Tudor-tråden

Jeg synes den ser helt fantastisk ut. Litt uvanlig med de «barettene», og at man ikke kan montere på en vanlig gummi eller skinn reim blir kan man lære å leve med.
Så kul er faktisk klokka.
Men jeg sliter med det faktum at den er låst til 22mm nato-reim. Jeg fikser ikke 22mm nato-reim lengre. Må være 20.
 
  • Liker
Reaksjoner: christoball
Jeg har et par CWC og andre militære klokker med fixed lugs/baretter og det er en del av sjarmen. Synes det fungerer helt greit
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Er det noen her som har stått på denne ventelisten og mottatt sin Tudor Black Bay 58? Jeg lurer på hvor lenge nøyaktig disse estimatene er? Tar de godt i, eller er de relativt nøyaktig med tanke på leveringstidspunkt? Ser jo ut som om den i noen deler av verden er tilgjengelig hos AD.

Jeg ventet 16 måneder på min.
 
Umiddelbart synes jeg dette var lite å rope hurra for. Men den vokser litt på meg jo mer jeg studerer den. Helt middels vil jeg si. Men skulle ikke dette være en MN-greie? Er det noe på klokken som referer til dette?

Edit: fikk svar på spørsmålet etter jeg leste artikkelen over.

Det er MN 21 på baksiden av klokken og marine nationale
 
  • Liker
Reaksjoner: donagu
Jeg synes den ser helt fantastisk ut. Litt uvanlig med de «barettene», og at man ikke kan montere på en vanlig gummi eller skinn reim blir kan man lære å leve med.
Så kul er faktisk klokka.
Men jeg sliter med det faktum at den er låst til 22mm nato-reim. Jeg fikser ikke 22mm nato-reim lengre. Må være 20.

Tipper det bare ser ekstra kult ut med 20mm nato på denne :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar
Beklager mine totale forvirrelse i denne Tudor diskusjonen. Svarer på spm som allerede er besvart og ber andres meninger om den nye pelagos til trots for at mange allerede har sagt sin mening.

Jeg var vel bare super høyt i skyene etter å se denne lanseringen og modellen att jeg ikke helt så at folk allerede hadde delt sin meningen om denne.

Jeg gleder meg som en gal.

Håper jeg blir blant de første på denne modellen.

Dette er absolutt en klokke jeg ser meg selv ha og bruke livet ut, og stolt senere videre til min militær gale sønn.

Elsker de fixed lugs, 2veis bezel med lum. Titanium, ingen lenke og ingen dato.

Dette er bare positivt for meg.

Men 42mm er i grenseland for min del.
Så det er vel foreløpig det eneste negative jeg ser.

Men vi får se når den kommer.

Superpositivt og lengter till å se den inreal.
 
Redigert:
Er det noen som har reflektert over "M.N.21" på baklokket?

Vintage MN har produksjonsåret trykket på baklokket, og spørsmålet er om Tudor ser for seg å "fortsette" med dette konseptet. Blir det mao. Tudor M.N.22 til neste år? Og hvilken konsekvens for dette for produksjonsantallet?

Ryktene seier at produksjonen er svært begrenset. Er veldig spent på om jeg får en pakke "fra far til far" under treet i år eller ikke :unsure:
 
De artiklene jeg har lest som går inn på dette sier at årstallet endres. Også veldig spent på tilgjengelighet, jeg håper det kommer en hyggelig beskjed forholdsvis snart til meg, men det er visst begrenset med informasjon også til forhandlerne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Om å gjøre å få tak i en MN21 om man vil ha en da, siden det bare blir 6 uker med klokken i butikk i 2021.
Men man vet jo ikke hvor langt tilbake i 2021 de har produsert de heller..

Men det er vel god sjanse for at MN21 vil være mer sjelden enn de senere tallene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegal87
Om å gjøre å få tak i en MN21 om man vil ha en da, siden det bare blir 6 uker med klokken i butikk i 2021.
Men man vet jo ikke hvor langt tilbake i 2021 de har produsert de heller..

Men det er vel god sjanse for at MN21 vil være mer sjelden enn de senere tallene.

Jeg har sett video der folk bekrefter at det blir færre merket MN21 så det blir definitivt de mest attraktive. Og er ikke sikkert de produsereres mere enn 21 og 22.
Så 21 kommer å være de samlerne vill ha.
Men mulig de produseres over manoe år også.
 
Jeg har sett video der folk bekrefter at det blir færre merket MN21 så det blir definitivt de mest attraktive. Og er ikke sikkert de produsereres mere enn 21 og 22.
Så 21 kommer å være de samlerne vill ha.
Men mulig de produseres over manoe år også.
Håper dette først og fremst blir en klokke for dem som har lyst å bruke den, også i sitt rette element, og ikke et samlerobjekt.
 
Jeg har sett video der folk bekrefter at det blir færre merket MN21 så det blir definitivt de mest attraktive. Og er ikke sikkert de produsereres mere enn 21 og 22.
Så 21 kommer å være de samlerne vill ha.
Men mulig de produseres over manoe år også.
Hva skulle indikere at den bare skal produseres i 2 år?
Jeg tipper de blir å kjøpe i mange år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Håper den er der når jeg kommer dit fredag!
Jeg skal ha den.
Hvilken av de 2 bjerke? Nedre elr øvre ?
Jeg var innom Bjerke i dag. Klokken er utstilt i underetasjen i Karl Johans gate.
Veldig flott klokke, men jeg ble litt skuffa. Den virket litt matt og upersonlig og hadde ingen emosjonell påvirkning på meg.
Penger spart ;)
 
Fikk et par minutter med denne i dag.
Tydeligvis «kø» for å se på denne. IRL er jeg usikker, den er i største laget når min forventning var å sammenlikne med Tudor Snowflake.
Pelagos er en mer relevant sammenlikning.
 
Pelagos er perfekt - og størrelsen på M.N.21 er nok ganske lik (håper jeg).
568FF411-D430-407A-9CEB-19450BF81650.jpeg

FF2FE169-7A4C-4108-8669-0B3EB6C93559.jpeg

0C45D105-7D02-4785-A0A3-C0C8E8FF6F5F.jpeg

Jeg tar gjerne en til, Pelagos er mye på armen om sommeren, litt på høsten - og litt vinterstid :)
 
Redigert:
Jeg var innom Bjerke i dag. Klokken er utstilt i underetasjen i Karl Johans gate.
Veldig flott klokke, men jeg ble litt skuffa. Den virket litt matt og upersonlig og hadde ingen emosjonell påvirkning på meg.
Penger spart ;)

Okei, jeg drar å ser på den imorgen elr fredag. Vill ha den, men har ikke sett den elr holde den ennå.
Jeg liker at den er matt, men vi virkelig blir noe annet. Vi får se , men jeg er virkelig positivt innstilt til det meste med den.