Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det er umulig å sammenligne ostetyveri og overgrep. Det er essensielt at M kun har skadet seg selv. Og at naskeriene har et selvdestruktivt preg - han har selvsagt ikke behov for å stjele osten. Tenk også på hvilke konsekvenser dette får for ham - han er ferdig som politiker (i hvert fall i mine øyne).
Jeg poengterte at det ikke var sammenlignbart.
Men spørsmålet er om han hadde fått like mye sympati og han var pedofil eller nekrofil som er en de to personlighetsfortyrrelsene som er nærmest kleptomani? Selv blir jeg så provosert av han at jeg nesten eksploderer, mens jeg registrerer at flere andre har en "stakkars man som stjeler" holdning. Hva i alle dager gjør at han fortjener sympati i noen form, fasong eller farge? Og når han i tillegg får lov til å heve sykelønn i ett år på skattebetalernes regning fordi han blir tatt for å stjele så renner det fullstendig over for meg. Det kunne han faktisk holdt seg for god for, ihvertfall når han forfekter de ideologiene han gjør.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og gullet
Er det noen som fortsatt tror på at kriteriene for å bli politiker, er å bli smartere enn gjennomsnittet, et velfungerende menneske uten psykiske problemer, oppriktig og trofast?
Vi lever i en tid hvor vi ser en voksende trend av korrupsjon, degradering og desillusjon på statlig nivå.
Moxnes er dessverre et sandkorn i en sandkasse full av kattavføring og når man ser på det store bildet, ikke verdt å debattere en gang.
Han er en busk som gjemme en skog som setter fyr på seg selv.
Følg hvordan det neste presidentvalget skal ende i USA, fordi uansett utfallet, skal den andre halvdelen av landet bli rasende, og klar til å sabotere alt som gjorde at unionen ble i første omgang.
Det franske sosialistisk partiet er dødt og gravlagt, og ingen har reagert på det...?
Ingen har vært å peke på at den moderne sosialismen er født i Frankrike etter den franske revolusjonen, akkurat som det moderne konseptet av kommunismen.
Partiet er død fordi det har vært å love gull og grønne skoger i generasjoner, uten å levere.
Og det samme kommer til AP. Noen tviler?
Vårt moderne politisk apparatet hviler på et fallende Republikk system gjennomsyret av mistillit og interne strider.
Hvilken stor republikk siden Roma, den første, aldri endte i oligarki og diktatur?
Commodus ruller seg i graven sin og flirer seg godt.
Han også lovet at Roma skulle reise seg igjen, og vise veien til den siviliserte verden for de neste tusen år.
Alt han ga, var litt brød og mye sirkus.
Historien gjentar seg selv fordi nettopp, ingen er villig til å lære fra den.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ting å ikke like - min inneværende arbeidsgiver.
Mange flotte mennesker her, men som et kollektivt hele kan det reise en viss plass..

• Haha
Reaksjoner: Jone
Facebook / meta. Eg er omtrent en barnehagegruppe/fritidsgruppe(r) unna å skille veg med den.
MSM Ekkokammer.
Smalt døra i 2017.
Ble shadowbanned etc etter å ha distribuert gamle EU interne dokumenter.
Var ikke en gang piratert dokumentasjon.
Disse kom fra Pittsburgh Pennsylvania sin universitets arkiv.
Brussels mafiaen tåler ikke en gang det de skriver selv:rolleyes: og FB politiet ikke det heller.

Redigert:
Tror jeg er på tiende eller ellevte året uten FB. Ikke savnet det en dag siden. Bare å skille lag.

Ja . Men så var det alt som involverer avkommet då som skal planlegges etc etc over Facebook. Eg pleier berre å logge ut noken dager i slengen .
Forøvrig kan vi føre Instagram på listen også . Det og er langt over the top

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja . Men så var det alt som involverer avkommet då som skal planlegges etc etc over Facebook. Eg pleier berre å logge ut noken dager i slengen .
Forøvrig kan vi føre Instagram på listen også . Det og er langt over the top
Har ikke FB, Instagram eller X/Twitter. Ikke Tiktok heller for den del.

Tror jeg er på tiende eller ellevte året uten FB. Ikke savnet det en dag siden. Bare å skille lag.

-Det som irriterer meg noe så grenseløst, er alle nissene som på død og liv MÅ opprette en FB-gruppe for alt ungene er involvert i - til tross for at det finnes eksisterende alternativer -Spond og Vigilo, for å nevne to vi bruker her i kommunen- som kan fylle samme funksjon.

Noen får ikke med seg beskjeder fra idrettslaget gitt gjennom Spond, eksempelvis - og klager over at det ikke er publisert på FB, til tross for at de HAR Spond for å melde ungene på treningene, OG Spond har push-varsler. Men nei.

Allikevel skal det altså på en mystisk måte være jeg som er sær om det postes en oppdatering om skøytedag på FB og ikke i Vigilo, og jeg derfor er lykkelig uvitende om den inntil fruen stønner og ruller med øynene og spør meg hvor vanskelig det egentlig kan være å kikke innom Facebook i ny og ne; jeg pleier da å svare at FB virker litt riski, jeg er redd elskerinnene mine vil finne ut om hverandre - og, ikke minst, om henne - om jeg plutselig er aktiv på FB - og slik går nu dagane.

Rant over. Facebook er ikke et teknologiproblem, det er et menneskeproblem. Akk.

+1 kanskje fire år uten, jeg vil påstå at det faktisk gir ganske mye glede å vite at jeg ikke bidrar til Meta og hva de representerer. Aldri savnet. Jeg har også barn i idrett og på barneskole med div. fb grupper, men antar at om jeg ikke hører om ting via normale kommunikasjonskanaler så er det neppe veldig viktig…