Rolexcafé – løst og fast om Rolex

OK - jeg har en omtrent ny "Hulk" kjøpt hos en norsk forhandler AD med alt tilbehør (boks, tag, etc)

Brukes svært sjelden, da jeg bruker mer 5-siffer-versjoner av Rolex og Seamaster 300m.

Gi lyd dersom vennen din synes en 116610LV fra norsk AD er aktuell. :)

Bildet er tatt i 2017 når klokka var ny.

66772492_385832552287370_2007592533100859541_n.jpg

OK - jeg har en omtrent ny "Hulk" kjøpt hos en norsk forhandler AD med alt tilbehør (boks, tag, etc)

Brukes svært sjelden, da jeg bruker mer 5-siffer-versjoner av Rolex og Seamaster 300m.

Gi lyd dersom vennen din synes en 116610LV fra norsk AD er aktuell. :)

Bildet er tatt i 2017 når klokka var ny.

66772492_385832552287370_2007592533100859541_n.jpg

Takk, @Loevhagen! Skal videreformidle:cool:

Noen som har peiling på perle-skifting hos urmaker?o_O

159945

Har klart å miste perla + fått en bulk i beholderen. Er det slik at hele bezelen må skiftes? Evt. Erfaringer? Pris?

Jeg har kjøpt en sliten 5513.
  • Skive og visere har fått en rar litt gulaktig farge.
  • Bezel har tjukke rare tall uten høy og hvit perle.
  • Glasset kan nesten ikke se gjennom.
Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
2.jpg

Håper den snart ser tilnærmet ut som denne:
Bilderesultat for rolex 14060 lnib

Om det er vanskelig å få tak hvit og krisp skive, visere og bezelinsert er det kanskje mulig å skifte glass i alle fall, vil den da kanskje ligne med på @Rune AB og @Zawatch sine (selv om min er kjedelig serif-løs)?
Er det like vanskelig med glass på 5513 som 1665 (vanskelig som i mange varianter og stor forskjell på service- og originalt)?
Eller er det bare å skifte?

Opplys meg! #sylferskpåvintage
rune ab.jpg

zawatch.jpg

Bilder uredelig stjålet fra Tidssonen uten å spørre om tillatelse fra eiere, håper det er ok. Fine bilder og krediteres herved.

Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
Vis vedlegg 160309

Om det er vanskelig å få tak hvit og krisp skive, visere og bezelinsert er det kanskje mulig å skifte glass i alle fall, vil den da kanskje ligne med på @Rune AB og @Zawatch sine (selv om min er kjedelig serif-løs)?
Er det like vanskelig med glass på 5513 som 1665 (vanskelig som i mange varianter og stor forskjell på service- og originalt)?

Vis vedlegg 160310
Vis vedlegg 160311
Bilder uredelig stjålet fra Tidssonen uten å spørre om tillatelse fra eiere, håper det er ok. Fine bilder og krediteres herved.
Vi spør @Tom Henriksen

• Liker
Reaksjoner: Genta og Mulliner

Slik ser klokken ut:
Vis vedlegg 160309

Vis vedlegg 160310
Vis vedlegg 160311
Din tulleball ;)

• Haha
Reaksjoner: Genta
Altso , no har eg hatt fleire klokker der forrige eier har bytta skive . Og greit nok så skal dette være en helt uproblematisk operasjon på lik linje med vanlig service. Like forbaska so kan eg sei at samtlige klokker eg har sett til no der skiven har vært bytta 1 eller fleire ganger har hatt merker på visere. Riktig nok ikkje synlige uten lupe , men forbaska irriterande. Så i mitt hode er en kver klokke med bytte skive automatisk verdt vesentlig mindre.

• Liker
Reaksjoner: Rød