Favoritt TV-Serier... Topp 3

Opprinnelig postet av Ol.salvesen
Enig, Breaking Bad er en av mine favoritter. Episoden sendes i usa i dag forresten, så den er vell titteklar imorgen en gang

+1

Men når man kommer langt ut i det, synes jeg for min del at det nesten vipper litt formye over i håpløsheten og deprisjonen.;)
 
For min del synes forrige episode var litt kjip, eneste høydepunktet var jo det tilbakeblikket når de satt ved bassengkanten og diskuterte. Gleder meg veldig til neste episode hvertfall.
 
Breaking Bad er en kongeserie, men synes sesong 4 er litt daff :???:

Ser at SOA sesong 4 er i gang. Første episode er tilgjengelig på iTunes. Siste scene i sesongavslutningen i sesong 3 var en skikkelig twist! Jeg må finne styrke for å ikke se første episode nå. Må vente til hele sesongen er tilgjengelig for å ta et maraton. En slik serie kan jeg ikke vente en hel uke på neste episode!
 
Breaking Bad er en kongeserie, men synes sesong 4 er litt daff :???:

Ser at SOA sesong 4 er i gang. Første episode er tilgjengelig på iTunes. Siste scene i sesongavslutningen i sesong 3 var en skikkelig twist! Jeg må finne styrke for å ikke se første episode nå. Må vente til hele sesongen er tilgjengelig for å ta et maraton. En slik serie kan jeg ikke vente en hel uke på neste episode!

+1

Gjelder egentlig alle serier for min del..
 
Breaking Bad er en kongeserie, men synes sesong 4 er litt daff

Ser at SOA sesong 4 er i gang. Første episode er tilgjengelig på iTunes. Siste scene i sesongavslutningen i sesong 3 var en skikkelig twist! Jeg må finne styrke for å ikke se første episode nå. Må vente til hele sesongen er tilgjengelig for å ta et maraton. En slik serie kan jeg ikke vente en hel uke på neste episode!

Den styrken fant ikke jeg:/
 
Ohh, vanskelig tråd..

-House
-True Blood
-CSI x3

Er en "true" tv serie junkie, så foruten tiden nå hvor jeg har pusset opp og venter på at skagerak skal komme å montere fiber så følger jeg med på "det meste", så jeg gleder meg stort til høst sesongen starter opp i slutten av september.

Weeds, The Walking Dead ( tegneseriene MÅ leses!), Breaking Bad, Futurama, Blue Mountain State, The Big Bang Theory, Greys Anatomy (fredags underholdning med madammen), Dexter, Hung, Bored to Death, Chuck, Burn Notice, Bones, Outsourced, Fringe (mista litt grepet, men ser på allikevel) .. Var det jeg kom på i forbifarten..
 
The Wire, Entourage og Lost! Sett mye serier i mange år, men de nevnte har jeg vært mest entsiastisk ovenfor! Sikkert ikke mange som er så enig med meg og mine valg på topp 3! Vil anbefale alle som er glad i serier å se The Wire, litt treig å komme inn i, men etter 3-4 episoder er du hekta til sesong 5 er over:) Ellers er det mye bra i bla The OC, Prison Breake (sesong 1 er jo magisk). Californication, OZ, Breaking Bad, Chuck osv..
 
3 er for få :)

Serier på boks er genialt. (Folk som momser inn ur de kjøper i utlandet laster vel heller ikke ned.......:rolleyes:)

Topp 3:

Sporanos
The Wire
Six Feet Under

Andre gode (random order):
Twin Peaks
Breaking Bad
Mad Men
Deadwood
Band of Brothers
House
Dexter
West wing
The Shield
Oz
Entourage
Seinfeld
The Office - UK versjon
Life on Mars - UK versjon
Ashes to ashes

Nå skjønner jeg hvor all tiden min har blitt av.............
 
Noen få av mange favoritter:


Trailer Park Boys! Fantastisk serie som tar seg opp voldsomt etter et par episoder.

Sopranos

Band of brothers / The pacific

Sons of Anarchy

Breaking Bad
 
Etter seks sesonger på to uker ble jeg ferdig med Sopranos. Hadde nesten glemt hvor fantastisk serie det er.

What's next?

House?

Har sett et par episoder av serien, og ble ikke særlig imponert. Nå skal det sies at det ikke er riktig av meg å dømme en tv-serie på grunnlag av to-tre vilkårlige episoder på NRK. Serien har jo fått mye cred her inne...
 
House er kult på TV, men kjøper du boksen eller laster ned og skal se maraton blir du (jeg ble hvertfall) veldig veldig lei. Er begrenset hvor mye spenning det får blitt på et sykehus.

Om du ikke har sett det før er Californication genialt.
 
Da stryker jeg House av listen. Californication ja. Hørt rykter om spreke damer i den serien.

Skulle gjerne visst om en serie som er litt mer seriøs, og som ikke har avsluttende episoder.

Tror jeg skal lese tråden om igjen for å få noen tips :)
 
Kommer du deg gjennom de første episodene er du hektet. Har sett alle fire sesongene to ganger, blir nok en gang til i juleferien.
 
Om du ikke har sett The Wire er den obligatorisk. Ellers er jeg som Mathfjeld stor fan av Californication selv om den ikke kan sammenlignes med The Wire.
 
Jeg klarte ikke The Wire, eller jeg klarte vel nesten halvveis av første sesong før jeg sovnet. Har hørt utrolig mye bra, men ble rett og slett litt for tregt for meg.
 
Jeg klarte ikke The Wire, eller jeg klarte vel nesten halvveis av første sesong før jeg sovnet. Har hørt utrolig mye bra, men ble rett og slett litt for tregt for meg.

Det er synd, for da går du glipp av en av de beste seriene noen gang imo:) Enig i at første del av sesong 1 er litt tung, men kommer du deg igjennom første sesong greit, så blir det bare bedre og bedre utover:)
 
Da hadde jeg seriøst prøvd igjen. Jeg var nær slutten på ses 1 da jeg ble sugd inn i universet. Da er det ingen vei tilbake.

Min beste TV/Film opplevelse by far. Trodde det var umulig å toppe Sopranos, The Wire greier det. Lett.
 
Jeg klarte ikke The Wire, eller jeg klarte vel nesten halvveis av første sesong før jeg sovnet. Har hørt utrolig mye bra, men ble rett og slett litt for tregt for meg.

Akkurat samme følte jeg, men så ble det plutselig veldig bra. Hadde samme med mad men. Trengte en halv sesong på å komme igang.

Nå er heldigvis sesong 7 av Entourage innkjøpt. Konge.