Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Nå er jeg litt "djevelens advokat" så klart, og har/ville aldri kjøpt Moonswatch selv. :) Men den nye Blancpain-en er kul, og man må ta den for det den er.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Altså, også Tudor bytter hele verket på service, fremfor å reparere. Uten sammenligning for øvrig ;)

Så gjenstår det å se om man klarer å skru opp og bytte Sistem 51..

• Liker
Reaksjoner: Matsmet
At noen mener at det er galskap og betale 3k/4,4k for Moon/BP blir litt uforståelig når man vet at noen er villig til og betale 1 mill for en stålklokke av typen Patek 5711. Det er galskap i mitt hode.
Ene utelukker vel ikke den andre her?

Er det ikke bare for gøy da? Lite entusiasme å spore på et entusiast-forum. Jeg tror det er laget med masse glimt i øyet og for å få oss til å trekke på smilebåndet. Små nikk til det ene og andre som f.eks. 91m (Fifty Fathoms), eller Swatch på siden av kassen der det ville stått Blancpain. Artig dekorering av verket med havene og snegler.

En fargerik og morsom måte å få oppmerksomhet rundt merkevaren Blancpain - som stort sett er kun kjent hos (uentusiastiske?) entusiaster.

Og kun til halve prisen av en Blancpain nato strap :LOL:

Jeg synes dette var morsomt.

Her er en god take på lanseringen fra Henrik Schwiening, 25 års samler av Blancpain.

Ganske morsom "stranda i syden klokke" :) Men prisen sammenlignet med hva du får er uten tvil stiv og for noe seriøst er det mange bedre alternativer.

Norske priser står på www.swatch.com/no-no, men ser ingen mulighet for bestilling og hva den vil koste med frakt osv, ikke for MoonSwatch heller for øvrig.

And here comes the real surprise – a plastic escape wheel and pallet fork. I haven’t seen anything like this in even the cheapest Chinese movements, and I think every self-respecting Chinese engineer wouldn’t want to put something like this into a movement. Only the Swiss dare to go where nobody has gone before, and manage to construct the crappiest mechanical movement ever made. Congratulations!
:love:

Denne omtalen av Sistem51-urverket er verdt å lese. Hvertfall om man faktisk vurderer å bruke 4-5k på denne "morsomme" klokka.

Nå var innlegget mitt med markedsføringsbrillene på :geek: Jeg er nok heller ikke i målgruppen for denne markedsføringskampanjen, som jeg opplever at det er. Ut fra det ståstedet er det et morsomt stunt.

Kvaliteten er nok ikke noe å skrive hjem om. Dette er jo heller ikke noe som er ment å vare i generasjoner. Det tror jeg alle som kjøper en Swatch er klar over.

Om 4-5k er mye penger er jo også helt subjektivt. Men at du finner klokker av høyere kvalitet til samme pris er jo helt klart.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Vel, lykke til med korstoget! ;)

Swatch kommer til å selge fem eller sekssifrede antall av dem uansett. :)

De som kjøper den bryr seg neppe særlig om kvaliteten på urverket likevel.

Når det er sagt, har jeg ikke lest mye negativt om Sistem 51 frem til nå. (?)

Alla kanske tänker samma sak, men...

… ju mer jag tänker på det så är min analys följande…

Swatch-Group har i mångt och mycket professionaliserat och kommersialiserat klockvärlden - och kanske därmed räddat många klockmärken som annat skulle ha dött ut - det går inte att överskatta Swatch Group roll i detta…
Men nu kommer notan för räddningsprojektet :)
"Ställ Er snällt i kö, vänta länge, kör en ’bioceramic’ (plast) -kopia av klassiker till ett pris som är oändligt större än produktionskostnaden…"
Första året med Moonswatch såldes ju mer än 1.000.000 klockor…

Till sist får man alltid betala :)

En sista tanke, när jag tittar på min Speedy och på min FF... Varför känner jag att jag redan har betalat?

Simma lugnt

Vedlegg

• IMG_1121.png
    IMG_1121.png
    644,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Hoover