vedkommende blir tatt.
Det hører med til historien at vedkommende er en sabla flamboyant person, som har figurert på sosiale medier og Klokkeriet i flere år med fullt navn og en tilsynelatende flashy livsstil. Vedkommende har også vært svært aktiv med kjøp/salg, som kan ha medført ytterligere eksponering mot feil publikum.
Jeg mener på ingen måte å legge noe skyld på offeret her, men jeg tipper de fleste av oss flyr noe mer under radaren og sånn sett ikke er like utsatt.
Uansett bør man være på vakt, og tenke nøye gjennom hva/hvordan man deler på sosiale medier.
Jeg også stusset på dette, klokkene han ble frastjålet er jo egentlig bare småtjafs i monetær verdi. Neppe noe bestillingsverk.Dette er et fryktelig voldsomt ran for det som egentlig er småpenger. Hva får han hos heleren sin? 20-30 000?
Jævlig skummelt at vi har kommet så langt utforbakke.
Det skal jo sies at enkelte av klokkene han har vist frem før, så er det betydelig høyere verdier det er snakk om. Så de trodde vel kanskje verdiene skulle være høyere.Jeg også stusset på dette, klokkene han ble frastjålet er jo egentlig bare småtjafs i monetær verdi. Neppe noe bestillingsverk.
Lukter litt fishy.
Det skal jo sies at enkelte av klokkene han har vist frem før, så er det betydelig høyere verdier det er snakk om. Så de trodde vel kanskje verdiene skulle være høyere.
Forferdelig tragisk sak, en slik opplevelse er det ingen som fortjener.
Må bare føye meg til fortalerne her; vær ordentlig oppmerksom på hva som deles som gjør at man plutselig ikke er så anonym likevel. Sjekk for eksempel om bilder postes med lokasjonsdata, klassisk tabbe.
I tillegg kan jeg anbefale å gjøre som jeg har gjort; safe/våpenskap - fin kombinasjon om "uhellet" skulle være ute, skikkelig alarmsystem med kameraovervåkning og "panikknapp" og aldri åpne døren før man ser hvem som ringer på. Hyggelig bieffekt er at det er mye lettere å bli kvitt dørselger når man ikke står ansikt til ansikt i døren.
Det tror jeg du har helt rett i, gjorde nettopp samme sjekken selv. Men alle forum er jo ikke like, tror det er lurt å skru av "stedstjenester" for bilder i selve telefonen.Gjorde den sjekken med lokasjonsdata her på Tidssonen for en tid tilbake. Med mindre ting har endret seg siden den gang, så mener jeg at lokasjonsdata fjernes i det det lastes opp her.
(Hvis noen klarer å få ut lokasjonsdata fra vedlagte bilde, så tar jeg feil.)
Jeg også stusset på dette, klokkene han ble frastjålet er jo egentlig bare småtjafs i monetær verdi. Neppe noe bestillingsverk.
Lukter litt fishy.
Altså, å by 7-900’ (eller hva disse er verdt) for en historieløs klokke og ukjent selger? Nei, takke meg til tryggheten på TS!Kall meg gjerne fordomsfull, men min raske sjekk av selger gav heller ikke de helt gode vibbene.
Altså, å by 7-900’ (eller hva disse er verdt) for en historieløs klokke og ukjent selger? Nei, takke meg til tryggheten på TS!