Grand Seiko-tråden

Hva er ekvivalenten til Exp1 hos GS?
Tenker da på enkelhet, størrelse og utseende, ikke historien bak.
Jeg stemmer for "innstegsmodellen" SBGR053/253. 37mm og dermed ikke for stor. Den er ren og symmetrisk og har perfekte dimensjoner på kasse og hender samtidig som helheten oser av luksus. Den ser ujålete ut på avstand men blinker som et juletre når man kommer nært. Det eneste som trekker bittelitt ned er at den er 1-2mm for tjukk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Er det noen som har noen gode sammenligningsbilder av 44GS- vs 62GS-kassene, typ side om side fra forskjellige vinkler? Det virker overraskende vanskelig å oppdrive på nettet.
 
50 år mellom klokkene, men bare noen uker mellom kjøpene. Da er det vel bare en spring drive igjen før man har en representant for hver gren i boksen.
3C13B09E-6B91-411E-BB9E-B8C548255CD4.jpeg
 
Noen som sitter på en SBGH267 på tidssonen?
Har enda ikke klart å bruke klokkebudsjettet mitt, men har virkelig fått øynene opp for GS i det siste!
 
Helt sinnsyk skive! Virkelig noe for seg selv. Hvordan er vekten på denne i forhold til snowflake?
 
Helt sinnsyk skive! Virkelig noe for seg selv. Hvordan er vekten på denne i forhold til snowflake?

Ja, skiva er absolutt noko for seg sjølv! Har berre prøvd Snowflake på armen ein gong, og hugsar at eg syntest den var veldig lett og behageleg på. Men SBGH267 er også absolutt behageleg på armen, og eg går ikkje rundt og tenker at den er tung på nokon måte.
 
Vis vedlegg 62372

Hva synes folket om denne da...?
Såg denna först nu och gillar den rejält. Ser kaotiskt ut vid första blick. Sen ser man hur lätt det är att läsa lokal tid, och så hur smart de delat upp skivan så att kronografmätarna hålls för sig själva på höger sida. GMT-handen är lättläst när man behöver den men är annars nästan osynlig och det samma gäller kraftreserven. Löpande sekunder delat i två och tachymetern som bonus på toppen av det hela. Strålande rätt och slett!! Grattis!
 
Ja, skiva er absolutt noko for seg sjølv! Har berre prøvd Snowflake på armen ein gong, og hugsar at eg syntest den var veldig lett og behageleg på. Men SBGH267 er også absolutt behageleg på armen, og eg går ikkje rundt og tenker at den er tung på nokon måte.

Takk for svar :) Er litt forelsket i spring drive, men liker skiva bedre på 267 bedre enn noen av modellene med spring drive. Virker som jeg aldri klarer å bestemme meg i denne jakten
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Måtte de lage min drømme-Grand Seiko snart:
  • Kassetype: 44GS
  • Størrelse: 39 mm diameter, 12 mm høyde
  • Lugsbredde: 20 mm
  • Materiale: Stål
  • Lenke: helbørstet
  • Komplikasjoner: 3-hander og dato
  • Urverk: Spring Drive, kaliber 9R65
  • Gangreserve: 72 timer
  • Urskive: Mount Iwate-hvit, uten gangreservevisning (se SBGJ201)
Take my money!
 
Redigert:
Det kan ikke være noen tvil om at Grand Seiko virkelig er i dytten nå. Er 2019 året for det definitive gjennombruddet, også mainstream?
 
Det kan ikke være noen tvil om at Grand Seiko virkelig er i dytten nå. Er 2019 året for det definitive gjennombruddet, også mainstream?
Vet ikke hva du legger i gjennombrudd, men jeg vil tro det ligger laaaangt frem i tid. Tidssonen er nok ikke representativt for folk flest...