Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

Jeg er forundret over all fokuset på "40mm -> 41mm". Selv er jeg mer skeptisk til økt bredde av lenken. Dersom 21mm er ny norm, så lurer jeg på om spennen er som før eller økt den også. Tror tykkere lenker betyr mer hvordan klokken oppleves på hånden enn at urkassen (på papiret) har lagt på seg 1mm. Men, gjenstår å se etterhvert som de strømmer ut til AD-ene.

Jeg hadde ikke med skyvelære, men min vert mente at også spennen var økt tilsvarende med 1 mm (altså der hvor siste ledd møter spennen). Det morsomme er jo at merkene selv er svært lite opphengte i millimeterforskjeller, så kan nok f.eks. bety rundet opp til nærmeste hele tall.

Opplevde ikke lenken som noe uvant eller rar, men nå hører det jo også med til historien at jeg har gått en del med Explorer II. Estetisk så alt veldig riktig ut.
 
Noen som har fått med seg lug til lug lengden på nye sub? Det er helt avgjørende om det er noe vits å sette seg på en interesseliste for min del...
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg hadde ikke med skyvelære, men min vert mente at også spennen var økt tilsvarende med 1 mm (altså der hvor siste ledd møter spennen). Det morsomme er jo at merkene selv er svært lite opphengte i millimeterforskjeller, så kan nok f.eks. bety rundet opp til nærmeste hele tall.

Opplevde ikke lenken som noe uvant eller rar, men nå hører det jo også med til historien at jeg har gått en del med Explorer II. Estetisk så alt veldig riktig ut.

Monochrome nevner i videoen sin at claspen også er utvidet med 1mm.


“Video – Reviewing the Brand New 2020 Rolex Submariner 41mm 124060” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/53599/click
1599167010456.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg hadde ikke med skyvelære, men min vert mente at også spennen var økt tilsvarende med 1 mm (altså der hvor siste ledd møter spennen). Det morsomme er jo at merkene selv er svært lite opphengte i millimeterforskjeller, så kan nok f.eks. bety rundet opp til nærmeste hele tall.

Opplevde ikke lenken som noe uvant eller rar, men nå hører det jo også med til historien at jeg har gått en del med Explorer II. Estetisk så alt veldig riktig ut.
Nå er det vel få som klarer å måle SubC 40mm til faktisk å være 40mm vil jeg tro.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Edzilla
La oss alle dra ned:mrgreen:

"Skulle gjerne prøvd den nye suben...dere har den ikke? Selger dere ikke Rolex da? Må jeg bestille den uten å ha prøvd først? Jeg KAN IKKE BESTILLE HELLER SIER DU??!!"

-Her må det jo være marked for en driftig invistor med litt chutzpah.

Sett opp en bod utenfor Bjerke - helst en varesykkel, for å unngå trøbbel med øvrigheten - der du tilbyr interessenter å prøve en av de nye Subene på lanken for et par lapper, før de går inn til Bjerke og forsøker å komme seg på venteliste.

Varesykkelen blir også nyttig når du må evakuere området når den potensielle Subkjøperen kommer ut igjen fra Bjerke, lyn forbannet etter å ha oppdaget at han ikke kommer på liste, engang...
 
La oss alle dra ned:mrgreen:

"Skulle gjerne prøvd den nye suben...dere har den ikke? Selger dere ikke Rolex da? Må jeg bestille den uten å ha prøvd først? Jeg KAN IKKE BESTILLE HELLER SIER DU??!!"

Tjue, tredve stykker som drar den etter hverandre på en og samme dag kunne vært nok til å få Bjerke til å stenge sjappa noen dager, subsidiært droppe merket.
 
Meg hos Rolex: Når kommer den nye Sub-en i butikkene da?
Rolex: Åh, september. De skal være på plass i boutiquene våre allerede. Og rett rundt hjørnet hos forhandlerne.

18 timer senere....

Meg hos Rolex Boutiquen på GVA:
Hei, jeg skulle gjerne sett på den nye Sub-en jeg!
Ansatt: *Ser undrende på meg, setter hodet litt skakke, og bryter ut i latter*
 
Rolex viser at de kjenner kundegruppen sin godt når de bytter skiva på Hulken fra grønn til sort for å være mer synlig under vann.

Er vel mer viktig for den gjennomsnittlige Hulkkjøperen at grønnfargen synes så godt som mulig alle andre steder enn under vann.