Basel 2020: Spekulasjoner Rolex

Kommer det OP41 video også @Jon Henrik ?

Dessverre ikke i denne omgangen. Rolex hadde ikke de fargerike utgavene tilgjengelig (kun svart og sølv), så valgte å fokusere på Sub med video og bilder.

Personlig så må jeg si at 41mm skuffet. Det vil være en overdrivelse å kalle den "billig", men den er nok den Rolex-modellen jeg har håndtert som jeg har opplevd som mest "billig". Stor skive, føltes veldig flat og "luftig". For meg ikke den gode kompakte kvalitetsfølelsen som de fleste andre Rolex-modeller gir.

• Liker
Reaksjoner: Larsnie
Takk for en fin gjennomgang av den nye Submariner´n.
Fikk nå høre at Urmaker Bjerke vil nok ha disse inne i løpet av oktober.
Gleder meg til å få besiktiget den med egne hender og øyne.

I følge Rolex så skal visst klokkene allerede være i salg (eller på vei ut) til butikkene (naturlig nok ikke alle på en gang). Sub i hvitt gull kommer imidlertid ikke før i oktober.

På spørsmål om det var en ny strategi å slippe klokkene tidligere etter lansering, var svaret nei. Det skjer visstnok bare fordi hele Basel-opplegget ble forskjøvet.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og eidehelg
En (nesten ubetydelig) detalj: jeg ser at de blå skivene på TT og hel-gult-gull har fått hvit skrift mot tidligere gullskrift. De svarte skivene gjorde tilsvarende skifte i overgangen fra 5 - til 6 - sifret. Når du først har kjøpt en svært gullklump, og så skal de spare på bokstavene? ;)

• Liker
Reaksjoner: SimSVa og WatchByA
Jeg er forundret over all fokuset på "40mm -> 41mm". Selv er jeg mer skeptisk til økt bredde av lenken. Dersom 21mm er ny norm, så lurer jeg på om spennen er som før eller økt den også. Tror tykkere lenker betyr mer hvordan klokken oppleves på hånden enn at urkassen (på papiret) har lagt på seg 1mm. Men, gjenstår å se etterhvert som de strømmer ut til AD-ene.

Jeg er forundret over all fokuset på "40mm -> 41mm". Selv er jeg mer skeptisk til økt bredde av lenken. Dersom 21mm er ny norm, så lurer jeg på om spennen er som før eller økt den også. Tror tykkere lenker betyr mer hvordan klokken oppleves på hånden enn at urkassen (på papiret) har lagt på seg 1mm. Men, gjenstår å se etterhvert som de strømmer ut til AD-ene.

Jeg hadde ikke med skyvelære, men min vert mente at også spennen var økt tilsvarende med 1 mm (altså der hvor siste ledd møter spennen). Det morsomme er jo at merkene selv er svært lite opphengte i millimeterforskjeller, så kan nok f.eks. bety rundet opp til nærmeste hele tall.

Opplevde ikke lenken som noe uvant eller rar, men nå hører det jo også med til historien at jeg har gått en del med Explorer II. Estetisk så alt veldig riktig ut.

Noen som har fått med seg lug til lug lengden på nye sub? Det er helt avgjørende om det er noe vits å sette seg på en interesseliste for min del...

• Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg hadde ikke med skyvelære, men min vert mente at også spennen var økt tilsvarende med 1 mm (altså der hvor siste ledd møter spennen). Det morsomme er jo at merkene selv er svært lite opphengte i millimeterforskjeller, så kan nok f.eks. bety rundet opp til nærmeste hele tall.

Opplevde ikke lenken som noe uvant eller rar, men nå hører det jo også med til historien at jeg har gått en del med Explorer II. Estetisk så alt veldig riktig ut.

Monochrome nevner i videoen sin at claspen også er utvidet med 1mm.

“Video – Reviewing the Brand New 2020 Rolex Submariner 41mm 124060” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/53599/click
1599167010456.png

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen

Nå er det vel få som klarer å måle SubC 40mm til faktisk å være 40mm vil jeg tro.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Edzilla