En kveld med Grand Seiko

Tidssonen

Administrator
Forumleder
Medlem
1. okt. 2007
grand-seiko-tidssonen-event-2020-1600x900.jpg

Bli med Tidssonen på en aften i Grand Seikos verden!

Pokker heller, og stor unnskyld til arrangør og eventuelle interesserte på venteliste.

Uforutsette plikter tok meg i siste liten. Ser fram til flere bilder og uttalelser om hvor bra det var

Hilsen
Flau

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Takk til alle som møtte opp og gjorde dette til en trivelig aften! :)

Flere bilder og en rapport kommer neste uke. Oppfordrer også til deling av bilder fra kvelden her i tråden :)

På klokkefronten var disse seks fra "Micro Artist Studio" (Seiko Epson i Shiojiri) mitt personlige høydepunkt. F.v.: Minute Repeater, Sonnerie, Eichi II gull, Eichi II platina, GS 8 Days gull, GS 8 Days platina...

credor-grandseiko-micro-artists-studio-1.jpg

I've always been a sort of give it a go person.. My Japanese and Mr. Satoshi Hiraga English, well we laught, it didn't really get it off on the right foot.
I wanted to ask him about the name of the Credor Eichi 2 as i know Eichi means Wisdom but if you take the "E" a way it means 1"one" then you have the 2 after and in Japanese, written for "us" is Ni so you have "ichi ni" meaning 1 & 2. That the "E"can have such a different vision in the Japanese language. I'm none the wiser....

We bowed politely to each other, then he shook my hand and we went our way with a warm heart.

Jeg må legge til dette bildet.
Virkelig en lekkerbisk, og jeg tok med prislisten i bakgrunnen.
Nei, skiven er ikke sort. Dette er en vinrød skive. Her er Grand Seiko sin Hi-Beat.
Mye for pengene? I aller høyeste grad. Denne spår jeg en god fremtid!
GS_Brugunder.jpg

På denne matchet det meste.
Fantastisk skive med lekkert spill. Her er vises flere farver ettersom lyse faller.
Fantastisk urverk. Dette gir utslag i fin lyd og bevegelse på sekundviser.
Innsyn til urverket og dets lekre detaljer og finish.
Solid og god lenke med polerte og børstede detaljer.
Lettlest sammensetting mellom kontrast visere/skive.

Dette er noe man vil kunne ha stor glede av i mange år.

8

Takk for flott arrangement! Ble en hyggelig kveld med mye fine GS. Det rykka litt i kjøpefoten, så skal ikke de bort fra at det blir en GS igjen på meg i fremtiden. Tok dessverre ingen bilder, men fikk snakka klokker med mange trivelige folk.