Det kan se ut som om hypen nå er over

Nå er det lenge siden jeg har sett en Rolex-reklame i en norsk avis.

Men er det ikke typ bilde av klokke, uten noe info om pris, tilgjengelighet osv.?

Jeg kan ingenting om jussen, men ser for meg at det kan være relevant? For da reklameres det jo strengt tatt ikke om at du får kjøpe Daytonaen for 140 lapper.

Eller?

Rolex tapetserer D2 med reklamer hver uke og Bjerke hadde eget magasin som istikk forrige helg i DN...Ingen priser og info om tilgjengelighet men ren merkevarebygging slik alle luksusbrands gjør det.

Rolex tapetserer D2 med reklamer hver uke og Bjerke hadde eget magasin som istikk forrige helg i DN...Ingen priser og info om tilgjengelighet men ren merkevarebygging slik alle luksusbrands gjør det.
Jeg har flere ganger stusset over at det er såppass utstrakt markedsføring av et så utilgjengelig produkt. Jeg skjønner selvsagt at reklame handler like mye om å bygge et brand og en bevissthet rundt det som å aktivt få noen til å kjøpe produktet, men jeg lurer likevel på om de helsidene i D2 lønner seg.

• Liker
Reaksjoner: Drumlin
  • The Rolex AD has to pay for advertising of Rolex watches and has to do a few adverts per year (the exact number is not official, although we would assume it varies depending on a number of factors). Rolex may require a specific ad spend, or they may require a particular number of ads. The complete details are, as mentioned not known. But what is known is that different Rolex ADs do advertising in different ways. Some choose to create newspaper advertisements, others use billboards, and so on.

Dette er vel noe av grunnen.

Jeg har flere ganger stusset over at det er såppass utstrakt markedsføring av et så utilgjengelig produkt. Jeg skjønner selvsagt at reklame handler like mye om å bygge et brand og en bevissthet rundt det som å aktivt få noen til å kjøpe produktet, men jeg lurer likevel på om de helsidene i D2 lønner seg.
Med en omsetning på 500 mill og 100 mill på bunnlinja før skatt for kun Bjerke som en av ?? stk AD'er, så lønner det seg så inni he..vette for Rolex :) Keep the hype going så du ikke ender opp som en døgnflue som onepiece eller uggs...

• Liker
Reaksjoner: OBJ og Frik
Med en omsetning på 500 mill og 100 mill på bunnlinja før skatt for kun Bjerke som en av ?? stk AD'er, så lønner det seg så inni he..vette for Rolex :) Keep the hype going så du ikke ender opp som en døgnflue som onepiece eller uggs...
Antyder du nå at jeg har invistert i onepieces til ingen nytte...?

• Haha
Reaksjoner: holmby og mr_frodo

Vet ikke om jeg vil kalle Uggs en døgnflue, de hadde en omsetning på 1,9 milliarder USD i 2021 ;)

• Haha
Reaksjoner: OBJ
Hypen lever hos Christensen pre owned :ROFLMAO:
A3B0757F-AFB1-4529-A34D-69600AC668CD.png

Neida, er nok en null for mye bare :)