Bilsnakk

Jeg tør påstå at Porsche ikke er like stereotypisk som Rolex, så det blir feil å dra den sammenligningen.
Jeg har aldri hatt en Rolex på hånden og kommer aldri til å ha det, men har hatt 7 ulike porscher de siste 7 år.

Porsche symboliserer så mye mer enn et statusmerke og det å vise seg frem, slik Rolex har blitt.
Jeg er enig at en (nyere) 911 er veldig stereotypisk mann 30-50, jobber på Aker brygge, dress og sleik. (Ps: jeg har aldri eid en)
MEN, porsche har så mange ulike modeller i porteføljen som gjør at du møter mange ulike typer mennesker med ulik bakgrunn bak rattet. Felles er et ønske om å eie/kjøre kvalitet som gir en stor kjøreglede i hverdagen.
Vi snakker om pensjonister som har kjøpt seg en Macan S på sine eldre dager, familier som kjøper en cayenne for å ha plass til alle barns samtidig som man får plass til alt man trenger til hytta, eller panamera som kjøres av alt mulig.
Jeg sier som @Klokkegutten over; jeg fatter ikke hvorfor ikke flere kjører panamera! Jeg har hatt 3 ulike opp igjennom årene og flere bekjente har kjøpt panamera etter å prøvd mine. En veldig god allround bil med plass til mer enn man skulle tro.

Og for å ikke glemme alle gamle 911’er som eies av entusiaster som har hatt en guttedrøm i alle år og vokst opp med en plakat av Porsche på rommet.
Og om man frekventerer de ulike Porsche center rundt om så ser du stor diversitet blant kundene.


Jeg tråkker sikkert på noen tær her inne, men siden du begynte @kvasbo så skylder jeg på deg;

Rolex kundene derimot består (i disse dager) stort sett av: pappagutter på BI, håndtverkere, personer av utenlandsk opphav og de menn som er i en vanlig jobb, men skal ha noe på armen som de tror viser at de er mer vellykket enn de er.
Den siste kategorien er det vel flest av…

Og så vil jeg påstå 1/1000 Rolex eiere er entusiaster som også har en profil her inne. Genuint interessert i merke og dens historie etc.
Du kan bytte ut alle steder du har skrevet Porsche med Rolex.
Og identisk kan du bytte ut alle steder du har skrevet Rolex med Porsche.

Dine klassifisering av Porsche eiere og Rolex eiere er - i mine øyne - rett og slett latterlig.
«Pappagutter fra BI» «dress og sleik»
Klarer ikke å ta det seriøst selv om jeg legger godviljen til.

Med mindre du kan komme opp med statistikk og undersøkelser som underbygger det?
 
Vi jobber fortsatt med å finne bevis for han fyren som bytta modell til Panamera, har ikke tid til en etterforskning til.

Man kan ikke bevise hva man forbinder en merkevare med. Nyere Porsche og Rolex hører sammen for meg, og begge merkevarene er dessverre okkupert av eiendomsmeglere på Oslo Vest og folk som flytter aksjer og vil bevise at de har penger uten at de har så mye penger at de gir faen i å bevise noe som helst.

For Porsche sin del får jeg håpe mange andre tenker annerledes enn meg.
 
Vi jobber fortsatt med å finne bevis for han fyren som bytta modell til Panamera
Den siktede sa ikke Panamera, men Porsche med bensinmotor.
Kan være han var «mann 30-50, jobber på Aker brygge, dress og sleik» og byttet til 911:ROFLMAO:
 
For å komme med noe som ingen sikkert har sterke meninger og, hva er det minste av tre onder? Ford S-Max, Vw Touran og Peugeot 5008. Nøkkelord er minst utgifter med plass til 3 barneseter på 2.seterad.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
For å komme med noe som ingen sikkert har sterke meninger og, hva er det minste av tre onder? Ford S-Max, Vw Touran og Peugeot 5008. Nøkkelord er minst utgifter med plass til 3 barneseter på 2.seterad.

Peugeot 5008 får du vel tak i ny - de andre er kun på bruktmarkedet? Eneste aberet er vel om midtsetet er litt snaut til barnesete.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
For å komme med noe som ingen sikkert har sterke meninger og, hva er det minste av tre onder? Ford S-Max, Vw Touran og Peugeot 5008. Nøkkelord er minst utgifter med plass til 3 barneseter på 2.seterad.

Shit, her har du dilemma. Tror jeg hadde gått for Fransk, da får du iallfall litt x-faktor. S-Max og Touran er som å begynne å gå med Clogs. Da har du gitt opp.

Min rekkefølge:

1: 5008 fordi den er Fransk og derfor har minst 20% upraktiske løsninger fordi Fransk.
2: S-Max fordi Ford vet hva de driver med.





99: Touran.
 
Etter en hyggelig telefon til Tesla var det helt uproblematisk å avvente utlevering av Model 3. Hyggelig og imøtekommende kundeservice.

Tok også turen innom Møller for å se nærmere på Q4 E-tron, og må faktisk ikke så veldig mye opp i pris for slik med firehjulstrekk, bra rekkevidde og greit med utstyr. Q4 hadde riktignok tidligste utlevering sommeren 2023, så hvis det blir kjøp blir det et halvt år med TM3 i mellomtiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og kvasbo
For å komme med noe som ingen sikkert har sterke meninger og, hva er det minste av tre onder? Ford S-Max, Vw Touran og Peugeot 5008. Nøkkelord er minst utgifter med plass til 3 barneseter på 2.seterad.

Car-size-comparison-Choose-make-and-model-to-compare.png


Stor forskjell i størrelse i alle fall. Tipper det er vanskelig å slå S-MAX ift. plass og økonomi, men det avhenger også av om du skal kjøpe ny (eller hvor ny/gammel) bil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Nye A6 Avant e-tron ser jo griselekker ut, om den ender opp med å ligne konseptbilen som nå er avduket er det en meget sterk kandidat til neste familiebil. Rekkevidde på opptil 700km…

Får håpe de tenker seg litt om ang. den hekken før de setter i gang produksjonen...
A221149_medium.1000x563.jpg


Noe á la denne konsepttegningen fra i fjor hadde jo sett mye bedre ut. Tivolifaktoren går ned noen hakk når man ikke skal fremheve diffusorene med kromdetaljer.
the-audi-a6-e-tron-c-3-3_1600x0.webp
 
Peugeot 5008 får du vel tak i ny - de andre er kun på bruktmarkedet? Eneste aberet er vel om midtsetet er litt snaut til barnesete.
Skal være 3 separate seter i alle, men det må testes om det fysisk er plass.
Shit, her har du dilemma. Tror jeg hadde gått for Fransk, da får du iallfall litt x-faktor. S-Max og Touran er som å begynne å gå med Clogs. Da har du gitt opp.

Min rekkefølge:

1: 5008 fordi den er Fransk og derfor har minst 20% upraktiske løsninger fordi Fransk.
2: S-Max fordi Ford vet hva de driver med.





99: Touran.
Det finnes jo Berlingo og lignende i familieversjon, så det kunne nok vært (litt) verre.
Vis vedlegg 284424

Stor forskjell i størrelse i alle fall. Tipper det er vanskelig å slå S-MAX ift. plass og økonomi, men det avhenger også av om du skal kjøpe ny (eller hvor ny/gammel) bil.
Ny blir det ikke. Ser etter nyere brukt. Er ikke interessert i å bruke mer enn absolutt nødvendig på bil denne gangen.

Har en Enyaq i bestilling men det går mot kansellering der. Blir for liten plass, ikke klarer de å levere bilen heller.
 
Du kan bytte ut alle steder du har skrevet Porsche med Rolex.
Og identisk kan du bytte ut alle steder du har skrevet Rolex med Porsche.

Dine klassifisering av Porsche eiere og Rolex eiere er - i mine øyne - rett og slett latterlig.
«Pappagutter fra BI» «dress og sleik»
Klarer ikke å ta det seriøst selv om jeg legger godviljen til.

Med mindre du kan komme opp med statistikk og undersøkelser som underbygger det?
Nå kjenner jeg ikke til deg og bosted, men det står København. Om du tar deg turen til Oslo og området der jeg bor så kan du se selv. (Vest for Oslo)
Når servitøren på restauranten har Rolex, håndtverkerne jeg har leid inn har Rolex og «annenhver» kar i alder 25-40 på Grønland har Rolex, da er det noe rart/feil/negativt spør du meg.
Ingen av de 3 grupperingene der kjører Porsche.

Men la oss være uenig om å være uening.
Jeg og @kvasbo vil aldri like Rolex, men jeg jeg tror @kvasbo en dag faller for fristelsen av å bytte inn mini’en i en klassisk 911 fra typ 70-80 tallet. Haha.
 
  • Haha
Reaksjoner: Zawatch
Nå kjenner jeg ikke til deg og bosted, men det står København. Om du tar deg turen til Oslo og området der jeg bor så kan du se selv. (Vest for Oslo)
Når servitøren på restauranten har Rolex, håndtverkerne jeg har leid inn har Rolex og «annenhver» kar i alder 25-40 på Grønland har Rolex, da er det noe rart/feil/negativt spør du meg.
Ingen av de 3 grupperingene der kjører Porsche.

Men la oss være uenig om å være uening.
Jeg og @kvasbo vil aldri like Rolex, men jeg jeg tror @kvasbo en dag faller for fristelsen av å bytte inn mini’en i en klassisk 911 fra typ 70-80 tallet. Haha.

Nei, men jeg har vurdert å sette meg på liste for en Singer-Porsche... Å få håndbygget en modernisert klassiker ga mermak!
 
Bilgleden er for meg større med andre merker (kjører nå iX og Polestar), men det er preferanser. Jeg verdsetter feks perfekt tunet støtdemping ganske høyt, men det er ikke representativt for normale folk.


Tenker du IX representerer det du kaller perfekt tunet støtdemping?
 
  • Haha
Reaksjoner: TomB
Stereotyper finnes nok på de fleste områder. De fleste bloggere eller influensere (vet ikke helt forskjellen) kjører vel Taycan har jeg inntrykk av. Datteren min ser et program som heter «bloggerne» på tv. Tjener de så godt på det tullet der, har jeg tenkt med meg selv..Jeg tror ikke det samme klientellet bruker Rolex. Så Porsche har da faktisk verre signaleffekt enn Rolex kan det umiddelbart og bastant konkluderes med.

Hvis en daglig leder kaller seg CEO på et klokkeforum, ringer også alarmbjellene ganske markant hos meg, men jeg kan innrømme å være i overkant dømmende fra tid til annen. Som sagt, stereotyper finnes over alt.
 
Tenker du IX representerer det du kaller perfekt tunet støtdemping?

Gud nei, men et hav bedre enn Model X. Husk at vi velger innenfor kategorien "elektriske familiebiler med plass til fem" her.

iX er bra til å være et skip. Polestar er bra, punktum. Ingen av dem er sportsbiler eller nær perfeksjon.
 
Tilbake til Taycan: Jeg synes den har veldig bra fjæring. Polestar 2 med Øhlins er også godt over snittet.