Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Takker. Med andre ord, skal jeg ha 14060 så blir det lugholes.

Kan ikke huske å ha sett 14060 uten lugholes. Fungerer bra med.......raskt å bytte remmer.
20210129_022505.jpg
 
Hahaha nei blitt flere ulike variasjoner av Oysterkasse men ikke 14060. Lugholes er helt ok, hatt på FiftyFathoms. Skal vi først romantisere over Submariner så må jeg si at Jeg savner preMaxilooken
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Zawatch
Jeg har en ny Rolex Datejust 126200 med jubilee-lenke. Jeg kunne imidlertid tenke meg en oysterlenke med polerte midtledd i reserve. Lenken trenger ikke være fra Rolex, men må være av ok kvalitet. Noen som har tips til hvor dette kan kjøpes?
 
Mitt synspunkt betyr svært lite når det kommer til markedspris men økonomiske mekanismer om tilbud og etterspørsel i åpent marked setter vel spørsmålstegn ved markedet. Vil anta at Rolex ønsker å endre sin markedsposisjon mot de 3 store VC,AP og PP som er langsiktig strategi. Rolex ser en hinsides betalingsvillighet for deres sterke merkenavn. De som hopper av galskapen er en del av strategien som er dristig og kalkulert. Dristig fordi du aldri skal undervurdere det å sette noen i forlegenhet og fornærmelse. Nesten 300k for "Starbucks" eller 500k for Daytona 116500.......if you want to be in the game it will cost you a lot.
 
Mitt synspunkt betyr svært lite når det kommer til markedspris men økonomiske mekanismer om tilbud og etterspørsel i åpent marked setter vel spørsmålstegn ved markedet. Vil anta at Rolex ønsker å endre sin markedsposisjon mot de 3 store VC,AP og PP som er langsiktig strategi. Rolex ser en hinsides betalingsvillighet for deres sterke merkenavn. De som hopper av galskapen er en del av strategien som er dristig og kalkulert. Dristig fordi du aldri skal undervurdere det å sette noen i forlegenhet og fornærmelse. Nesten 300k for "Starbucks" eller 500k for Daytona 116500.......if you want to be in the game it will cost you a lot.

Eg har lurt lenge på kem det er som kjøper produksjonsmodeller til overpriser? Er det kun kriminelle med behov for å kvitvaske store summer ?
 
Mitt inntrykk er at mange av dem går som stafettpinner mellom wannabes som eier dem en ukes tid for å flexe og poste bilder av dem på sosiale medier.

Ja noken må jo kjøpe dei.
Sjølv mistet eg litt lysten på å eie slikt, skjønt eg ser jo poenget med vintage og spesielle klokker med lav produksjon.