Bilsnakk

Ja, mye å velge på der. Valgte 302 Crate på 355hk, funger veldig bra i en lett bil sammen med TopLoader og 3:50:1 bak i klokka, med lamellsperre selvfølgelig. Som du vet er det heftigere utgaver som 347 og 363 men vanskelig å få kraften ned i asfalten med stiv bakaksel.
 
Noen her som har testa nye F-Pace hybrid?

Nei, men har kjørt Range Rover med samme motor. Synes ikke RR’en kledde denne motoren noe særlig, ble litt tam - selv om tallene for så vidt sier det motsatte...

Har veldig sansen for F-Pace, den var på listen sist jeg byttet familefrakter - ikke minst på grunn av meget romslig bagasjerom :p

Testet 250 bensin, men vil tro at hybrid er en bedre løsning på F-Pace, og at denne motoren kler Jaguar vesentlig bedre enn en diger RR:)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Ja, mye å velge på der. Valgte 302 Crate på 355hk, funger veldig bra i en lett bil sammen med TopLoader og 3:50:1 bak i klokka, med lamellsperre selvfølgelig. Som du vet er det heftigere utgaver som 347 og 363 men vanskelig å få kraften ned i asfalten med stiv bakaksel.
Godt valg :)
Har akkurat samme oppsett. Byttet ut en 289 med c4 aut, 2:80:1 og åpen diff til 5.0 L 350hp fra FordRacingParts, Toploader og 3:50:1 med sperre tilbake i 2005.
I fjor fikk den i tillegg EFI + litt pustehjelp fra Vortech/Paxton.....
 
  • Liker
Reaksjoner: GT350
Får telefon, det står en stor trekasse her til deg, fra US Ford Motorsport, skal vi bestille fraktbil? Nei, kommer og henter nå. Tar gårdsbilen, gamle Raven, ber de ta gaffeltrucken og kjøre den rett inn i bagasjerommet.
Hjem og skrur, forsterker stikkakslinger og ny innmat i kardangklokka. Vrir om nøkkelen og V8,en gir en lyd inn i øregangen som frembringer ett smil - livet er herlig!
Vis vedlegg 237572

Bil er jo like preget av fornuft som klokker. Gamle biler.. middels kvalitet på det beste, dårlig finish (fra fabrikk), elendige kjøreegenskaper, høyt forbruk og håpløst ineffektive motorer. Men så er det lyden da. Og lukta. Og feelingen. Flott Mustang!
 
Enig. Har lekt meg litt med track mode i det siste på Model 3 Performance. Kan stille inn fordeling av kraft, regen, utkobling av hjelpesystemer osv. Kan få bilen helt slik jeg selv liker det. Veldig kjekt på vinterføre for eksempel. Ikke for å gjøre den mer vill nødvendigvis, men mer slik man føler seg trygg med. Synes fossilbiler blir veldig rykk og napp. Prøvde den 71 grader nord bilen til toyota. Virket allerede veldig avleggs og gammeldags. Taycan og Model 3 Perf er mine to favoritter av det som selges nå. Liker fjæringen til Taycan godt. Polestar med Øhlins er også veldig bra og flat på svingete vei synes jeg.

Skjønner hva du mener, men er ikke ubetinget enig. Det kommer litt an på hva du skal bruke den til og forholdene. Taycan er en fantastisk til til daglig bruk. Behagelig og komfortabel når du vil, stiv, presis og responsiv hvis du ønsker det. Minuset på vinteren er vekt og mangelen på gir. Jeg tør påstå at 911’en jeg hadde tidligere på tross av at teknologien er «avleggs og gammeldags» var en mye mer forutsigbar, kjøreglad og kontrollerbar bil på vinterføre. Men så var det dette med komfort, utstyr og praktiske egenskaper i det daglige da...
 
Kremt. Har bestilt Skoda EL bil. Uprøvd. All bilglede slutter da når den blir levert?
but-why-meme-generator-but-why-84103d.jpg
 
Kremt. Har bestilt Skoda EL bil. Uprøvd. All bilglede slutter da når den blir levert?

Jeg går ut fra at det er noe som ikke er helt uvanlig når man kjøper Skoda? ;)

Men er enig i at bilglede er et kompromiss, og som dessverre blir et stadig større kompromiss. Iallfall når det kommer til elbil...!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Oddemann
Har hatt den tvilsomme gleden av å kjøre Berlingo idag. Har reagert på støy tidligere i disse bilene men syns det var voldsomt idag. Målt med tlf i 80kmt på motorvei klokken den inn på hele 86db. Til sammenlikning fant jeg en test der Mazda Mx5 ble verst i klassen med 77db. Jeg ser ukentlig folk som kjører med Peltor i disse bilene, skjønner hvorfor.
 
Kremt. Har bestilt Skoda EL bil. Uprøvd. All bilglede slutter da når den blir levert?
Om all bilglede forsvinner er jeg ikke helt sikker på, men etter snart 5 år var jeg hvertfall bestemt på at det ikke ble en Skoda nr 2 på meg. Har ikke prøvd den El bilen du har bestilt, men den ser jo veldig fin ut. Bare vær nøye med å følge med på bobler i lakken (sinkslipp) for når de kommer og det gjør de garantert så er dette ifølge Møller steinsprut;)
 
Om all bilglede forsvinner er jeg ikke helt sikker på, men etter snart 5 år var jeg hvertfall bestemt på at det ikke ble en Skoda nr 2 på meg. Har ikke prøvd den El bilen du har bestilt, men den ser jo veldig fin ut. Bare vær nøye med å følge med på bobler i lakken (sinkslipp) for når de kommer og det gjør de garantert så er dette ifølge Møller steinsprut;)
Ikke bare Møller som påstår det, hadde en E-klasse som fikk litt lakkslipp på døren. Bertel O.Steen prøvde seg på steinsprut. De ga seg til slutt men ikke uten kamp.
 
Ikke bare Møller som påstår det, hadde en E-klasse som fikk litt lakkslipp på døren. Bertel O.Steen prøvde seg på steinsprut. De ga seg til slutt men ikke uten kamp.
Nei sikkert ikke, fikk selv 2 stk på bagasjeluken på en Superb. Fikk som forklaring at dette må ha oppstått når bilen sto parkert og en bil har kjørt forbi og skapt steinspruten. Dette skjedde med ca 1 års mellomrom på disse 2 steinsprutene så jeg må jo være over gjennomsnitt uheldig;)
 
Nei sikkert ikke, fikk selv 2 stk på bagasjeluken på en Superb. Fikk som forklaring at dette må ha oppstått når bilen sto parkert og en bil har kjørt forbi og skapt steinspruten. Dette skjedde med ca 1 års mellomrom på disse 2 steinsprutene så jeg må jo være over gjennomsnitt uheldig;)

De steinsprutene man får bak er ofte fra egen bil. Turbulens under bilen plukker opp småstein og punkterer lakken. Boblen som med tiden blir synlig er rett og slett sinkbelegget som gjør jobben sin. I starten er det kun en bitteliten punktering i lakken.

Du har sikkert lagt merke til at enkelte biler blir fortere skitne bak enn andre, og det har samme årsak.

Veldig kjipt, men omtrent umulig å komme unna.

5EBC147A-9821-4EE5-8926-61175ACBEC00.png