Tudor-tråden

Anbefaler disse 925 som blir solgt til gi-bort pris om dagen. Er du keen på en behagelig klokke og ikke tenker at du absolutt MÅ tjene penger på klokkekjøp, så løp og kjøp ;)

9957CA94-C9EA-4452-AF3A-BD6778A8675C.jpeg

Da var min første Tudor på armen. Ventet cirka 3 måneder på denne. Veldig happy så langt. Foreløpig har jeg brukt lenke, men regner med å eksperimentere litt mer etterhvert.

Dette ser også ut til å være et godt justert eksemplar og ved å eksperimentere litt med orientering på klokka om natta så har jeg fått den til å gå med 0 sekunders avvik den siste uka.

5C6117BB-81FF-4199-92AB-896CF5A8746E.jpeg

Ingen anelse, var der idag til morgenen. Og ikke 15:10.
Den får vel ta en tur til Oslo og bli fikset. Inntil videre ligger den hjemme :cautious:
Det er vel ikke første gangen dette skjer med bezelen på denne modellen tror jeg..
Nei, måtte google litt nå. Det der er jo helt håpløst o_O

Jeg har ved mange anledninger hatt fastlåst bezel etter dykking og bading i sjøvann med mine to pelagos, en gang måtte jeg sende den til AD for fiks, etter det for ca 4 år siden har jeg unngått å bade i sjøvann. Litt frustrende i grunn, spent på om samme problem kommer til å oppstå med FXD.
Noen som kjenner til om dette er blitt fikset på med de senere modellene?

Jeg har ved mange anledninger hatt fastlåst bezel etter dykking og bading i sjøvann med mine to pelagos, en gang måtte jeg sende den til AD for fiks, etter det for ca 4 år siden har jeg unngått å bade i sjøvann. Litt frustrende i grunn, spent på om samme problem kommer til å oppstå med FXD.
Noen som kjenner til om dette er blitt fikset på med de senere modellene?
Mulig dette problemet er mer gjeldende for Pelagos? Men det at bezelene blir treg, eller sitter fast etter bruk i saltvann, henger rett og slett sammen med at det er saltvann. Når vannet tørker opp, blir salt liggende igjen mellom bezel og kasse. Hvis du ikke skyller klokken i ferskvann, og snurrer bezelen litt rundt, vil den etter hvert bli treg og sitte fast (alt ettersom hvilken klokke det gjelder.)

• Liker
Reaksjoner: Vermin