Klokkecafé – løst og fast om klokker

20200422_155015.jpg

jeg synes nomosen er fin
 
et er også inhouse urverk her. Det er i utgangspunktet positivt, men i denne prisklassen er jeg redd man får uforholdsmessig høye servicekostnader i forhold til verdien på klokka. Har noen her erfaring med service på Nomos?


Jeg har ikke hatt service på Nomos, men har hatt en garantireparasjon på min Club etter at den tydeligvis hadde blitt røft behandlet før den kom i butikken. Prisen for ny "pallet", litt reparasjon, justering i seks posisjoner, vanntetting og kontroll over flere dager hadde en pris på 45 Euro! Noe Thune forøvrig tok på strak arm.

Posten min med bilde av kvittering.

Jeg tror at service ikke blir særlig kostbart. Men det skal sies at de ikke gir meg treff på "service" på siden sin.

LarsB
 
Kjøper du direkte av nomos så tipper jeg de hjelper deg.
Jeg kjøpte en club campus når den først kom. Etter en ukes tid kom jeg til en konklusjon om at den ikke var helt innertier for mitt håndledd. Fikk da sende den tilbake til nomos med full refusjon. Tror ikke jeg betalte frakt en gang.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
Kjøper du direkte av nomos så tipper jeg de hjelper deg.
Jeg kjøpte en club campus når den først kom. Etter en ukes tid kom jeg til en konklusjon om at den ikke var helt innertier for mitt håndledd. Fikk da sende den tilbake til nomos med full refusjon. Tror ikke jeg betalte frakt en gang.

Jeg foretrekker opplevelsen av å hente klokka hos en AD fremfor på postkontoret når det er mulig. Litt gammeldags sånn, kanskje.
 
Jeg foretrekker opplevelsen av å hente klokka hos en AD fremfor på postkontoret når det er mulig. Litt gammeldags sånn, kanskje.
Og da kan du jo gå til Thune :)
Du kan jo også ta en titt på Tangente, eller Ludvig hvis du liker romertall. Har Tangomat selv som dressklokke, og er veldig fornøyd.
(fikk litt inntrykk av at du ikke hadde så mye forhold til Nomos fra før, men det er mulig jeg misforsto)
 
Er det noen som har noe forhold til Serica? https://www.serica-watches.com/en/product/serica-4512-california/
Kom over denne, som jeg lurer på om jeg liker.
1642450917684.png

Har funnet et par reviews, men det er jo gjerne mer interessant å høre fra noen som faktisk har en :)
Jeg har lenge mislikt såkalt California Dial, men har i det siste blitt mer og mer vennlig innstilt.
Litt usikker på både hvorfor jeg har mislikt det og hvorfor jeg er i ferd med å slutte...
 
Er det noen som har noe forhold til Serica? https://www.serica-watches.com/en/product/serica-4512-california/
Kom over denne, som jeg lurer på om jeg liker.
Vis vedlegg 277173
Har funnet et par reviews, men det er jo gjerne mer interessant å høre fra noen som faktisk har en :)
Jeg har lenge mislikt såkalt California Dial, men har i det siste blitt mer og mer vennlig innstilt.
Litt usikker på både hvorfor jeg har mislikt det og hvorfor jeg er i ferd med å slutte...

cali dial vokser på en, veldig kult
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen