Bilsnakk

RX-450h fra Lexus kan man trygt kjøpe, også med noen år på baken og litt kilometer. Men tror det er den eneste luksus SUV-en en ganske normal familie over tid har råd til å drifte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
2x nye Subaru Outback siste 7,5år. Ikkje eit feilslag, utenom den motoren som ble skiftet på 10000km på den første da...#bagateller... fekk låne ein veteran Hyundai 1 måneds tid... satte berre meir pris på ny bil etterpå da :mrgreen:
 
Å kalle en forfinet Toyota for luksus SUV er vel en bekreftelse på at luksusbegrepet er relativt o_O
Når du har prøvet alt fra en forfinet VW til forfinet Land Rover, ja! Noe som faktisk virker og deretter er forfinet blir luksus i min verden. De fleste som ikke regner Lexus som premium er stort sett dem som ikke har prøvet dem.
67E0D036-93A0-46BF-BD6E-91AC2EFABBDD.jpeg
 
Kvalitet er objektivt ! Status/lux er mer subjektivt. Toyota er dokumentert kvalitet og der er heldigvis store mengder Toyota-standard i en Lexus. Toyota forbindes med status mange plasser i verden. I rest my case...

Jeg håper du skjønte at det forrige innlegget mitt var ment som et humoristisk stikk til Audi/BMW/Mercedes-fansen. :)
 
Turboen på min X3 røk og jeg fikk en sjåførskolebil som lånebil av Bavaria. Det toppet seg når de ringte å ville ha den igjen før min var ferdig.
 
Ja ja. Det er i alle fall greit når "Premium-merker" i beste fall kan presentere en premium verksted regning....

---
Jeg hadde bilen på understellbehandling. Da fikk jeg låne en leiebil, gratis, hvis jeg en Peugeot 106. (Denne bilen som er samme som Citroen C1 og Toyota Aygo. Fytti F. Det var artig å ha en slik som leiebil. Dette var noe av det billigste jeg noen gang har kjørt. Det oste billig billlllig og plastikk lang vei. Dette var sjaber bil. Men artig å ha over helgen. Her var det blikk og klakk lang vei. På dørene var det store bokser som stakk ut inn i kupeen. Selvfølgelig! Dette var motorene som gav bilen (ekstrautstyret?) elektriske vinduer. Jo, mulig at det er standard i Norge, men i mange land er det sikkert sveiv her! Slik var hele bilen. En artig liten opplevelse. Noe slikt ville jeg aldri, aldri kjøpt. Men jeg lo mye når jeg kjørte!

8
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Jeg skulle også ønske meg en iDrive i min LC500! Og så kunne Toyota stoppe Beta-versjoner av X5.... eller har BMW leid inn Lexus 16 åringer til å designe grillen på den nye M4...
Uten for mykje kjennskap til Lexus så virker dei til å ha litt meir fokus på design en morselskapet. Bmwgrillen er helt krise. Idrive synest eg funker helt fint dei gangene eg har prøvd det , men popanlegget er langt under par sjølv på Bmw sine toppmodeller. Mindre dynamikk skal en leite lenge etter.
 
Det skal presiseres at det ikke var selve motoren som hadde feil, men et deksel som kom i kontakt med registerkjedet og derav metallspon i motoroljen... :rolleyes:
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel