Personlig bilskilt?

Ikke meg.. Men, en som også liker Leica M-series kamera tenker jeg.

-Vi burde starte en klubb... (M3, M4 (favoritten) og Zeiss/Cosina ZM her. Sikler veldig på en digital M, men har klart å styre meg foreløpig...)

Optikk? Ingenting fancy - 35 (v5) og 50mm Summicron, 90mm Tele-Elmarit.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
-Vi burde starte en klubb... (M3, M4 (favoritten) og Zeiss/Cosina ZM her. Sikler veldig på en digital M, men har klart å styre meg foreløpig...)

Optikk? Ingenting fancy - 35 (v5) og 50mm Summicron, 90mm Tele-Elmarit.

Håper dere tåler et lite sidespor; for et par år siden så jeg en pressefotograf på jazzfestivalen i Nice som kun hadde en M8. Ingen SLR overhodet! Det synes jeg var ganske kult!
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
Håper dere tåler et lite sidespor; for et par år siden så jeg en pressefotograf på jazzfestivalen i Nice som kun hadde en M8. Ingen SLR overhodet! Det synes jeg var ganske kult!

-Et sidespor til sidesporet:

Paal Audestad er en likende fotograf som sverger til Leica; hans M4 fikk en heloverhaling hos moderskipet etter et langt og hardt liv.

Et par herrrlige bloggposter om nettopp det finnes her og her.

Min M4 har heldigvis levd en noe mer beskyttet tilværelse, men jeg har en (Nikon) FM2 som har fått minst like mye juling - og fortsatt virker; den startet livet i en pressepool, ble etter mange år overlatt til en folkehøgskole som brukte den på fotolinjen inntil jeg fikk overta den da læreren mente den var brukt opp; ny lystetting, og den var god som ny - juling til tross...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har ledd av personlige bilskilt, men nå har jeg bestilt et selv, etter impulskjøp av ny bil på mandag.

Honda-E.jpg


Møt: PANDA
 

Tro hvordan bil som får Bærum? Det er ledig.

Kan nevne Russe-ropet vi hadde i russetiden: "Tisse Tasse Tussen, Vi er Bærums Russen, Lomma full av Daler. Pappa'n Vår Betaler. Høyre! Høyere! Høyre!"

Nå kan jeg legge til at jeg har alltid betalt for meg selv, men det var like moro med russeropet for det.

8
 
  • Wow
Reaksjoner: Callahan
Tro hvordan bil som får Bærum? Det er ledig.

Kan nevne Russe-ropet vi hadde i russetiden: "Tisse Tasse Tussen, Vi er Bærums Russen, Lomma full av Daler. Pappa'n Vår Betaler. Høyre! Høyere! Høyre!"

Nå kan jeg legge til at jeg har alltid betalt for meg selv, men det var like moro med russeropet for det.

8

Sikkert en Trashla. Neida. Den var stygg.
Men favoritten har jeg sett flere ganger. Kjøreskolebilen NOOB.
F947DFFB-22C3-4BF7-9AD1-97E63934FF20.jpeg
 
-Vi burde starte en klubb... (M3, M4 (favoritten) og Zeiss/Cosina ZM her. Sikler veldig på en digital M, men har klart å styre meg foreløpig...)

Optikk? Ingenting fancy - 35 (v5) og 50mm Summicron, 90mm Tele-Elmarit.

Drømmen er vel 35 og 50mm Summilux. Bokeh kings. Men, priset deretter
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Et av de bedre jeg har sett!

-En kjenning av meg var plutselig i Oklahoma et år, og fant ut da han skulle omregistrere bilen han hadde kjøpt at det kostet latterlig lite - $20 ekstra, tror jeg det var - å få akkurat det skiltet han ville.

Han ba om 'NORSK', i håp om at andre expats ville ta kontakt. Damen i skranken lurte på hva det betød, da det var fy-fy med obskøne ord og slikt.

Da kremtet Yngve og lurte på om det var for sent å ombestemme seg, og damen snøftet og sa at det virkelig burde være unødvendig å presisere at skiltene ikke kunne inkludere profaniteter, verken på engelsk eller andre språk.

Yngve kjørte rundt i Oklahoma med 'SUG KUK' på bilen i et helt år...
 
BENTSIN
Merke MERCEDES-AMG
Modellbetegnelse AMG GT R
Makshastighet 318 km/t
Slagvolum 3982 cm3
Drivstoff Bensin
Effekt 585 HK (430 kW)

Vet ikke om det er ordspill for bensin eller om det er Bent sin bil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel