Omega Seamaster-tråden

Vet ikke helt hva jeg synes om denne. Hva synes dere?

«Meet the new Seamaster PlanetOcean coming this autumn with a ceramic bezel in original orange and a bright white ceramic dial»

Vis vedlegg 147446

Meget stilig. Kult at Omega klarer å ta en allerede stilig klokke og trekke den ut med en helt ny lekker vri. Slike spenstige farver er vanskeligere å vise på å bilde, men dette ser veldig lovende ut!

8

Jeg liker det rolige designet med sverdviserne og timemarkørene. Bytt ut den blanke bezel inserten med en blå bezel insert, så snakker vi. Eventuelt en børstet insert.

1184F6DD-20E1-43EE-B4BE-B6F45C12E99D.jpeg

Diskusjonen SMP vs nyere SMPc:

Alt var nok ikkje bedre før. Dog einig i at noko var det...

2500cal verket har ikkje alltid hatt tidenes rykte. Og utseendemessig har noen av de gamle skivene altfor mye tekst. Kvalitetsmessig føles og kassene/bezel mer gjennomført på de nye IMO. Lasergraverte bølger på skiven, og 50t gangreserve på siste modell er og stort pluss . I tilegg til keramisk bezel seff. De nye lenkene er og et gigahopp opp i kvalitet

Bærecomfort på de gamle er overlegen ifht nye. Mye skyldes et mindre byggende urverk. Sverdvisere er og NAM.

Kunne eg valgt fritt: Den nye 10/10. Tar en pris med i regnestykket må mer tenking til...

Lasergraverte bølger på skiven, og 50t gangreserve på siste modell er og stort pluss . I tilegg til keramisk bezel seff. De nye lenkene er og et gigahopp opp i kvalitet
Lasergraverte bølger har null liv, og keramisk bezel er noe av det jeg misliker mest med moderne armbåndsur. Jeg liker ting bedre når det ‘lever’, og en aluinsert med litt bruksmerker (fortrinnsvis mine) er i mine øyne mer anvendelig.
50 timers gangreserve er selvsagt et pluss, men D-serien av 2500-verkene har ikke disse problemene som de var beryktet for, og om man kommer borti et slikt verk, er ikke servicekostnaden større enn at jeg hadde kostet på en oppgradering hos Gulbrandsen.
At lenken skal være en så voldsom oppgradering, har jeg vanskelig for å tro, da den allerede var noe av det bedre jeg har hatt på armen. Om lenkekvaliteten bedømmes utelukkende på en mikrojustering i låsen, så blir det litt tynt. Imho.
Savner jeg min? Uten tvil. Skal jeg ha en sånn igjen? Jepp. Blir det endgame, og so long TS? You bet.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Callahan
Lasergraverte bølger har null liv, og keramisk bezel er noe av det jeg misliker mest med moderne armbåndsur. Jeg liker ting bedre når det ‘lever’, og en aluinsert med litt bruksmerker (fortrinnsvis mine) er i mine øyne mer anvendelig.
50 timers gangreserve er selvsagt et pluss, men D-serien av 2500-verkene har ikke disse problemene som de var beryktet for, og om man kommer borti et slikt verk, er ikke servicekostnaden større enn at jeg hadde kostet på en oppgradering hos Gulbrandsen.
At lenken skal være en så voldsom oppgradering, har jeg vanskelig for å tro, da den allerede var noe av det bedre jeg har hatt på armen. Om lenkekvaliteten bedømmes utelukkende på en mikrojustering i låsen, så blir det litt tynt. Imho.
Savner jeg min? Uten tvil. Skal jeg ha en sånn igjen? Jepp. Blir det endgame, og so long TS? You bet.
Er det ikke mulig å ettermontere lås? Kanskje bare mulig på «speedylenke»?