Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Vis vedlegg 172298
Jeg har de Salomon-støvlene her, som aktivitetssko på vinterstid. Gode sko, som jeg har til gode å fryse i.
Om du vil ha noen litt mer ‘formelle’ støvler, som tåler å gåes med, faller tanken til M77, med en god spitshine.

Jeg har også disse Salomon'ene og er veldig happy med dem. Men jeg synes de blir hakket for kalde som vinterstøvler, der vil jeg ha mer foring. Men det er klart, kjøp dem store nok for tykke raggsokker så funker det nok flott på vinteren også.

Vis vedlegg 172298
Jeg har de Salomon-støvlene her, som aktivitetssko på vinterstid. Gode sko, som jeg har til gode å fryse i.
Om du vil ha noen litt mer ‘formelle’ støvler, som tåler å gåes med, faller tanken til M77, med en god spitshine.
1 av 2 par innkjøpt.
Valget ble en Timberland klassiker: Timberland 6 inch i sort.

Førsteinntrykket er ein solid og røff støvel. Svært grov "traktorsåle". Hadde de ut i sørpa, og de holdt seg overraskende pene. Og overraskende var at de var glatte på slikt "føre". Ser fram til lengre testperiode, så får vi se om de blir en keeper:)
173192

Redigert:
@Oddemann Eg kasta faktisk et tilnærma ubrukt par slike sko etter at dei hadde stått i årevis uten bruk . Griseglatte sko på vinterføre så anbefaller brodder eller klister ;)
Heh vi er jo ganske like i str og, så det var jo fantastic news... Ja merka de var sinnsykt glatte på slaps.. Rimelig sick med den sålen der....''

Er jo ikke kaldt just nu, så bruker fjellskotipset til @Preacher til - fra jobb...

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Heh vi er jo ganske like i str og, så det var jo fantastic news... Ja merka de var sinnsykt glatte på slaps.. Rimelig sick med den sålen der....''

Er jo ikke kaldt just nu, så bruker fjellskotipset til @Preacher til - fra jobb...

Merkelig. Jeg har nemlig motsatt erfaring, men mine er nok 10-15 år gamle. Kanskje de har endret gummiblandingen i sålen?

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Merkelig. Jeg har nemlig motsatt erfaring, men mine er nok 10-15 år gamle. Kanskje de har endret gummiblandingen i sålen?
Hei.

Min erfaring er basert på vandring i slaps i 15.min.
Kan ikkje basere eit fakta på det... Kan gi tilbakemelding når har testa litt over tid.....

De ser iallefall kule ut:)

Odd

Hvilke skohorn/skje har dere ? Jeg har en fra Crockett & Jones men skulle hatt noe lengre, vi fikk en fra Georg Jensen i gave men den klagde damen over at var vond å bruke. Har sett litt på skoskje laget av horn, noen som har tips?

Hvilke skohorn/skje har dere ? Jeg har en fra Crockett & Jones men skulle hatt noe lengre, vi fikk en fra Georg Jensen i gave men den klagde damen over at var vond å bruke. Har sett litt på skoskje laget av horn, noen som har tips?

Horn knekker dessverre raskere enn som så. Sverger selv til stål, fortrinnsvis lang utgave.

Hei.

Min erfaring er basert på vandring i slaps i 15.min.
Kan ikkje basere eit fakta på det... Kan gi tilbakemelding når har testa litt over tid.....

De ser iallefall kule ut:)

Odd
Jeg har også de skoene, og har lik erfaring som BigT, at de er stabile og gode på all slags vinterføre. Mine ble for øvrig kjøpt i år i NYC.

• Liker
Reaksjoner: BigT og Oddemann
@BigT mine var vel nærmere 10år gamle når eg kasta dei. Værste vinterskoa eg var hatt med god margin. Holder meg til rågummisåle på vintern.

; dei var kjøpt på et konkurssalg i Tromsø så godt mulig dei var lagra ei stund før eg kjøpte dei. Kjøpte nye sko dagen etterpå så eg slapp å bevege meg som bambi på isen der oppe. og har kun prøvd dei sporadisk etterpå. Konkluderte vel med at at dei var mest egna til rappera i california.

• Liker
Reaksjoner: BigT