Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Releasekonsert med Dead Dispute!
Du verden hvor det rocka!!!

20231021_230350.jpg

20231021_225211.jpg

20231021_223601.jpg

Detta var morsomt!!

8

I mine øyne en av landets fremste låtskrivere - der skulle jeg gjerne vært!
-Mannen er helt fantastisk, og jeg koste meg glugg ihjel. Var litt spent på hvordan det ville funke med Kenneth Kapstad på trommer - han er en meget dyktig trommeslager, men ganske, øh, energisk av seg. Bjella med fullt band var dog en opplevelse som ga nytt liv til låtene hans. Like før jeg spurte hvor de neste par konsertene skulle være, så jeg kunne følge etter... :D

Onkel blå.

Tidvis, altså. Jeg vinkes inn til promillekontroll mens jeg - stigmatiserende nok - sitter bak rattet på en Prius med sju seter. Lyttende til Motorheads eminente 'No sleep 'til Hammersmith', nærmere bestemt (We are) The Roadcrew, en ode til alle heltene som holder et show på veien og nasjonalsangen til alle som noensinne har vært i bransjen.

Damen som ber meg blåse, kikker på bilen, hører musikken, kikker på bilen igjen og begynner å fnise før hun ler høyt og beklager at hun er meget uprofesjonell nå, men det var bare så ellevill clinch mellom musikkvalg og doning.

"Ikke fortvil, barna blir voksne, og før du vet ordet av det, har du en mye morsommere bil!"

Da jeg studerte kjørte jeg regelmessig forbi stedet hvor politiskolen hadde øvelser i kontroll. (Sollihøgda).
De likte å titte på bilen min, (1966 Morris Cooper S), og jeg ble vinket inn hver gang. Lett bil å se, og lett å høre. Ble jo litt 'på hils ' med en av gutta og vi hadde alltid en hyggelig prat. Sikkert trivelig for dem/han også med en pause.

En dag.var jeg sent ute og hadde liten tid. Da jeg hadde stoppet, etter å ha blitt vinket inn, måtte jeg beklage meg med dette. Han (vanlige kar) sa jeg da bare kunne dra videre. Det ble siste gang jeg ble vinket inn. Trist det! Men deretter sto han alltid ved innkjøringen og vinket til meg. Det var jo hyggelig!!

8

• Liker
Reaksjoner: BigT og OddE
Den plata gjør livet verdt å leve. Ikke verst med skikkelige politifolk heller. :)
-Det skal jo prestesønnen Lemmy ha - han har begått en hel del fantastiske låter, var en ordsmed av rang og kan nesten gjøre Oscar Wilde rangen stridig som kongen av onelinere. Nesten.

Selvbiografien hans, med det meget talende navnet 'White Line Fever' er av de mer underholdende rockebiografiene der ute - men jeg ville nesten anta at den allerede er lest, @maretranquillitatis ?

-Det skal jo prestesønnen Lemmy ha - han har begått en hel del fantastiske låter, var en ordsmed av rang og kan nesten gjøre Oscar Wilde rangen stridig som kongen av onelinere. Nesten.

Selvbiografien hans, med det meget talende navnet 'White Line Fever' er av de mer underholdende rockebiografiene der ute - men jeg ville nesten anta at den allerede er lest, @maretranquillitatis ?

Slenger med filmen «Lemmy» i samme sleng. Evig legende. «Louder than anything else».