Vacheron Constantin-tråden

Ikke enda; venteliste - men skal ikke være lenge igjen nå.
Det er bare å glede seg. Jeg fikk min i sommer. Strålende fornøyd:)
1636705075127.jpeg
1636705075127.jpeg

Det er bare å glede seg. Jeg fikk min i sommer. Strålende fornøyd:)
Vis vedlegg 269937Vis vedlegg 269937
Da håper jeg snart å bli med i samme eksklusive selskap! Post gjerne flere bilder, er spent på hvordan den kjennes og ser ut når den etterhvert kommer på eget håndledd.

Bjerke estimerte forøvrig 6 måneders ventetid da jeg kom på venteliste for noen måneder tilbake, tror den lengre allerede nå.

Når ventetiden blir lang...

Er fascinert over den perfekte symmetri som preger dette uret:

- «Malteser-kantene» på kassen, er linjert perfekt opp mot oddetall indeksene.
- Sub-dials er helt linjert horisontalt sentrisk.
- «12», Malteser logo, medianen på PR skalaen og «6» er helt linjert vertikalt sentrisk.

Ingen ting trigger min OCD på dette uret.

Ja jeg vet - den indre minutt ring er brutt av sub-dials, men det er likt på begge sider og den ytre ring, som er den som sees på er inntakt.

D626E697-CFE1-440F-A9E6-A5878D2645C9.jpeg

Så hadde de bare funnet på noe smart med pr-indikatoren hadde klokken hatt en perfekt symmetri. Alternativt droppet den og gitt klokken et renere uttrykk?

Så hadde de bare funnet på noe smart med pr-indikatoren hadde klokken hatt en perfekt symmetri. Alternativt droppet den og gitt klokken et renere uttrykk?
Siden midten på skalaen for pr-indikatoren er plassert midt i senterlinjen, så synes jeg allikevel det balanserer og fyller opp rommet nederst på skiven. Helt perfekt!:)

• Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
Leste nettopp i seneste nr av Watchtime om VC’s utvikling av cal 3761. One of a kind lommeur, og for en prestasjon av deres urmakere med de komplikasonene dette verket består av. Håper kunden ble fornøyd og betalte den reelle kostnaden:)

Når ventetiden blir lang...

Er fascinert over den perfekte symmetri som preger dette uret:

- «Malteser-kantene» på kassen, er linjert perfekt opp mot oddetall indeksene.
- Sub-dials er helt linjert horisontalt sentrisk.
- «12», Malteser logo, medianen på PR skalaen og «6» er helt linjert vertikalt sentrisk.

Ingen ting trigger min OCD på dette uret.

Ja jeg vet - den indre minutt ring er brutt av sub-dials, men det er likt på begge sider og den ytre ring, som er den som sees på er inntakt.

Vis vedlegg 270653
Neeeeei :cry: E-post fra Bjerke i dag, uret jeg har bestilt blir minst 6 mnd forsinket:cry:

• Wow
  • Trist
Reaksjoner: Dr.Yes og Oddemann
Etter kun noen måneders leveringstid ga Bjerke beskjed om at Historiques Triple Calendar 1942 var på plass. Hadde ikke sett den "live" før, så alltid ekstra spenning knyttet til å kjøpe et såpass spesielt ur usett. Må si den virkelig innfridde forventningene. Fantastiske detaljer på skiven med en design som ser veldig ren og ryddig ut til tross for mye informasjon.

Den der er helt rå!!! Men å dele to bilder er ikke nok! Her sulter vi (jeg) etter flere livebilder. På forhånd takk ;)

Ble det angitt noen årsak til forsinkelsen?

Ja...:

Xxxxxxxxxxxx......De opplever store forsinkelser i leveranser fra flere viktige underleverandører, noe som igjen skaper tilsvarende forsinkelser i klokkeproduksjonen. Dette vil dessverre påvirke leveringstiden på din klokke.

Vi har ingen mer konkret informasjon per i dag enn at fabrikken håper å kunne gjenoppta normal produksjon tidlig i 2.kvartal 2022. Trolig vil forhandlere som oss motta lite/ingen klokker fra fabrikken før dette og dette vil skape en stor back log av kundebestillinger som blir forsinket.
Vi må dessverre anta at levering av din klokke vil drøye til vår/sommer 2022....xxxxx

:cry:

Ja...:

Xxxxxxxxxxxx......De opplever store forsinkelser i leveranser fra flere viktige underleverandører, noe som igjen skaper tilsvarende forsinkelser i klokkeproduksjonen. Dette vil dessverre påvirke leveringstiden på din klokke.

Vi har ingen mer konkret informasjon per i dag enn at fabrikken håper å kunne gjenoppta normal produksjon tidlig i 2.kvartal 2022. Trolig vil forhandlere som oss motta lite/ingen klokker fra fabrikken før dette og dette vil skape en stor back log av kundebestillinger som blir forsinket.
Vi må dessverre anta at levering av din klokke vil drøye til vår/sommer 2022....xxxxx

:cry:
Jeg har ikke fått slik e-post enda, krysser fingrene for at min klokke ikke er forsinket, selv om jeg har mine tvil.

• Liker
Reaksjoner: Gin