Når Rolex er ikke er mulig å oppdrive i butikk, hva gjør man videre?

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
134
Hei alle Ur entusiaster, driver å ser på Rolex forhandlere i landet for å finne meg en Sub eller annet moro til min 50 års dag. Har snakket med flere butikker men det er det samme svaret overallt. Det er umulig å oppdrive noe i stål men kunne komme på venteliste på gullmodeller som kosta 4 gangern, personlig er jeg ikke fan av gullklokker i det heletatt. Jeg kommer heller ikke til å handle på Finn for å støtte flippere eller andre selgere som skal bare ha profitt. :)

Ville dere latt drømmen gå for en Omega eller andre ting, eller vil dere spilte the ad game og kjøpt masse dere ikke trenger for å få den spesifiikke modellen man ønsker seg. Noe de fleste ikke har råd til. :)

Hva ville dere gjort selv?
 
Har du klart deg uten Rolex i 50 år fikser du et par til mens du venter på at «perfect storm» før eller senere legger seg på Rolex-markedet. Benytt ventetiden til å finne ut hvor stor del av lysten på Rolex skyldes at «alle andre» har den samme.

Du skriver at du ikke vil støtte flippere eller andre som bare vil ha profitt, men vurderer samtidig å kjøpe masse hos AD som du ikke trenger. Ta deg sammen mann!!!
 
Redigert:
Klokkeverden er større enn Rolex heldigvis. Som du nevner er Omega et utmerket alternativ. JLC, IWC, GO, Tudor, Grand Seiko leverer alle gode alternativer til Rolex.

Selv er jeg svak for Cartier Santos. Kanskje en acquired taste, men en klokke med mye historie, in-house verk, tidløst design og innovativ lenke til en overkommelig pris. Funker til shorts på stranda og dress på kvelden.
 
Med fare for å bli upopulær blant mange :censored:

Om det er Rolex du SKAL/VIL ha, så er det neppe noe annet som vil «fungere» 100% for å døyve den lysten.

«Alle» sier de er av vogna, for prisene er blitt sinnsyke, men det har jaggu folk sagt nå i mange år. Det var sinnsykt når en Sub kosta over 50, over 60, over 70.. Det er ingenting som tyder på at det blir noe krakk med det første. Jeg ville vurdert å bite i det sure eplet, kjøpt en flett «ny» Sub fra en seriøs annenhåndsforhandler eller GG og kost meg med klokka. Ja, du må kanskje ut med 50% over butikkpris, men om få år har nyprisen tatt deg igjen - og bruktprisen steget ytterligere. I mellomtiden har du kost deg med en av verdens mest ikoniske ur.

Edit: Men jeg håper du tar rådet til @Entropy fremfor mitt. Men av erfaring krever det bred erfaring fra klokkeverdenen:cool:
 
Til 50-års dagen hadde jeg kjøpt noe jeg elsket av alle andre grunner enn markedshype som var så far out og derfor med et dundrende imaginært tap ved eventuelt salg at det blir din håndledds-maskot resten av livet.
Det er så mye pent, annerledes og kult der ute og du er gammel nok til å forstå at det eneste klokken skal gjøre er å bringe frem et smil hos deg.
 
Hvis det er Rolex du vil ha så synes jeg du skal kjøpe deg en Rolex og kose deg med den. "Rolexbobla" har blitt spådd nedenom og hjem i årevis og dommedagsprofetene kommer sikkert til hevde at undergangen er nær og prisene og ventelistene er på vei bort. I think not.
 
Har du klart deg uten Rolex i 50 år fikser du et par til mens du venter på at «perfect storm» før eller senere legger seg på Rolex-markedet. Benytt ventetiden til å finne ut hvor stor del av lysten på Rolex skyldes at «alle andre» har den samme.

Du skriver at du ikke vil støtte flippere eller andre som bare vil ha profitt, men vurderer samtidig å kjøpe masse hos AD som du ikke trenger. Ta deg sammen mann!!!
Heisann

Det blir å vente og se litt hva som skjer, har nok formulert meg litt dårlig. Jeg ville nok ikke kjøpt ting jeg ikke trenger for å få tilgangen, det har jeg ikke råd til heller. Prosjektet er å spare opp og se hva som er mulig men greit å ha noen planer på sikt. :)

Når man vil ha noe så vil man ha no man selv drømmer om, for meg så er det en Rolex med tanke på jeg liker stilen. Hva andre har er for meg likende ugyldig. :)
 
Klokkeverden er større enn Rolex heldigvis. Som du nevner er Omega et utmerket alternativ. JLC, IWC, GO, Tudor, Grand Seiko leverer alle gode alternativer til Rolex.

Selv er jeg svak for Cartier Santos. Kanskje en acquired taste, men en klokke med mye historie, in-house verk, tidløst design og innovativ lenke til en overkommelig pris. Funker til shorts på stranda og dress på kvelden.
Det er masse der ute og kikket på Omega og der kunne man kjøpe å få klokker på dagen, litt spesielt forhold til mange andre ekslusive merker egentlig. Tiden har forandret seg og det skal være sikkert, men vi får håpe det blir en råd med ting fremover. :)
 
Med fare for å bli upopulær blant mange :censored:

Om det er Rolex du SKAL/VIL ha, så er det neppe noe annet som vil «fungere» 100% for å døyve den lysten.

«Alle» sier de er av vogna, for prisene er blitt sinnsyke, men det har jaggu folk sagt nå i mange år. Det var sinnsykt når en Sub kosta over 50, over 60, over 70.. Det er ingenting som tyder på at det blir noe krakk med det første. Jeg ville vurdert å bite i det sure eplet, kjøpt en flett «ny» Sub fra en seriøs annenhåndsforhandler eller GG og kost meg med klokka. Ja, du må kanskje ut med 50% over butikkpris, men om få år har nyprisen tatt deg igjen - og bruktprisen steget ytterligere. I mellomtiden har du kost deg med en av verdens mest ikoniske ur.

Edit: Men jeg håper du tar rådet til @Entropy fremfor mitt. Men av erfaring krever det bred erfaring fra klokkeverdenen:cool:
Jeg er ikke her inne for å bli upopulær og er heller bare å få opp øyene og se hva som er mulig i denne verden, her inne er det masse flotte folk jeg ønsker bare meningene til og hva de ville gjort i samme situasjon. :)

Folk er nok enda på hamdlern men trådene er kanskje rolige på det skjer ikke så mye på fronten, mens folk sitter kanskje og venter. Når jeg snakket med Lian så hadde de borti 100 telefoner om dagen om disse klokkene. Int rundt er der men så får man bare se hva som rører omhjørnet. :)
 
Til 50-års dagen hadde jeg kjøpt noe jeg elsket av alle andre grunner enn markedshype som var så far out og derfor med et dundrende imaginært tap ved eventuelt salg at det blir din håndledds-maskot resten av livet.
Det er så mye pent, annerledes og kult der ute og du er gammel nok til å forstå at det eneste klokken skal gjøre er å bringe frem et smil hos deg.
Jeg har sett på mye men det er noe med Rolex som har gitt meg at dette er noe jeg virkelig ønsker meg, det gav meg noe spesiellt som jeg ikke har opplevd med å prøve en Seadweller i 2017 i København. Ikonisk opplevelse. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Hvis det er Rolex du vil ha så synes jeg du skal kjøpe deg en Rolex og kose deg med den. "Rolexbobla" har blitt spådd nedenom og hjem i årevis og dommedagsprofetene kommer sikkert til hevde at undergangen er nær og prisene og ventelistene er på vei bort. I think not.
Det er pr i dag nesten umulig å få kjøpt noe via butikk, de vil helst ikke snakke med deg om disse klokkene. Har du disse ønskene så er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente, eller ta en plan b og spørs hvor lenge folk gidder dette i lengden. :)
 
Det er pr i dag nesten umulig å få kjøpt noe via butikk, de vil helst ikke snakke med deg om disse klokkene. Har du disse ønskene så er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente, eller ta en plan b og spørs hvor lenge folk gidder dette i lengden. :)
Jeg er klar over at man må vente en stund hvis man skal kjøpe over disk. Det jeg mente var at du skulle kjøpe på annenhåndsmarkedet hvis det bare var Rolex du ville ha.
 
Jeg er klar over at man må vente en stund hvis man skal kjøpe over disk. Det jeg mente var at du skulle kjøpe på annenhåndsmarkedet hvis det bare var Rolex du ville ha.
Jeg kan se på det også, men grey dealer er det som funker i disse tider? Der har jeg vel kun hørt om Johnny Rolex tror jeg. :)
 
Jeg har sett på mye men det er noe med Rolex som har gitt meg at dette er noe jeg virkelig ønsker meg, det gav meg noe spesiellt som jeg ikke har opplevd med å prøve en Seadweller i 2017 i København. Ikonisk opplevelse. :)
Har selv en 16600 og forstår fasinasjonen for modellen, men det er ikke kun Rolex som gir puls og søvnløse netter.
Det fines med å jakte en fin rolex, være seg brukt eller ny er at dukan bli ekspinert for sinnsykt mye kult i sjapper, og prøve masse forskjellig når du likevel er der ens ærend.
Plutselig får du deg en ventepølse som blir keeper.

Lykke til med jakten videre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Jeg kan se på det også, men grey dealer er det som funker i disse tider? Der har jeg vel kun hørt om Johnny Rolex tror jeg. :)
Det er vel 2-3 seriøse aktører i markedet her på berget. Alternativt kjøpe en relativt ny av en privatperson. Selv vil jeg helst ikke noen av delene, men uten historikk hos AD så er det vel ikke andre alternativer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling og Waters2k
Jeg har selv Rolex Sea Dweller 16600 og denne modellen er relativt lavt priset i forhold til andre sportmodeller så denne er et godt tips. Ja man skal legge mye penger i en Rolex, men om det er «dyrt» eller «billig» ser man jo først den dagen klokka er solgt. Og slik det ser ut nå er det liten sjanse for at prisene på Rolex skal falle, så man kjøper en Rolex imrelativ trygghet på at man ikke kommer til å tape halve verdien, det er vel dette som er et av hovedargumentene for at Rolex er såpass populært som det er. Men det finnes da massevis av andre produsenter der man kan kjøpe en flett ny klokke fra butikk uten problemer, og som også holder seg greit i pris, f.eks Omega.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Når fyller du 50? Hva med en birth year? Er det neste år, hadde jeg personlig brukt tida til å finne en strøken 1675 eller 5513 fra 1972 hvis du er på Rolex-baggen. Og det året der, da var det mye annet fett også fra andre leverandører også! Kanskje du skifter mening hvis du gjør noen google-øvelser... :) Men husk: Tilstand betyr alt.