Cartier-tråden

Vurderer sterkt en Tank til bryllup i august, mailet både Cartier direkte og Bjerke ang. Tank Must LM.
Cartier opplyser ingen ventetid, kun en ukes postgang. Bjerke opplyser om 2-3 måneder ventetid. Hvem skal jeg tro på, og hvorfor er eventuelt forskjellen så stor mon tro?

Vurderer sterkt en Tank til bryllup i august, mailet både Cartier direkte og Bjerke ang. Tank Must LM.
Cartier opplyser ingen ventetid, kun en ukes postgang. Bjerke opplyser om 2-3 måneder ventetid. Hvem skal jeg tro på, og hvorfor er eventuelt forskjellen så stor mon tro?
Virker som at Bjerke ikke har så god info på ventetid fra leverandører. Jeg fikk beskjed om ca. 1 års ventetid på explorer 1, men kom etter 3 mnd.

• Liker
Reaksjoner: Gunnar
Jeg har sett på Cartier Santos medium en god stund nå og vurderer å gå til anskaffelse. Jeg sendte for en måneds tid siden en mail til Bjerke med spørsmål om hvor lenge jeg måtte belage meg på å vente før klokken var leveringsklar. Har aldri fått svar på mailen så spør derfor her i stede om noen vet hvor lang ventetid det er på en Santos om dagen?

Jeg har sett på Cartier Santos medium en god stund nå og vurderer å gå til anskaffelse. Jeg sendte for en måneds tid siden en mail til Bjerke med spørsmål om hvor lenge jeg måtte belage meg på å vente før klokken var leveringsklar. Har aldri fått svar på mailen så spør derfor her i stede om noen vet hvor lang ventetid det er på en Santos om dagen?
Var innom der for ca. 1 måned siden, og da sa de omlag 1 år for stål (two Tone hadde de inne).

• Liker
Reaksjoner: hesselberg

Sendte de en epost 02.juni og fikk svar på at det var estimert 12mnd levering på standard medium

*edit, se bort fra denne, Leste feil og trodde TidErPenger skrev at det var ett år på two-tone.

Når det er sagt. Den er på lager direkte fra Cartier, de tilbyr gratis frakt og moms inkludert.
Da jeg bestilte tok det mindre enn en uke å få levert.
Hvis du har spørsmål så svarer de veldig kjapt på henvendelser

Redigert:
Som nevnt over her kan du kjøpe direkte fra Cartier å få klokken levert hjem på ganske kort tid - pent innpakket!

Angående Bjerke tror jeg aldri noen har ventet 1 år på en Santos. Det meste jeg har hørt om er vel 3-4 måneder, men typisk lavere.

image.jpg

Hva er egentlig status på solarbeat for tiden? Ryktes at den er tatt ut av produksjon, men dét virker rart. Noen som har noe oppdatert informasjon om levering hos feks Bjerke? De lister jo ikke modellen på sidene sine en gang.

Har lest en god del om Cartier den siste tiden, og det er rart med det - har aldri likt romertall eller ikke-runde-klokker. Så, da er det litt artig at man etterhvert åpner øynene for slikt - og velger å undersøke litt om det man burde like mer - gitt historikken til merket.

Dette med kjøpsmulighet og -arenaer er vel noe mange her inne har følt på kroppen de siste årene. Det er derfor særdeles gledelig å oppleve at når man først vil anskaffe en ny Cartier så trenger man ikke tråle ulike AD i ulike land, men rett og slett putte det man vil ha i handlekurven online. Man velger betalingsmetode - og spedisjonsfirma plukker opp klokken og leverer den til deg på døren innen 2-3 dager.

Makan til kjøpsopplevelse skal man jaggu lete lenge etter disse dager.

Når man ser på hjemmesiden til Bjerke står følgende "..vi opplever stor interesse for denne modellen og har for øyeblikket ventetid...". Skip that. Kjøp online direkte fra Cartier og få klokken levert innen 3 dager.

Ja takk, til at flere seriøse produsenter tilbyr samme brukervennlige kjøpsopplevelse og -speed som Cartier. :) Og, spedisjonsfirma Cartier bruker? DHL. Magisk. Raskeste og mest presise spedisjonsfirma på den nordlige halvkule.

Så hva skal DHL frakte?

I min studietur frem til kjøp så skal jeg ikke legge skjul på at de mer industrielle Cartier; Carre og Galbee ser designmessig helt fantastiske ut:

maxresdefault.jpg

maxresdefault.jpg

MRWatchley-s36-71_800x.jpg

pf-236e080e--Image-4.jpg

Men - og det er dessverre alltid et men. Det blir for mye "vintage-freak-control" og dette med å kjøpe upolerte versjoner og som også skal tåle bruk i vann. Ga opp det der på samme vis som jeg ga opp min Rolex 1680 Red Sub. Fine klokker, men for mye high-maintenence.

Da sitter man igjen med å enten gå for en Tank eller en annen modell. Jeg valgte en annen. Lenke med fantastisk løsninger ikke en gang Gerald Genta kunne forutse.

Crap. Dette blir den minste klokka jeg noen gang har tenkt på og sogar seriøst vurdert...