Tudor-tråden

Da var min første Tudor på armen. Ventet cirka 3 måneder på denne. Veldig happy så langt. Foreløpig har jeg brukt lenke, men regner med å eksperimentere litt mer etterhvert.

Dette ser også ut til å være et godt justert eksemplar og ved å eksperimentere litt med orientering på klokka om natta så har jeg fått den til å gå med 0 sekunders avvik den siste uka.

5C6117BB-81FF-4199-92AB-896CF5A8746E.jpeg
 
Ingen anelse, var der idag til morgenen. Og ikke 15:10.
Den får vel ta en tur til Oslo og bli fikset. Inntil videre ligger den hjemme :cautious:
Det er vel ikke første gangen dette skjer med bezelen på denne modellen tror jeg..
Nei, måtte google litt nå. Det der er jo helt håpløst o_O
 
Jeg har ved mange anledninger hatt fastlåst bezel etter dykking og bading i sjøvann med mine to pelagos, en gang måtte jeg sende den til AD for fiks, etter det for ca 4 år siden har jeg unngått å bade i sjøvann. Litt frustrende i grunn, spent på om samme problem kommer til å oppstå med FXD.
Noen som kjenner til om dette er blitt fikset på med de senere modellene?
 
Jeg har ved mange anledninger hatt fastlåst bezel etter dykking og bading i sjøvann med mine to pelagos, en gang måtte jeg sende den til AD for fiks, etter det for ca 4 år siden har jeg unngått å bade i sjøvann. Litt frustrende i grunn, spent på om samme problem kommer til å oppstå med FXD.
Noen som kjenner til om dette er blitt fikset på med de senere modellene?
Mulig dette problemet er mer gjeldende for Pelagos? Men det at bezelene blir treg, eller sitter fast etter bruk i saltvann, henger rett og slett sammen med at det er saltvann. Når vannet tørker opp, blir salt liggende igjen mellom bezel og kasse. Hvis du ikke skyller klokken i ferskvann, og snurrer bezelen litt rundt, vil den etter hvert bli treg og sitte fast (alt ettersom hvilken klokke det gjelder.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Vermin
Er på utkikk etter en Tudor Prince Date Day two toned champagne dial. Hvis jeg har forstått det rett, så er det ikke mulig å anskaffe denne fra AD i Norge. Er Chrono24 eneste muligheten eller?
 
Er på utkikk etter en Tudor Prince Date Day two toned champagne dial. Hvis jeg har forstått det rett, så er det ikke mulig å anskaffe denne fra AD i Norge. Er Chrono24 eneste muligheten eller?

Mener at ingen AD i Europa får kjøpe inn disse. Jeg hadde en slik for noen år siden som jeg kjøpte på Chrono. Ellers hender det at disse dukker opp på Finn.
 
Takk for svar. Er det noe spesielt jeg bør tenke på ved handel via Chrono? Har fri tidligere kun kjøp fra AD og Finn. Merker jeg er en utålmodig sjel når jeg ser utvalget på Finn.
 
Mener at ingen AD i Europa får kjøpe inn disse. Jeg hadde en slik for noen år siden som jeg kjøpte på Chrono. Ellers hender det at disse dukker opp på Finn.

Takk for svar. Er det noe spesielt jeg bør tenke på ved handel via Chrono? Har fri tidligere kun kjøp fra AD og Finn. Merker jeg er en utålmodig sjel når jeg ser utvalget på Finn.

Edit: Beklager dobbelpost. Ny på Tiddsonen og har litt store tommeltotter - tydeligvis.
 
Takk for svar. Er det noe spesielt jeg bør tenke på ved handel via Chrono? Har fri tidligere kun kjøp fra AD og Finn. Merker jeg er en utålmodig sjel når jeg ser utvalget på Finn.

Edit: Beklager dobbelpost. Ny på Tiddsonen og har litt store tommeltotter - tydeligvis.

Jeg ville hvert fall sett på hvordan reviews de har. Jeg er hvert fall fornøyd med de europeiske gråforhandlerne jeg har prøvd, så vill kanskje holdt meg til de.
 
  • Liker
Reaksjoner: Fritid
Er det noen spesiell grunn til at ikke europeiske AD'er ikke får kjøpe de inn? Pen klokke.

Ser faktisk ut som de kun selges nye fra Asia. Kan bare spekulere i hvorfor, men regner med Tudor ønsker å begrense tilbudet på nettopp denne modellen grunnet sin likhet til storebrors Day-date. Angrer meg stort på at jeg solgte min, gikk til en heldiggris på Finn til gi bort pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og GrimReaper
Jeg har ved mange anledninger hatt fastlåst bezel etter dykking og bading i sjøvann med mine to pelagos, en gang måtte jeg sende den til AD for fiks, etter det for ca 4 år siden har jeg unngått å bade i sjøvann. Litt frustrende i grunn, spent på om samme problem kommer til å oppstå med FXD.
Noen som kjenner til om dette er blitt fikset på med de senere modellene?

Jeg har snorklet og badet i saltvann med FXD’en hele sommeren uten at den har låst seg. Nå har den sporadisk vært i ferskvann igså, men jeg har uansett ikke opplevde noe issue med treghet på bezelen sålangt.
 
Ser faktisk ut som de kun selges nye fra Asia. Kan bare spekulere i hvorfor, men regner med Tudor ønsker å begrense tilbudet på nettopp denne modellen grunnet sin likhet til storebrors Day-date. Angrer meg stort på at jeg solgte min, gikk til en heldiggris på Finn til gi bort pris.
Mulig du har rett, men kan vel knapt kalles en konkurrent til storebror. Det skiller jo 400k. Tror neppe de som vi ha DD fra Rolex velger denne fra Tudor. Dessuten er jo Rolex like pop i Asia som ellers. Men som du sier - man kan jo bare spekulere.
 
  • Liker
Reaksjoner: le_bandit
Takk for svar. Er det noe spesielt jeg bør tenke på ved handel via Chrono? Har fri tidligere kun kjøp fra AD og Finn. Merker jeg er en utålmodig sjel når jeg ser utvalget på Finn.

Edit: Beklager dobbelpost. Ny på Tiddsonen og har litt store tommeltotter - tydeligvis.
Kjøpte min fra JETCO, verdt å sjekke ut:
1667975760669.png