Slim n' sleek gentleman watch club: en tråd om sportsklokker med klassisk/midsize størrelse

Klokka sitter som et skudd og jeg tør ikke tenke på det andre :LOL:
På håndleddet ser den ganske greit ut, men sett på hele meg, viser den litt liten ut (også mener noen folk:rolleyes:).
Fortsatt er kassen er ikke så redusert med 38X40mm, men jeg holder meg nær en slank 100kg, og bruker vanligvis litt større klokker.
Mitt siste kjøp er en 39mm Damasko og jeg er ganske fornøyd med allsidigheten sin.

Cartier Santos Medium; 35mm men bærer noe større takket være firkantet form. Fortsatt slim og sleek!
IMG_3109.jpeg

Redigert:
Denne kan vel finne sin plass i tråden: Seiko Speedtimer (ref.SSC819P1 på bild). Seiko skal etter sigende ha tatt inspirasjon fra tidligere bragder men denne har fått en del "ris" etter hva jeg har lest av omtaler. Kan jo se ut som inspirajon er tatt fra andre godt etablerte kronografer. Seiko lanserte en ny variant på 41mm kort tid etter, noe som kanskje var svar på tiltale? Nok om min antakelse. Med sine 39mm i diameter og 45.5mm fra horn til horn bærer den fint på mitt håndledd :) Må pressisere at bilde er hentet fra det store internett. Skal få tatt ett selv da jeg ikke fant noe i arkivet. Artig tråd med stadig ny klokke inspo @speedieThomas :)

1701198956215.png

Redigert:
Denne kan vel finne sin plass i tråden: Seiko Speedtimer (ref.SSC819P1 på bild). Seiko skal etter sigende ha tatt inspirasjon fra tidligere bragder men denne har fått en del "ris" etter hva jeg har lest av omtaler. Kan jo se ut som inspirajon er tatt fra andre godt etablerte kronografer. Seiko lanserte en ny variant på 41mm kort tid etter, noe som kanskje var svar på tiltale? Nok om min antakelse. Med sine 39mm i diameter og 45.5mm fra horn til horn bærer den fint på mitt håndledd :) Må pressisere at bilde er hentet fra det store internett. Skal få tatt ett selv da jeg ikke fant noe i arkivet. Artig tråd med stadig ny klokke inspo @speedieThomas Vis vedlegg 352983

Denne har jeg vurdert flere ganger... syns den er kul :)

• Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Krysspost: 37mm Grand Seiko som lett hører hjemme i denne kategorien!

1706969230295.png

Redigert:
Det var det med mer enn 50m WR da ;)
Så jeg har dykket 50m uten å vite at den ikke kan det??? Gosj...Må innrømme at jeg ikke er flink nok til å sjekke WR på klokker, regner alltid med at alle er min. 100m.

Denne har blitt en go-to det siste halvannet året siden jeg fikk den.
Skiven er ikke så blå som den ser ut til på bilder, så den er litt mer «diskre» om man får lov til å kalle den det. Det kompenseres med en ganske flashy 5-ledds børstet lenke.
Den måler 39mm.

IMG_1651.jpeg