Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Blir også litt frustrert av folk som er så aggressive i annonseteksten. Denne karen ville jeg nødig handlet med kjenner jeg.
Det er jo slik det har blitt på Finn, dessverre: «Er den solgt?» (uten noen flere høflighetsfraser), «Flere bilder?», «byr halve», «bytte i en kano?» ... og når dere endelig (lang tid) er enig om pris og levering: «...» (hører ingenting) :rolleyes:
Så han prøver nok bare å skremme Finn-nissene

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og krille
Men legg merke til at det nesten utelukkende dreier seg om SS-Rolex modellene. Ta en titt på Omega og Breitlingannonser f.eks -det er sjelden den samme "kjøp den eller dø" holdningen der. Unntak finnes selvfølgelig. For øvrig kan jeg kjenne meg igjen i @Tioverti sin betraktning av uhøflighet, ublu tilbud og bytteforslag.

• Liker
Reaksjoner: panserjohan
Er man idiot om man betaler finn.no-priser for Rolex, minus noen få lapper i pruting? Vanskelig å bedømme hva som er drømmepris og hva som er mer reell markedspris. Samme med chrono24. Virker som forumpriser generelt kan være lavere, men samtidig omsettes det ikke like mye. Kanskje litt kjedelig tema i denne tråden her da ..

Er man idiot om man betaler finn.no-priser for Rolex, minus noen få lapper i pruting? Vanskelig å bedømme hva som er drømmepris og hva som er mer reell markedspris. Samme med chrono24. Virker som forumpriser generelt kan være lavere, men samtidig omsettes det ikke like mye. Kanskje litt kjedelig tema i denne tråden her da ..
I snart 10 år er det blitt sagt at man er idiot hvis man betaler Finn-priser for Rolex. Den siste idiot er ikke født.

Veldig ulikt fra annonse til annonse. Spør gjerne her om aktuell modell.
Årstall, norsk, kompletthet, etc kan gi store utslag i pris, men det kan vi jo også diskutere:)

Jeg innbiller meg at det ikke er så stort sprik mellom sluttprisene her og på Finn.no (selvfølgelig enkelte unntak). Forskjellen er jo bare at markedet er så ekstremt mye større på Finn.no enn på TS.

Min nylige erfaring da jeg solgte en Rolex var at det var en del henvendelser her på TS som stort sett endte med hyggelig klokkeprat. Da jeg la ut på Finn.no derimot var det mye pågang, og mange konkrete bud etter kort tid.

Endte opp med å selge (på Finn.no) for litt under prisen jeg annonserte klokken for her inne. Min erfaring var derfor ikke at man kan forvente skyhøye priser på Finn.no bare fordi enkelte prøver seg på drømmepriser.

Når det er sagt er det naturligvis større sjanse for å treffe på en og annen «idiot» som vil betale langt over det fornuften burde tilsi på en markedsplass som er såpass stor som Finn.no.

Veldig ulikt fra annonse til annonse. Spør gjerne her om aktuell modell.
Årstall, norsk, kompletthet, etc kan gi store utslag i pris, men det kan vi jo også diskutere:)

Explorer. Virker som de legges ut for 70-75 ish for mk1 (med og uten service) og 80+ for mk2 norsk/mva. Mye over nypris, men sånn er det jo nå.

Explorer. Virker som de legges ut for 70-75 ish for mk1 (med og uten service) og 80+ for mk2 norsk/mva. Mye over nypris, men sånn er det jo nå.
Solgte en mk2 norsk komplett for 75 i juli. Sajko rask handel. Så 75-80 utifra kjøpers eller selgers hastverk:)

• Liker
Reaksjoner: AamundSH