En kveld med Grand Seiko

Tidssonen

Administrator
Forumleder
Medlem
1. okt. 2007
Innlegg
106
grand-seiko-tidssonen-event-2020-1600x900.jpg


Bli med Tidssonen på en aften i Grand Seikos verden!

 
Pokker heller, og stor unnskyld til arrangør og eventuelle interesserte på venteliste.

Uforutsette plikter tok meg i siste liten. Ser fram til flere bilder og uttalelser om hvor bra det var

Hilsen
Flau
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Takk til alle som møtte opp og gjorde dette til en trivelig aften! :)

Flere bilder og en rapport kommer neste uke. Oppfordrer også til deling av bilder fra kvelden her i tråden :)

På klokkefronten var disse seks fra "Micro Artist Studio" (Seiko Epson i Shiojiri) mitt personlige høydepunkt. F.v.: Minute Repeater, Sonnerie, Eichi II gull, Eichi II platina, GS 8 Days gull, GS 8 Days platina...

credor-grandseiko-micro-artists-studio-1.jpg
 
I've always been a sort of give it a go person.. My Japanese and Mr. Satoshi Hiraga English, well we laught, it didn't really get it off on the right foot.
I wanted to ask him about the name of the Credor Eichi 2 as i know Eichi means Wisdom but if you take the "E" a way it means 1"one" then you have the 2 after and in Japanese, written for "us" is Ni so you have "ichi ni" meaning 1 & 2. That the "E"can have such a different vision in the Japanese language. I'm none the wiser....

We bowed politely to each other, then he shook my hand and we went our way with a warm heart.
 
Jeg må legge til dette bildet.
Virkelig en lekkerbisk, og jeg tok med prislisten i bakgrunnen.
Nei, skiven er ikke sort. Dette er en vinrød skive. Her er Grand Seiko sin Hi-Beat.
Mye for pengene? I aller høyeste grad. Denne spår jeg en god fremtid!
GS_Brugunder.jpg


På denne matchet det meste.
Fantastisk skive med lekkert spill. Her er vises flere farver ettersom lyse faller.
Fantastisk urverk. Dette gir utslag i fin lyd og bevegelse på sekundviser.
Innsyn til urverket og dets lekre detaljer og finish.
Solid og god lenke med polerte og børstede detaljer.
Lettlest sammensetting mellom kontrast visere/skive.

Dette er noe man vil kunne ha stor glede av i mange år.

8
 
Takk for flott arrangement! Ble en hyggelig kveld med mye fine GS. Det rykka litt i kjøpefoten, så skal ikke de bort fra at det blir en GS igjen på meg i fremtiden. Tok dessverre ingen bilder, men fikk snakka klokker med mange trivelige folk.
 
Takk for flott arrangement! Ble en hyggelig kveld med mye fine GS. Det rykka litt i kjøpefoten, så skal ikke de bort fra at det blir en GS igjen på meg i fremtiden. Tok dessverre ingen bilder, men fikk snakka klokker med mange trivelige folk.

Takk for at du tok turen, og veldig trivelig å hilse på deg! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bardun
en-kveld-med-grand-seiko-0995.jpg


Da er bilderapporten live! :)


Må i likhet med mange andre bare få takke for en glimrende kveld! At Credor skulle holde en så fascinerende standard under lupen at jeg ikke merket et kamera halvveis opp i fjeset sier vel sitt om hvor morsomt det var å oppleve de urene :D
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Jon Henrik og Edzilla
Dette var virkelig et flott arrangement.
Det var fantastisk å få tafse på så mange fine Grand Seiko. Her er det fantastisk mye for pengene. En fin GS med Hi-Beat urverk er absolutt innenfor, sammenliknet med andre konkurrenter. Jo, Grand Seiko stiller sterkt.

Dette var fantastiske klokker.

Stedet var flott og bistanden (utstyrt med lupe og god kunnskap) vara med på å legge godt til rette.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik