Gjennom et "By invitation only" forsikringsselskap betaler jeg noe over 1 % av beløpet på verdivurderingsbeviset/taksten i forsikringspremie for stålrolexer.
Stusser litt på forretningsideen få kunder og rimelig forsikring.
Gjennom et "By invitation only" forsikringsselskap betaler jeg noe over 1 % av beløpet på verdivurderingsbeviset/taksten i forsikringspremie for stålrolexer.
Stusser litt på forretningsideen få kunder og rimelig forsikring.
Er det noe nytt at Lervik ikke skriver ut forsikringstakst? Jeg fikk derfra for en stund tilbakeBumper "min egen tråd" med forsikringsrelatert kommentar: IDIOTI
Jeg forsikrer klokkene mine hos DNB og er happy med det. Det jeg ikke er happy med er deres krav til takst. Eller, jeg er ikke ikke happy pga kravet som sådan, men jeg er grinete på takstmarkedet (og det er ikke DNBs skyld).
At det koster penger å lage en takst er ok.
At Oslo Ur-service skal ha + 2' for jobben er uhørt.
At Thune skal bruke to uker er kjipt.
At Rolex AD-er ikke får love å skrive ut takster selv om de er utdannet/godkjente takstmenn (eks Tore Askeland og Knut Lervik) er idioti. De får ikke lov av Rolex å skrive ut takst da det er så mange fake klokker der ute. Makan! Her driter Rolex på draget (IMHO). Hvem har beste forutsetninger for å vurdere en Rolex' ekthet? Rolex AD eller en hvilken som helst godkjent smykketakstmann? Perfekt tilleggstjeneste ved service, men nei. Har heller ikke lyst at hvemsomhelst skal fikle på min gamle Rolex. Mange grunner til å bruke AD. Idioti.
Hmf. Ingen ytterligere sure kommentarer fra meg nå. Får levere klokken til Thune og vente i to uker.
Er det noe nytt at Lervik ikke skriver ut forsikringstakst? Jeg fikk derfra for en stund tilbake
Ikke erfaring med Storebrand, men samme tilbakemelding fra DNB Forsikring. Så det er nok ikke uvanlig.Jeg fikk et tilbud på forsikring fra Storebrand idag. De ville ikke akseptere verdivurderingen fra urmaker, som er ca 20% høyere en kvittering, men vil legge til grunn det jeg betalte for klokken ut fra kvittering.
Noen som har erfaring med Storebrand?
Jeg fikk et tilbud på forsikring fra Storebrand idag. De ville ikke akseptere verdivurderingen fra urmaker, som er ca 20% høyere en kvittering, men vil legge til grunn det jeg betalte for klokken ut fra kvittering.
Noen som har erfaring med Storebrand?
Jeg bruker Storebrand. Kundeservicen har stupt siste tiden. Jeg hadde en kontaktperson der tidligere som var veldig behjelpelig og ordnet det meste (ref. din problemstilling), men nå har hun dessverre sluttet og jeg er overlatt til en gjeng surpomper..
Jeg etterspurte pris på forsikring av en klokke uten at jeg fikk noe respons på det. Over fem uker(!) senere sendte jeg en purring for å høre om mailen kom fram, og om noen behandler saken. Jeg fikk ingen forklaring for hvorfor det har tatt så lang tid, og ingen unnskyldning, men bare en spydig melding om at jeg måtte være "tolmodig".
Gode på pris, men dårlig kundeservice.
Jeg innhenter nå priser hos andre selskaper, og det tar sjelden lengre tid enn én til to dager.
Tror ran er når det blir brukt en eller annen form for makt eller tvang. Enten fysisk eller ved trussel. Det er vel definert i straffeloven, uten at jeg har lest det selv.Hvor går grensen mellom ran og tyveri da?
Jeg har innbo Best fra DNB. Sjekket akkurat vilkårene. Mulig disse har blitt endret nylig, men ser at klokker spesifikt er unntatt ved f.eks tyveri. På bakgrunn av dette har jeg tegnet egen verdigjenstandforsikring...Jeg har også hatt mye plunder i forskjellige selskap med jevnlig krav til takst og dokumentasjon for å forsikre iht. verdistigningen. I tillegg synes jeg at verdigjenstandforsikringene er relativt dyre, og spesielt for oss som har flere klokker (vi bruker vel tross alt bare en om gangen).
Det mange ikke er klar over, er at flere innboforsikringer dekker ran, også utenfor hjemmet! For meg er i hvert fall ran det mest sannsynlige scenarioet. Jeg reiser alltid kun med en klokke så ingen blir liggende igjen på hotellrommet, og den detter jo vanligvis ikke bare av armen heller. På trening bruker jeg kun pulsklokke, ergo ingen klokke i garderobeskapet.
Og i hjemmet er man fullt dekket uansett, også ved brann, skade eller tyveri.
Her er fra mine vilkår over hva som dekkes (innbo maks i KLP);
- ran og overfall, jf. straffeloven § 327
Det er ikke oppgitt noen begrensninger, hverken på sted, gjenstand eller sum.
Selvfølgelig er dette vesentlig dårligere enn verdigjenstand som også dekker vanlig tyveri, skade og evt. tap når man ikke er hjemme.
Denne er til gjengjeld gratis, så lenge man har innbo (maks). Den er heller ikke låst til en eller flere spesifikke klokker.
I denne tråden meldes det om at DNB Innbo Best dekker akkurat det samme:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/Å-flashe-dyre-klokker-sikkerhet.57875/post-741223