Såvidt jeg klarte å holde meg. Var en millimeter fra å bestille denne klokke. Har faktisk vært svært nære å bestille den svarte også. Nå må jeg klare å holde meg og fokusere på andre behov som må dekkesDet ble også en klokke med lenket. Klarte ikke helt å dy meg… Lenket er av meget god kvalitet. Solid, tungt og svært behagelig på håndleddet. Det er ikke et perfekt lenke. Men, gjennomtenkt og gjennomarbeidet og kler 180 meget godt. Prisen er etter min mening svært god sett opp mot kvalitetsfølelse. Taperingen kunne etter mitt inntrykk (estetiske vane) etter en kvelds bruk kanskje vært litt brattere. Jeg elsker mange av de gamle omega og Rolex- lenkene med skarpere tapering. Og denne kan nok minne litt om 1171 til omega. Så det er kanskje dette hjernen min forventer?
De omfangsrike endeleddene er etter min mening meget tilfredsstillende estetisk. Og skaper en flott overgang fra den vakre kassa. Er meget svak for enkle, lettleselige skiver med noen særegenheter og helst litt dybde og helst uten dato. Denne leverer på alt. Jeg var ute og tok en øl i kveld, og tok meg i å sitte å se de sorte tallene forsvinne i det dunkle lyset, lumineringsmarkørene komme frem i forgrunnen og beundringen av dybden gråfargen gir i ulikt lys. Mulig jeg er både hjernevasket og snakker om myrsnipe-kyllinger her. Men, for meg er dette virkelig spennende saker i tillegg til en vanvittig kvalitetsfølelse. Verk og rotor har cotes de Genève og SUF-stempel. Er ikke ALS eller LB. Men, ser ryddig og fint ut og vitner om solid håndverk med fingerspitzgefühl (om det er lov å si). Ganske sikker på at dette ikke er min siste Sarpaneva/SUF! Som vanlig enormt god kundeoppfølging fra Stepan og gjengen. DHL leverte den på drøye to døgn. Så tydelig at solen stod i Sarpa (eller Zenith) denne uka.
Vis vedlegg 278711
Hvordan opplever du forresten baksiden av klokken (open caseback)? Hvor mye tykkere blir klokken? Egentlig et unødvendig spørsmål i og med at det sannsynligvis har lite å si. Klokken har plenty å gå på. Mest for egen nysgjerrighet vedrørende details.