Klokkecafé – løst og fast om klokker

20230222TheLonginesPilotMajetekwristshot3-scaled.jpg


Longines presenterer en moderne nytolkning av den historiske ref. 3582, som ble levert til det tsjekkiske flyvåpenet i 1935.

Syns den var rå, men en aldeles liten dealbreaker med den markøren på den dreibare bezelen som legger seg oppå 12'ern

1677074560258.png
 
Ja. Thune fører altså Chopard her til lands, som er flotte greier. Men de fører ikke/kan ikke bestille modeller fra L.U.C-kolleksjonen. Merkelig politikk fra Chopard. Og trist for alle som ville kjøpt nytt og lokalt.
 
Ja. Thune fører altså Chopard her til lands, som er flotte greier. Men de fører ikke/kan ikke bestille modeller fra L.U.C-kolleksjonen. Merkelig politikk fra Chopard. Og trist for alle som ville kjøpt nytt og lokalt.

Ja det er no litt rart då l.u.c kolleksjonen er vel den mest ettertrakta vil eg tru. Men så er vel kanskje ikkje chopard et interessant merke for folk flest .
 
Hodinkee-caps til ublyge 800 spenn, anyone?
Ja, det var jo rimelig dyrt. Hva er egentlig prisen på Klokkelandslaget sin caps? Den er vel mye mer eksklusiv enn Hodinkee sin, i og med at den ikke ligger ute til ordinært salg :unsure:

Det blir spennende å se om noen snart lufter interessen for et eventuelt salg, kanskje med noen obligatoriske bruksmerker (eller lett polert). Heldigvis slipper man spørsmål om mva vil jeg tro. Men piratkopiene kan bli vanskelige å skille fra ekte vare.

(Beklager, vet det er gamle vitser, men klarte ikke la være)
 
  • Haha
Reaksjoner: Nicolai
Ja, det var jo rimelig dyrt. Hva er egentlig prisen på Klokkelandslaget sin caps? Den er vel mye mer eksklusiv enn Hodinkee sin, i og med at den ikke ligger ute til ordinært salg :unsure:

Det blir spennende å se om noen snart lufter interessen for et eventuelt salg, kanskje med noen obligatoriske bruksmerker (eller lett polert). Heldigvis slipper man spørsmål om mva vil jeg tro. Men piratkopiene kan bli vanskelige å skille fra ekte vare.

(Beklager, vet det er gamle vitser, men klarte ikke la være)

Nå er Hodinkee snart en parodi på seg selv.
 
Redigert:
Mulig han bærer en Grand Seiko?

Litt usedvanlig han eier en GS - men viser muligens at han er mer klokkeinteressert enn landfokusert.

Anyway; faksimile fra hans egen IG-konto i januar 2023:

Skjermbilde 2023-02-24 kl. 17.40.42.png
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og hanse