Bjerke Vintage & Pre-owned

Jeg syns det begynner å lukte avdeling der jeg. Var aldri noe Pre-owned der tidligere. Er vel litt for tilfeldig at en tidligere nedlagt avdeling plutselig heter Vintage &... samtidig som at nettsiden deres er ganske ny og oppdatert flere ganger etter at avdeligen på Paleet ble lagt ned
Håper og tror det samme!

Hvis du skal ha folk til å kjøpe på impuls gir det god mening, samtidig som du separerer nytt og brukt litt mer.
 
Kan virkelig Bjerke leve godt av å ha et eget lokale i Karl Johan for salg av brukt og vintage? Neppe!
Med dagens internett, vil jeg tro de fleste som kontakter dem, har fått med seg en ca. markedspris - eller?
 
Kan virkelig Bjerke leve godt av å ha et eget lokale i Karl Johan for salg av brukt og vintage? Neppe!
Med dagens internett, vil jeg tro de fleste som kontakter dem, har fått med seg en ca. markedspris - eller?
Ikke helt enig. Vi her inne er nok mer tilbøyelige til å kjøpe noe brukt på nettet usett, eller i butikken etter avtale. Men hvis Bjerke har ambisjoner om at dette skal treffe bredere enn entusiastene tror jeg en fysisk butikk er tingen.

I tillegg, mye retail i Oslo som går dårlig, så ville tro at man kan forhandle frem en god leie.
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Rød
Jeg syns det begynner å lukte avdeling der jeg. Var aldri noe Pre-owned der tidligere. Er vel litt for tilfeldig at en tidligere nedlagt avdeling plutselig heter Vintage &... samtidig som at nettsiden deres er ganske ny og oppdatert flere ganger etter at avdeligen på Paleet ble lagt ned

Kan jo være en grunn til at åpningen er nesten 2 måneder forsinket ;)

Det hadde jo vært morsomt om ekstrem pågang for salg av brukte ur hadde fremtvunget behov for en egen avdeling.. dette kan jo bli en skikkelig godteributikk :)
 
Tror "godteributikk" er et nøkkelord her. Et lokale med høy trafikk vil jo både drive salg av brukte ur, men også være et slags "museum" der også nye ur kan markedsføres, og kjøpes noen titalls meter nede i gata.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
C349E82F-F5F5-4ED1-BE56-E8A99A009CB0.jpeg
15FEDFE0-8B44-44A6-A5D5-BBAF12D6C94B.jpeg
 
Sendte en e-post for å høre hva de kunne tilby for en Grand Seiko, men fikk avslag.

«Ut fra informasjonen du har gitt har vi konkludert med at dette dessverre ikke er en modell vi ønsker å ta imot.

Grunnen til dette er at modellen er produsert av et merke vi normalt ikke jobber med, og derfor er vår mulighet til å tilby service og garanti begrenset.»
 
Sendte en e-post for å høre hva de kunne tilby for en Grand Seiko, men fikk avslag.

«Ut fra informasjonen du har gitt har vi konkludert med at dette dessverre ikke er en modell vi ønsker å ta imot.

Grunnen til dette er at modellen er produsert av et merke vi normalt ikke jobber med, og derfor er vår mulighet til å tilby service og garanti begrenset.»

Er jo forståelig det :)
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor
Gleder meg til lanseringen i morgen. Utvalget de har teaset med til nå får ikke nakkehårene til å reise seg, men spennende blir det uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Joda, men hadde et håp om at bruktavdelingen kom til å ha flere merker enn bare de som de selv fører. :)

Var det en spring drive? Da måtte de vel kanskje hatt særskilt opplæring for å kunne gjennomføre/vurdere service? Jeg er blitt fortalt at de er åpne for andre merker enn de fører selv, som for eksempel AP (som de brukte å ha). Blir uansett spennende å se varelageret i morgen..
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Sendte en e-post for å høre hva de kunne tilby for en Grand Seiko, men fikk avslag.

«Ut fra informasjonen du har gitt har vi konkludert med at dette dessverre ikke er en modell vi ønsker å ta imot.

Grunnen til dette er at modellen er produsert av et merke vi normalt ikke jobber med, og derfor er vår mulighet til å tilby service og garanti begrenset.»
Jeg sendte også en e-post for å lodde stemningen på min Speedy Tuesday, og den ville de gjerne høre mer om. Det er ikke min som er teaset før lansering, men blir spennende å se hva de legger den ut for. Dette blir jo litt som å selge bil via forhandler eller å legge den på Finn på egenhånd. Er det forresten noen som vet om Bjerke vil tilby en eller annen form for "innbyttepris", igjen litt som bilforhandlere? Hadde vært et bra insentiv å fått X prosent avslag på en ny klokke hvis man leverte inn sin gamle til salg, eller at man rykket X plasser frem i køen for en stål-Rolex... :D
 
Jeg sendte også en e-post for å lodde stemningen på min Speedy Tuesday, og den ville de gjerne høre mer om. Det er ikke min som er teaset før lansering, men blir spennende å se hva de legger den ut for. Dette blir jo litt som å selge bil via forhandler eller å legge den på Finn på egenhånd. Er det forresten noen som vet om Bjerke vil tilby en eller annen form for "innbyttepris", igjen litt som bilforhandlere? Hadde vært et bra insentiv å fått X prosent avslag på en ny klokke hvis man leverte inn sin gamle til salg, eller at man rykket X plasser frem i køen for en stål-Rolex... :D

Jeg solgte to av klokkene mine til Bjerke (den ATen som er teaset ved et par anledninger og en Tag), og har i ettertid kjøpt to nye klokker der. Klokkene jeg kjøpte er ventelisteklokker, så de fikk jeg ikke noe rabatt på. Men du kan velge betaling i cash eller tilgodelapp når du selger, og velger du tilgodelapp så får du 5% mer. Det blir jo som en slags innbyttepris. Jeg ble også fortalt at å selge klokker til Bjerke styrker kundeforholdet, som igjen teller for å komme på liste for eftertraktade modeller. I hvilken grad du rykker frem i køen kommer nok tilbake til hvor mye du selger til, og kjøper fra, Bjerke...
 
Er det bare meg, eller var det et lite antiklimaks?
Virker som de fortsatt holder på å legge ut klokker. Linken er ikke tilgjengelig på nettsiden enda, så vet ikke hvor @karving fikk denne fra. Når jeg refreshet så lå det flere modeller enn første gang jeg gikk inn. Vi får vel vente med dommen til de lanserer den i egne kanaler :)