Oppbevaring

Jeg har kjøpt safe:

Vis vedlegg 204846

Etterhvert som samlingen har vokst så begynner det jo å bli snakk om litt verdier. Dette er jo noe som også både venner og kolleger etterhvert får med seg, og jeg har null kontroll på hvem de deler det videre med (selv deler jeg kun her, aldri på fb). I det siste, spesielt når jeg reiser bort, så har jeg begynt å kjenne litt noia av å bevare klokkene mine i klokkeboks i klesskapet. De er jo forsikret, men noen av de kan nok allikevel være pes å skaffe på nytt. Derfor safe. Bor i enebolig, med alarm.

Uansett, er jeg paranoid her nå, eller er det fler som har safe for oppbevaring av klokker og andre verdisaker?
Genialt, dette har jeg faktisk ikke tenkt på før nå. Skal absolutt vurderes.

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Våpenskap har særdeles dårlig innbruddssikkerhet, se heller på sertifiserte verdiskap. Veldig enkelt forklart så er verdiskap gradert fra grade 0 og opp til 6 hvor hvert enkelt nivå oppover skal gi minst 50% bedre innbruddsstyrke enn lavere nivå. Selv ett verdiskap som har grade 0 har betydelig bedre beskyttelse enn ett våpenskap.

Husk også og bolte skapet fast, hjelper ikke om de ikke kommer inn i skapet ditt hvis de bare kan ta det med seg under ett innbrudd. Kjøp også et med en lås fra anerkjent produsent, hjelper ikke å ha bra safe med dårlig lås. De fleste anerkjente produsenter har midlertidig god kvalitet på både skap og lås.

Var bare noen velmente tips, du velger selv hvordan du vil oppbevare gjenstandene dine. Men hvis du er mer redd for våpensamlingen din, noe jeg absolutt forstår så er jo det en enda større grunn til å oppbevare dem i ett verdiskap kontra våpenskap.

Også verdt og nevne at det er svært lave summer for verdigjenstander i et våpenskap, i et sertifisert verdiskap kan du oppbevare langt høyere summer.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Hvordan løser dere fuktproblemer i skapene? Jeg har hatt et kombinert brann- og verdisaksskap, men det ble så fuktig inni at jeg ikke kunne ha verken papirer eller klokker inni der, så da gikk skiten i søpla.

Hvis det er ett skikkelig skap så skal det ikke være noe form for fuktighetsproblem, men det finnes avfuktere som er beregnet på slike skap.