Bjerke Vintage & Pre-owned

Fylt på igjen nå med blant annet DJ, GMT og Must de Cartier.

Fra lanseringen er det nå kun tre klokker igjen: Breguet, Seamaster og Navitimer Pan Am. Ellers ser en at Cartier går litt tregt, at IWC er tungsolgt og at eldre Patek blir liggende.

Rolex rives stort sett bort, TAG går overraskende bra og Omega er helt ok. Artig at det kommer klokker i alle prisklasse, tidsaldre og varianter. Tommel opp!

Noen måte å finne ut hva denne gikk for?

Noen måte å finne ut hva denne gikk for?
Tror det var 90k.

Nye betrakninger:
- Kun Breitling Pan Am og Breguet fra første dag som ikke er solgt
- Det legges stort sett ut nye klokker 1 gang i uken
- Omega later til å gå ganske så bra - det meste selges raskt
- "Alt" av Rolex selges ikke like raskt lenger, men nyere sportsmodeller (explorer, sub, ym etc) rives fortsatt bort
- Eldre Rolex Datejust i Two Tone tar en del uker å selge
- Mange eldre Cartier modeller som legges ut for slag - tydelig at en del har brukt Covid tiden til å rydde i skuffer og skap

Er det noen som har noe erfaring om hvor gode priser Bjerke gir selger? De skal jo tjene penger, så man burde vel kanskje selge selv, eller tar de det meste av gevinsten i form av prispåslaget de kan ta fra kjøper med "tryggheten ved å kjøpe hos forhandler"?

Jeg går med tanker om å kjøpe en speedmaster, og har en Seamaster Diver 300M Chronograph (ca 7 år gammel) som blir for lite brukt fordi den rett og slett er litt for tjukk og ikke ligger supergodt på håndleddet. Jeg er ikke så glad i å selge klokker, men å ha to kronografer fra Omega der en aldri brukes, virker jo likevel overflødig. Å kombinere kjøp og salg i samme butikk virker praktisk.

Redigert:
Er det noen som har noe erfaring om hvor gode priser Bjerke gir selger? De skal jo tjene penger, så man burde vel kanskje selge selv, eller tar de det meste av gevinsten i form av prispåslaget de kan ta fra kjøper med "tryggheten ved å kjøpe hos forhandler"?

Jeg går med tanker om å kjøpe en speedmaster, og har en Seamaster Diver 300M Chronograph (ca 7 år gammel) som blir for lite brukt fordi den rett og slett er litt for tjukk og ikke ligger supergodt på håndleddet. Jeg er ikke så glad i å selge klokker, men å ha to kronografer fra Omega der en aldri brukes, virker jo likevel overflødig. Å kombinere kjøp og salg i samme butikk virker praktisk.
Jeg fikk tilbud om salg på kommisjon, 15% + kost for bilder etc.

"Vi har kommisjonssalg hvor det kommer det en kostnad på 2.600kr som dekker tilstandsrapport og klargjøring. Servicekostnader kan komme i tillegg.

Vi tar 15% provisjon av oppnådd salgssum for å dekke MVA, håndtering, garantiansvar og fortjeneste.

Hvis du synes det virker interessant sender jeg deg gjerne nærmere beskrivelse for innlevering av klokken."

Fikk dette svaret! Egentlig veldig bra! De stiller garanti osv ordner med stressfritt salg,og jo mere de får for ditt ur jo mer tjener du! Dette er også en genial løsning for å få litt kjøpshistorie hos Bjerke for å ev komme på lister på nye klokker!

"Vi har kommisjonssalg hvor det kommer det en kostnad på 2.600kr som dekker tilstandsrapport og klargjøring. Servicekostnader kan komme i tillegg.

Vi tar 15% provisjon av oppnådd salgssum for å dekke MVA, håndtering, garantiansvar og fortjeneste.

Hvis du synes det virker interessant sender jeg deg gjerne nærmere beskrivelse for innlevering av klokken."

Fikk dette svaret! Egentlig veldig bra! De stiller garanti osv ordner med stressfritt salg,og jo mere de får for ditt ur jo mer tjener du! Dette er også en genial løsning for å få litt kjøpshistorie hos Bjerke for å ev komme på lister på nye klokker!
Av ren nysgjerrighet, hvilken mva er det de skal dekke?

Man betaler vel ikke mva på brukte varer? De er jo allerede momset når de ble solgt nye.
Og det er ikke mva på fortjeneste, men skatt